timtowtdi Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Noen som vet om noen freeware programmer som jeg kan kjøre fra prompt (dvs. via Shell i VB), evt. ActiveX kontroll som jeg kan bruke for å generere ensfargede bmp filer? Gjerne noe slikt f.eks.: C:\> Makebmp.exe hsize=100 vsize=100 red=153 green=102 blue=51 filename=blue321.bmp Som en siste utvei kan jeg generere bmp'en fra VB, men tenkte jeg skulle spare litt tid+svette hvis noen vet om noe som kan gjøre dette på enklest mulig måte. timtowtdi Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Funker det om du lagrer bmp bilder fra en picture boks i programmet ditt? SavePicture picture1.Picture, "C:\Fil.bmp" Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Ja, skulle funke bra det. Så lenge jeg får laget farge slik jeg vil i picture-boksen. Hvilket objekt er dette forresten? Finner det ikke så jeg får testet... timtowtdi Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 En PictureBox. I objekt menyen ligger den øverst, nest til venstre. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Mekket en liten exefile. .Net framework må være installert. makebmp.exe -r=255 -g=255 -b=255 -heigth=100 -width=100 filename=c:\bilde.bmp makebmp.zip Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Whey! :-D Takker & bukker. Skal teste den med en gang! Edit: Superdupert! Jeg skal legge farge på points dvs. sektorer i hhv. doughnut og pie charts i Excel som skal varieres ihht. fargekoder fra en tabell. Dette skal mekkes i VBA, og på tross av ganske stor likhet mellom VB og VBA, finner jeg hverken PictureBox eller SavePicture i VBA. Men livet smiler altså allikevel :-) Takk KaffeNils! timtowtdi Endret 19. april 2004 av timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå