Gå til innhold

Barton 2500

Woilef

Anbefalte innlegg

Fikk idag min nye XP2500+, klokket den greit opp til 3200 (11x200), greia er å få den stabil, dvs den funker fint bortsett fra feil på Prime 95, og henger seg i 3dmark. Vcore står på 1,80 iflg BIOS og ca 1,85-1,89 iflg ASUS Probe som fulgte med hovedkortet <- er det normalt at denne går opp og ned med ca .20? Har chieftec 360 PSU.

Kan jeg sette opp mer vcore?? Tempraturen ligger på ca 48 grader idle og ca 55 under load. (har mer og gi på vifte rpm`s, ca 2500 av 3600 men da bråker det så ....)

Så lurer jeg på hva dette med Burn in er? Er det et prog jeg kan bruke for dette? Hvordan funker det? Er det mulig at den klokker bedre eller trenger mindre volt etterhvert?

Men altså er litt stressa for å øke vcore mer! Er det ingenting annet jeg kan gjøre? Hjelper vel ikke og øke DDR volten? Rammen er jo beregnet for 200fsb. Hva skjer hvis det blir litt for mye vcore, er det bare og resette BIOS da hvis det ikke kommer bilde eller er cpuen helt ødelagt??

Btw, systemet er som følger:

-AXDA2500DKV4D 1087677A61170

AQXEA 0403RPCW 1999 AMD

-Asus A7N8X-X

-2x 256 TwinMOS PC 3200

-Coolermaster Aero7+ kobberkjøler

Setter stor pris på svar her, ikke veldig lyst til å stille ned fsben fra 200 igjen

Endret av Woilef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endret nå volten enda ett hakk opp uten hell, står nå på 1,850 instillingen som er maks i min BIOS, volt måleren måler fra 1,88 til 1,901. Den er fortsatt ikke stabil i Prime 95 og henger seg av og til, tempen ligger nå på ca 50 idle og 56 load. Er det noe annet jeg kan foreta meg eller må jeg trappe ned fsben fra 200?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...