Gå til innhold

Erfaringer med Canon S1 IS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg deler absolutt din interesse for Canon S1 IS. Har lest tester på akamera og linker fra akamera. Bakgrunnen min er at jeg har hatt digitalkamera et år (Nikon Coolpix 2000) og at jeg har lyst til å få flere manuelle innstillingsmuligheter, spesielt fokus, lukker og blender.

Det som jeg liker med kameraet er videomuligheter (små klipp, med beste oppløsning blir filene gigantisk store...), LCD-skjermen (liten men vridbar), batteri og minnekortløsning, zoom og manuelle innstillinger. Prisen har sunket betraktelig fra veiledende pris på 6.000 til nå 4.700. Er spent på å se om prisen vil synke noe særlig mer. At kameraet "bare" er på 3 MP bekymrer meg lite - skal jeg skrive ut bilder så ser jeg ikke behov for å skrive ut i større enn A4.

Snodig at det ennå ikke er noen som har skrevet noen erfaringer. Er det solgt få eksemplarer? Jeg håper noen kan skrive noe om sine erfaringer.

Lenke til kommentar
:thumbup: Jeg kjøpte kameraet rett før påske og har tatt 150 bilder under påskeferien. UTMERKET må dommen bli. Skal det være noe å klage på må det være at batteriindikatoren kommer frem først når det er nesten tomt, kunne vist feks 3/4 og halvt batteri. Litt svak autofokus i dårlig lys når det ikke er eget AF lys. Kjører bildene gjennom Photoshop Elements 2 på quick fix uten at det blir noen forbedringer, det synes jeg er bra. Kjempezoom 10x som kan brukes med den optiske bildestabilisatoren uten problemer. :w00t:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...