Gå til innhold

Nokia trekker sløret av ny N-Gage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel egentlig ingen krise at de kutter mp3-spillern heller, siden den fremdeles kjører på Symbian. Radio'n derimot er det vanskelig å erstatte.

Eh, har du hørt forskjellen på lydkvaliteten på mp3 på N-gage og N6600?? N6600 er jo totalt ubrukelig som mp3 spiller!! Så at den ikke støtter mp3 er et stort loss i mine øyne...

Lenke til kommentar
Eh, har du hørt forskjellen på lydkvaliteten på mp3 på N-gage og N6600?? N6600 er jo totalt ubrukelig som mp3 spiller!! Så at den ikke støtter mp3 er et stort loss i mine øyne...

Er ikke det fordi 6600 har mono, da? Eller er det slik at lydkvaliteten som mp3-programmet spyr ut er dårlig? Det burde jo ikke være noen forskjell mellom den innebygde mp3-spillern på N-Gage (1) og en symbian basert mp3-spiller...? :shrug:

Lenke til kommentar

Er ikke det fordi 6600 har mono, da? Eller er det slik at lydkvaliteten som mp3-programmet spyr ut er dårlig? Det burde jo ikke være noen forskjell mellom den innebygde mp3-spillern på N-Gage (1) og en symbian basert mp3-spiller...? :shrug:

6600 har mono. N-gage har stereo.

N-gage QD derimot har også MONO. :( Lydkvaliteten på 6600 er ikke bare dårlig pga mono, men grunnen vet jeg ikke. Regner med at det blir det samme på N-gage QD.

Lenke til kommentar
Er vel egentlig ingen krise at de kutter mp3-spillern heller, siden den fremdeles kjører på Symbian. Radio'n derimot er det vanskelig å erstatte.

Hører aldri på radio eller på mp3 på mobilene mine selv, har et par GODE mp3 spillere som har lengre batterilevetid og mye større minne enn en telefon m/minnekort.

6600 har IKKE mp3 spiller, den får det igjennom symbian (Symbian OS lar deg innstalere ting, mange programmer, alt fra word/excel lesere, til fjernkontroll.....)

Den har heller ikke støtte for stereo.

Så begynne å klage på lydkvaliteten når den ikke har mp3 spiller er det samme som å klage på en sportsbil siden den ikke har like mye bagasjeplass som en Lastebil, altså idiotisk.

Tror de ville spare litt penger og gjøre den nye n-gagen litt billigere, og dermed "mere tilgjengelig" for hovedgruppen av kjøper.

Samtidig som de har oppgradert den med visse ting som er egnet når den er en spillmaskin, som fks. "hot-swap" til rask bytting av minnekort og spill.

Lenke til kommentar
Så begynne å klage på lydkvaliteten når den ikke har mp3 spiller er det samme som å klage på en sportsbil siden den ikke har like mye bagasjeplass som en Lastebil, altså idiotisk.

Hallo! Ja, den har ikke mp3-spiller, men den kan godt det, via symbian. Og når man har mulighet for å spille av mp3 på to telefoner, er det vel bare naturlig å sammenlikne kvaliteten...? Klart, man skal ikke forvente alt mulig av 6600 siden den egentlig ikke er lagd for å spille mp3...

Men N-Gage QD skuffer stort med MONO. Hva slags spillopplevelse skal dét bli, da? Nei, dette blir nok en like stor flopp som den første. Dette har ikke Nokia greie på. :no:

Lenke til kommentar

Ja den får nok den samme TFT, 4096 colors skjermen på 176x208 pixler, som jeg har lest iallefall...

Men hvis den kommer å koste 199$ så blir den billig...!!! Absolutt verdt penga da...

Hallo! Ja, den har ikke mp3-spiller, men den kan godt få det, via symbian. Og når man har mulighet for å spille av mp3 på to telefoner, er det vel bare naturlig å sammenlikne kvaliteten...? Klart, man skal ikke forvente alt mulig av 6600 siden den egentlig ikke er lagd for å spille mp3...

Herregud, er jo akkurat som Normann sier det samme som å spille cder på en kasett spiller, muligheten er der, men den er ikke bygget for det...

EDIT:

Fannt dette:

- Slave USB 1.1. port

- Stereo line-in

- Polyphonic ring tones

- Midi, WAV ringing tones

- Mono ringtone composer

- Build-in handsfree/speaker

- Hi-fi stereo headset

- 3.4 MB shared internal memory

Reagerte særlig på internminnet, 3.4 mb, dette kan da umulig stemme? Har de gitt den så lite minne for å kutte ned på prisen...? :ermm:

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Klart, man skal ikke forvente alt mulig av 6600 siden den egentlig ikke er lagd for å spille mp3...

Det er jo poenget til Remerser (hvis jeg ikke tar helt feil) så hva er da poenget med å skrive dette:

Hallo! Ja, den har ikke mp3-spiller, men den kan godt det, via symbian. Og når man har mulighet for å spille av mp3 på to telefoner, er det vel bare naturlig å sammenlikne kvaliteten...?

Det er 2 helt forskjellige ting, nesten som kasettspiller mot cdspiller hvis du skjønner...

Lenke til kommentar

Synes n-gage2 hvirker spennende jeg. 2000kr som utsalgspris for en så god mobil, med en så bra skjermoppløsning, og Symbian OS samt Bluetooth er ingen dum ting. Synd den ikke har stereolyd og radio. Men men, synes den virker spennende jeg.

Lenke til kommentar
Synes n-gage2 hvirker spennende jeg. 2000kr som utsalgspris for en så god mobil, med en så bra skjermoppløsning, og Symbian OS samt Bluetooth er ingen dum ting. Synd den ikke har stereolyd og radio. Men men, synes den virker spennende jeg.

Helt enig med deg, de fleste glemmer jo den nesten ekstremt lave prisen, 2000 kr, helt ny uten abbenomang eller noe..! Og da får du en symbian telefon, symbian til folket..!

Til 2000 kr burde vi nesten ikke si noe... Vi skal jo ikke så lenge tilbake til den tid da selv noe så idiotisk som en 3310 kosta 2000 kr heller....... (Det var tider det :p )

Koster jo tross alt ca. halvparten av Siemens Sx1 og Nokia 6600, så ikke start å pirk for mye.. Ikke alle som ønsker mp3 og radio heller ;)

For hvem vet, kanskje det kommer en toppmodell av ngage (dvs. at det blir 2 ngager, 1 billig, og en litt dyrere med mp3 og kamera og alt "godiset"...)

Ønsker ngagen velkommen!

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Remerser og Normann:

Jeg prøvde å gi uttrykk for at jeg forstår poenget til Remerser, men at det samtidig er naturlig å sammenlikne to telefoner med samme egenskap (innebygd eller ikke). Formulerte meg ikke godt nok. Men det må jo være lov å mene at 6600 er dårlig til å spille mp3 på...?

Vel, tilbake til topic. Trodde Nokia kutta ut usb porten (det er står ihvertfall ikkeno om usb på tech spex'en). Og hva skal den med "stereo line-in"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...