*Magnus* Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Det er jo helt latterlig. Hvem faen spiller 1600x1200 med 4xAA da?? Jeg gjør det enten 1600*1200 med 4*aa eller 2048/1536 med 4*aa Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Bare for å gjøre en ting klart her(Virker som det er mange som ikke har fått dette med seg): Hvis et kort har på AA og AF(Anti Aliasing og Anisotropisk Filtering) så reduserer det kortets FPS(Frames Per Second). Grunnen til det er at AA og AF aktivert gjør at bildet på skjermen din blir mye bedre å se på, dette krever og mer av kortetes kraft. Så hvis FX 6800 hadde kjørt de testene uten AA og AF på max så hadde FX 6800 fått mye mer FPS.. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hvis et kort har på AA og AF(Anti Aliasing og Anisotropisk Filtering) så reduserer det kortets FPS(Frames Per Second). Grunnen til det er at AA og AF aktivert gjør at bildet på skjermen din blir mye bedre å se på, dette krever og mer av kortetes kraft. Ikke nødvendigvis, hvis et spill er veldig CPU begrenset gir dette veldig liten til ingen ytelsetap. http://www.beyond3d.com/previews/nvidia/nv40/index.php?p=23 Så hvis FX 6800 hadde kjørt de testene uten AA og AF på max så hadde FX 6800 fått mye mer FPS.. GF 6800 er stort sett ganske CPU begrenset så det er i mange tilfeller ganske liten ytelsetap med AA og AF. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Dette var litt morsomt. Det har vært en stor diskusjon rundt om kring på nettet om de korta som er testet virkelig er ULTRA-utgaven. av 6800. Alle testene viser en clock på 400 mhz. Men kom akkurat over DETTE Så det vil si at alle disse testene som er gjort enten: 1. Er ett ultra kort som de har klokka ned til 400mhz 2. Dette er IKKE ultra-kort Tror mest at det ikke er Ultra-kortene som er testet her... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) ASUS-kortet var stilig, bare synd at viften med lys er på "undersiden".... Og Albatron core på 600MHz ? Endret 19. april 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) coreclock på 600mhz men til hvilken pris:but Geforce 6800 Ultra will have a price range of 650 US dollars. kansje bare 8600non ultra kommer i mai,så kommer ultra-versjonen i juni/juli.. men ser ut som vi ikke vet alt ennå,elsker overraskelser Endret 19. april 2004 av Traxco Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Blir ufattelig spennende å se da... Men nextgen-skjermkort skal jeg ha uansett.... Får bare se hvem som kommer best ut... Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 confirms that these are 1.667ns GDDR3 modules rated for 600MHz. Given the default memory speeds of 550MHz, we see that there is ample headroom for overclockers to experiment with. Hopefully, some board vendors will take advantage of the faster 1.25ns modules which are good for an impressive 800MHz. 1600mhz på rambrikkene gpu på 600mhz og 1600mhz på rambrikkene,det hadde vært noe Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Dette var litt morsomt. Det har vært en stor diskusjon rundt om kring på nettet om de korta som er testet virkelig er ULTRA-utgaven. av 6800. Alle testene viser en clock på 400 mhz. Men kom akkurat over DETTE Så det vil si at alle disse testene som er gjort enten: 1. Er ett ultra kort som de har klokka ned til 400mhz 2. Dette er IKKE ultra-kort Tror mest at det ikke er Ultra-kortene som er testet her... Det som visnok har blitt sagt er at coren har vært klokket så høyt som 600Mhz, ikke at det er default klokke hastighet. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Dette var litt morsomt. Det har vært en stor diskusjon rundt om kring på nettet om de korta som er testet virkelig er ULTRA-utgaven. av 6800. Alle testene viser en clock på 400 mhz. Men kom akkurat over DETTE Så det vil si at alle disse testene som er gjort enten: 1. Er ett ultra kort som de har klokka ned til 400mhz 2. Dette er IKKE ultra-kort Tror mest at det ikke er Ultra-kortene som er testet her... Det som visnok har blitt sagt er at coren har vært klokket så høyt som 600Mhz, ikke at det er default klokke hastighet. Hmmm... Kan aldri tenke meg at Albatron klokker skjermkorta sine 50% før de selger dem. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Hmmm... Kan aldri tenke meg at Albatron klokker skjermkorta sine 50% før de selger dem. Du misforstår.. 600Mhz er heller ikke default klokke hastighet for Albatron kortene. NV40 HAR vært klokket så høyt som 600Mhz ikke at Albatron kortene ER klokket så høyt. Endret 19. april 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hmmm... Kan aldri tenke meg at Albatron klokker skjermkorta sine 50% før de selger dem. Du misforstår.. 600Mhz er heller ikke default klokke hastighet for Albatron kortene. NV40 HAR vært klokket så høyt som 600Mhz ikke at Albatron kortene ER klokket så høyt. Huh? I linken står det følgende; "Albatron said that their 'Geforce6800UV' has core clock running at 600Mhz and the ram is reaching 1Ghz." Virker ikke som et engangs tilfellet spør du meg, jeg oppfatter det som at kortene de selger vil ha core kjørende på 600Mhz ut av boksen. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Du misforstår.. 600Mhz er heller ikke default klokke hastighet for Albatron kortene. NV40 HAR vært klokket så høyt som 600Mhz ikke at Albatron kortene ER klokket så høyt. Huh? I linken står det følgende; "Albatron said that their 'Geforce6800UV' has core clock running at 600Mhz and the ram is reaching 1Ghz." Virker ikke som et engangs tilfellet spør du meg, jeg oppfatter det som at kortene de selger vil ha core kjørende på 600Mhz ut av boksen. Som jeg først skrev så er det visnok ikke det som har blitt sagt. 1Ghz minne er forøvrig en nedgang fra review kortene. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hmm kansje nvidia så at ati hadde så høyt klokket core på sine kort at de måtte gjøre noe? Men den som lever får se.... Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Men en ting.. Hvis det er mulig å klkke core'en opp til 600 mhz fra 400 mhz.. Så er jo det 50% clock... Og det er heftig. So either way this is gonna be PHAT:D Men som Cappo sier, så tror jeg ikke Albatron har klokket core til 600 mhz i ett engangstilfelle... tror nok at det er default hvis de sier at de leveres med 600 mhz core:D Eller kanskje de garanterer at du kan klokke core opp til 600 mhz... Men EGENLTIG, sånn helt egentlig.. så gir jeg f... fordi 6800 Ultra kommer til å gi whoop ass uansett:D Eneste jeg tenker på nå, er når ati kommer med sine nye kort, slik at man kan se en skikkelig sammenlignelse, + å se disse korta i salg, og noen tester som ikke er "prelaunch".... Er ofte mye usikkerhet om hva de egentlig tester, er det juks med drivere... osv osv osv... Venter bare på noen reviews som man virkelig kan forholde seg til jeg. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Etter å ha lest en del artikkler ute på nettet, sitter jeg igjen med det inntrykket at nv40 kommer til å ha en heftig prislapp hengende over seg i lengre tid og at det ikke kommer til å bli noe prisras med det første, selv om 800xt kommer på banen ganske kjapt. Noe kjapt lesestoff: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=2031 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Men en ting.. Hvis det er mulig å klkke core'en opp til 600 mhz fra 400 mhz.. Så er jo det 50% clock... Og det er heftig. So either way this is gonna be PHAT:D Men som Cappo sier, så tror jeg ikke Albatron har klokket core til 600 mhz i ett engangstilfelle... tror nok at det er default hvis de sier at de leveres med 600 mhz core:D Eller kanskje de garanterer at du kan klokke core opp til 600 mhz... Review kortene kunne kun klokkes til ~430Mhz. Det går dog rykter om en A2 revisjon som kan klokkes til 475Mhz, men selv da er det et stykke igjen til 600Mhz, så jeg tror nok det var et ganske spesielt tilfelle. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Tror kansje vi forveksler NU med Ultra, muligens NU er klokket høyere på grunn av færre transistorer?? Dave B har fått bekreftet flere ganger fra NV at Ultra blir klokket til 400/1100. Var bare en tanke. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Det er jo helt latterlig. Hvem faen spiller 1600x1200 med 4xAA da?? Jeg gjør det enten 1600*1200 med 4*aa eller 2048/1536 med 4*aa Irionisk ment antar jeg? Hvis ikke så tviler jeg sterkt på at du gjør det. (Hvilken uber-skjerm og uber-skjermkort vil du ha oss til å tro du har?) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Det er jo helt latterlig. Hvem faen spiller 1600x1200 med 4xAA da?? Jeg gjør det enten 1600*1200 med 4*aa eller 2048/1536 med 4*aa Irionisk ment antar jeg? Hvis ikke så tviler jeg sterkt på at du gjør det. (Hvilken uber-skjerm og uber-skjermkort vil du ha oss til å tro du har?) Hehe.. Dette minner meg på tiden hvor jeg hadde Eizo 21" og heftig skjermkort. Spilte Q3 i den oppløsning med 4x AA og det gikk helt greit. Men det er ikke så praktisk med nye spill.. Så hvilket spill spiller du? Bare Q3? *mistenke at det er en gamer gamer vi har med og gjøre her* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå