Gå til innhold

Første 6800 Benchmarks?

Anbefalte innlegg

Det er nå bra at både Intel med Prescott og nå Nvidia prøver så godt de kan å lage ovner av pc'ene til oss brukere. Skal bli spennende å se om ATI gjør det samme, slik at vi brukere må skifte ut PSU for å ha et vassere grafikk-kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere snakker om at skjermkortet tar opp AGP porten+sloten under.. hva så sier jeg? Hvem bruker porten rett under agpen uannsett? På mitt hovedkort er det ikke en PCI slot under AGP porten heller, men et mellomrom.

Jeg bruker alle PCI-portene, så for meg spiller det en rolle.

Skulle gjerne hatt et mellomrom mellom PCI-slotten og AGP-porten jeg også :)

Lenke til kommentar

Like greit at det ikke er så store ytelses forskjeller, det betyr bare at grafikkkortet du har idag holder litt lenger. :p

Nei. Håper at NV50 virkelig kan knuse ting. Da mener jeg 2-3 ganger ytelsen til NV40. :D

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Dere snakker om at skjermkortet tar opp AGP porten+sloten under.. hva så sier jeg? Hvem bruker porten rett under agpen uannsett? På mitt hovedkort er det ikke en PCI slot under AGP porten heller, men et mellomrom.

Enig! Plassen eller den ekstra porten gjør lite eller ingenting så som hovedkortene har veldig mye mer innebygd enn for et par år siden.

Men en ting uroer meg: Det at kjøleren tar opp den nærmeste PCI-plassen tyder på et høyt kjølebehov som igjen tyder på et høyt strømbehov og dertil høye krav til strømforsyning og høye krav til utlufting av kabinettet og dermed en del viftestøy fra både kabinettvifter og kjøleren på skjermkortet.

Selv unngår jeg high-end skjermkort ikke bare på grunn av prisen men også på grunn av støy og varmeutvikling. 1.pri: stillhet, 2.pri: pris, 3.pri: ytelse

Lenke til kommentar
Nei. Håper at NV50 virkelig kan knuse ting. Da mener jeg 2-3 ganger ytelsen til NV40. 
Lol! Det er da alt for tidlig til å begynne å tenke på det nå. Vi aner jo ikke om noen spill som vil ha god nytte av den ekstra ytelsen en gang. Per i dag holder jo stort sett selv Radeon 9800 Pro til alt man måtte ønske og til og med kommende spill. (eneste er at man bør holde seg unna AA å de aller høyeste oppløsningene)

Jeg gleder med til om et par måneder da spill-nerder med sommerjobb begynner å selge unna sine "gamle" Radeon 9800 Pro til en lattelig lav pris (1000-1500kr) for å kjøpe seg enten X800 eller Geforce 6800.. Det blir nesten som da jeg kjøpte Geforce4 Ti4200 brukt for et år sidenfor 800kr.. bruktprisen har nesten ikke fallt siden da fordi kortet fortsatt duger greit i de fleste spill.

Lenke til kommentar

Simen1: Motsat prioritering her i gården. ;) Men 6800U kjører på lavere temp enn 5950... Og det trekker ikke mer enn ca. 20-20% mer strøm enn 5950 og 9800xt korta. Grunnen til at NV har anbefalt så kraftig strømforsyning er vist så enkelt at man MÅ ha en PSU med 4 ledninger.

Lenke til kommentar
Lol! Det er da alt for tidlig til å begynne å tenke på det nå. Vi aner jo ikke om noen spill som vil ha god nytte av den ekstra ytelsen en gang. Per i dag holder jo stort sett selv Radeon 9800 Pro til alt man måtte ønske og til og med kommende spill. (eneste er at man bør holde seg unna AA å de aller høyeste oppløsningene)

Jeg gleder med til om et par måneder da spill-nerder med sommerjobb begynner å selge unna sine "gamle" Radeon 9800 Pro til en lattelig lav pris (1000-1500kr) for å kjøpe seg enten X800 eller Geforce 6800.. Det blir nesten som da jeg kjøpte Geforce4 Ti4200 brukt for et år sidenfor 800kr.. bruktprisen har nesten ikke fallt siden da fordi kortet fortsatt duger greit i de fleste spill.

Syns ikke det er tidlig å tenke 1 år frem i tid jeg.

For det er såpass lenge jeg regner med at Radeon 9800 Pro kortet mitt holder før jeg må bytte til noe bedre for å kunne nyte de nyeste spilla.

Lenke til kommentar
Den der er rett og slett berre usakelig. 5950 er like bra som 9800xt allerede

Hva snakker du om? :dontgetit:

Eg prater om uttalelsen hans om at 9800xt er like bra som 6800 ultra. Var det så forferdelig rett kanskje? Og ja, 5950 ultra er på linje med 9800xt etter ka eg har sett. 9800xt er kanskje litt bedre, men det er så lite at det har ingenting å sei.

Det var det eg snakka om.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest noen tester så må jeg si at det yter utrolig bra med en hastighet på Gpu`en på 400Mhz.

En ting er sikkert at en P4 3,2 er i svakeste laget for NV40.

Skjønner ikke helt hva du mener her... med "Hastigheten på GPU'en" forstår jeg som "ytelse" men MHz og ytelse er jo ganske velkjent nå at de ikke er proposjonale når det kommer til forskjellige typer chip'er.

P4 3,2 er nok oftere den begrensende faktoren enn GF6800U-grafikkortet i tester ja, men det betyr ikke at P4 3,2 er noen flaskehals. Jeg har ennå ikke sett ett en eneste GF6800U-test som har vist svak ytelse på grunn av denne CPU'en. ytelsen er tipp topp og 100+FPS kan uansett ikke kalles svak selv om en raskere CPU kunne gitt ennå bedre resultater.

Lenke til kommentar

Vel som sagt så må man opp i 1600x1200 for å se at kortet begynner i gi etter, men for å få utnyttet kortet bedre så må man ha en mye kraftigere Cpu enn en 3,2.

Tror selv med aa i 16x12 så har kortet mye mere å gi fra seg enn hva man ser med en 3,2. Mulig jeg tar feil men føler meg ikke så sikker på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...