blink182 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 URL til 2lags nyheten! http://www.itpro.no/art/5518.html Lenke til kommentar
RBW Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 mente jeg så en artikkel om en brenner som kunne brenne inn mønster på ledig plass på UNDERSIDEN av en cdplate... eller har jeg drømt? http://www.hardware.no/tester/cd/yamaha_f1/ Lenke til kommentar
Templar Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 LiteOn sine er dritt bra som vanlig. Bare sjekk feiler på DVD fra LiteOn, bare ett lite hakk etter NEC sin. LiteOn i tilleg klarer å brenne flere copyprotected CDer og DVDer og leser bedre. Simon Lenke til kommentar
blink182 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hentet fra ITPro Ny firmware til NEC-2500AGjør det mulig å brenne dual layer Bidratt av diax · Publisert av Gøran Myrland · Onsdag 2. juni 2004 10:30 Ved å flashe din NEC-2500A DVD-brenner med en ny uoffisiell firmware, skal du nå kunne brenne dual layer plater. DVD plater med dual layer har en kapasitet på 8.5GB, mot de vanlige som bare har 4.37GB. Firmwaren er basert på firmwaren til HP's 250 brenner, og gjør det mulig og kunne brenne dual layer plater. Jeg har selv flashet min 2500-brenner men har ennå ikke prøvd å brenne, da jeg ikke har fått tak i noen dual layer plater. I Nero får jeg likevel lov til å "komponere" plater som er 8,5 GB store. Tidligere så var det stopp på 4,37 GB. I tillegg kan man tvinge brenneren til å brenne med en høyere hastighet enn platene er godkjent for. Dette vil da oftes bare medføre feilbrenning. I følge forumet på cdfreaks.com, så har en del folk som bruker 2500 som en ekstern brenner via USB hatt problemer med å få det til å fungere. I tillegg melder DinSide at NEC kommer med en "ordentlig" dual layer brenner, og at denne vil koste i underkant av 1000 kr. Igjen på forumet på cdfreaks.com spekulerer de fleste i at dette er nøyaktig den samme brenneren som 2500, kun med annen firmware. Last ned oppdateringen her Red. kommentar: Denne oppdateringen er uoffisiell, og ved å flashe dvd-brenneren med denne uoffisielle firmwaren bortfaller også garantien. ITPro kan heller ikke belastes for de problemer som denne oppdateringen kan medføre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå