Gå til innhold

Kjøp av DVD-brenner

Gjest Slettet+7815234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hentet fra ITPro

Ny firmware til NEC-2500A

Gjør det mulig å brenne dual layer

Bidratt av diax  ·  Publisert av Gøran Myrland  ·  Onsdag 2. juni 2004 10:30

Ved å flashe din NEC-2500A DVD-brenner med en ny uoffisiell firmware, skal du nå kunne brenne dual layer plater.

DVD plater med dual layer har en kapasitet på 8.5GB, mot de vanlige som bare har 4.37GB. Firmwaren er basert på firmwaren til HP's 250 brenner, og gjør det mulig og kunne brenne dual layer plater.

Jeg har selv flashet min 2500-brenner men har ennå ikke prøvd å brenne, da jeg ikke har fått tak i noen dual layer plater. I Nero får jeg likevel lov til å "komponere" plater som er 8,5 GB store. Tidligere så var det stopp på 4,37 GB. I tillegg kan man tvinge brenneren til å brenne med en høyere hastighet enn platene er godkjent for. Dette vil da oftes bare medføre feilbrenning.

I følge forumet på cdfreaks.com, så har en del folk som bruker 2500 som en ekstern brenner via USB hatt problemer med å få det til å fungere. I tillegg melder DinSide at NEC kommer med en "ordentlig" dual layer brenner, og at denne vil koste i underkant av 1000 kr. Igjen på forumet på cdfreaks.com spekulerer de fleste i at dette er nøyaktig den samme brenneren som 2500, kun med annen firmware.

Last ned oppdateringen her

Red. kommentar: Denne oppdateringen er uoffisiell, og ved å flashe dvd-brenneren med denne uoffisielle firmwaren bortfaller også garantien. ITPro kan heller ikke belastes for de problemer som denne oppdateringen kan medføre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...