Gå til innhold

Tanksspill helt forsvunnet?


Anbefalte innlegg

hei! Jeg synes det var veldig gøy før å spille tanks sim og flyspill som ikke trengte en uke med trening og opplæring for å lære seg alle knapper og funksjoner. Alt var rett fram. Du satte deg i tanksen og hadde som regel ett visst oppdrag. F tastene var som regel hovedmeny knappene og ellers hadde du en slik foldout som du kunne legge over tastaturet for å lettere finne ut hva som var hva. Dermed var det bare å sette igang. Husker også ett F 16 spill jeg hadde som det var bare å velge ett mission , sette i gang å fly. 2 knapper for å velge våpen , F taster for å velge motorstyrke og en enkel joystick til å forandre retning, dukke unna missiler og kjempe dogfights. Hvor er slik gameplay i dag? Alt av fly og andre slike spill har jo blitt så realistiske at det er jo ikke gøy for noen utenom de som virkelig er entusiaster. Jeg kunne gjerne tenkt meg et spill med tanks som IKKE er strategispill men relativt nytt og ikke helt sim men ikke helt arcade heller om dere skjønner? :wow:

Ellers har jeg lyst til å fly A-10 Warthog , men jeg finner ingen slike spill...

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hurtige svar ! Secret weapons over normandie har jeg , men det er jo ganske gamle fly å slikt da. Tenkte mer på moderne teknikk jeg. OPF er jo ikke noen simulator sånn sett da, mer fps spill.

Skulle gjerne hatt tilbake de gamle spillas gameplay med dagens grafikk og lyd.

Det hadde vært konge!!

Lenke til kommentar

För flyg kan jag rekommendera gamla goda Airfix Dogfighter, som du bör kunna köpa för ca 50:- i butik.

Det har även en aktiv community på http://www.mattfletcher.co.uk/afd/forum/viewforum.php?f=2

 

För simpel flyg- och pansarstrid fungerar även Battlefront-serien, även om den inte är optimerad för det.

 

Själv föredrar jag för pansarstrid Steel Beasts som är en simulator och kräver en hel del träning.

 

/Olle

Lenke til kommentar

Ellers har jeg lyst til å fly A-10 Warthog , men jeg finner ingen slike spill...

Noen som kan hjelpe?

På LockOn kan du fly A-10. Men da er du vel tilbake på reinspikka simulator. Masse å sette seg inn i, men utrolig morsomt spill. Men det krever sin PC. Når det gjelder stridsvognspill, så hadde jeg et som var veldig bra. Jeg kommer ikke på hva det het, men du var kommander for en tysk Panzer. Det var en mellomting mellom simulator og arcade. Mange vogner å velge mellom var det også. Men jeg skal sette meg i tenkeboksen, og se om jeg kommer på det.

 

Edit: Jeg fant det. Men huff som tiden går... Ser det er tilbake fra 1988 eller no`. Men den ganger var det meget bra. Er vel kanskje ikke noe i dag. Men her er i alle fall en link, så kan du dømme selv: http://pc.ign.com/articles/153/153691p1.html

Endret av Shotgun
Lenke til kommentar
Operation Flashpoint + tonnevis med addons :thumbs:

 

...tanks, F-16, A-10 og masse annet snacks :D

 

Ellers kan du jo prøve Desert Combat? Men det er arcade og kun morsomt online da...

Men Operation Flashpoint er langt fra et godt tanksspill i motsettning til de tanksspillene som er spesiallaga til å være det.

Lenke til kommentar
Operation Flashpoint + tonnevis med addons :thumbs:

 

...tanks, F-16, A-10 og masse annet snacks :D

 

Ellers kan du jo prøve Desert Combat? Men det er arcade og kun morsomt online da...

Jepp må si meg enit i OFP der ja.. trur nok at OFP har den beste Tank "simulation" i igjennom alle spill..

 

I vanlige spill så kan du kun se fra 3rd view.. mens i OFP kan du se i 1st view også-- :D:thumbs:

 

Ofp har egentlig de beste simulations igjennom tidene :green::thumbs:

Lenke til kommentar
Operation Flashpoint + tonnevis med addons  :thumbs:

 

...tanks, F-16, A-10 og masse annet snacks  :D

 

Ellers kan du jo prøve Desert Combat? Men det er arcade og kun morsomt online da...

Men Operation Flashpoint er langt fra et godt tanksspill i motsettning til de tanksspillene som er spesiallaga til å være det.

Har vi tank" simulation" spill i det hele tall untatt ofp ? :dontgetit: har ikke sett noen..

 

men synes ofp har en VELDIG bra tank simulation ;)

Lenke til kommentar

Det er mange views hvis du er i en tanks i OFP. Vanlig 1st og 3rd person views, commander view (hvis du er in charge da...), så kan du jo poppe ut gjennon hatch'en, du har sikte som gunner, osv osv...

 

Hvis du iscenesetter ett større tanksslag i OFP, så har du noe av den beste tanksactionen du kan få IMO!

 

(følg med i OFPCP threaden på BIS forumet... jeg jobber faktisk med ett større tanksslag som jeg regner med å putte ut noen bilder ifra)

 

EDIT: og for de som er litt interessert, så finnes det utall tanks å laste ned til OFP, fra WWII tanks til det nyeste, noen av de finner dere her!

Endret av RogueFreak
Lenke til kommentar

Hadde stor tiltro til Lock-On men tilogmed med mitt oppsett er det ganske vanskelig å få det til å gå helt glatt. Jeg har også problemer med å sette meg inn i alle kontrollene. Har ikke fått alt til å fungere med force feedback sticken min heller. Stealbeasts har jeg lest om og det høres alt for vanskelig ut for meg desverre. Samme med Panzer Commander . Har ikke tålmodigheten til å sitte å stange hue i veggen over merkelige ting som skjer helt tilfeldig og du må basere deg på flaks. Høres ut som en skikkelig bra sim for de intresserte da!

Husker jeg hadde ett spill for en 5-6 år siden . Det var tre spill i en eske. Ett jagerflyspill med F-18 , ett tankspill , og ett ubåtspill. Ubåtspillet het vel noe slikt som attack sub eller noe , var iallefall moderne atomubåter og slikt. Tankspillet husker jeg ikke hva het men var også basert på moderne teknikk. Grafikken var helt på trynet med spillbarheten var bra. Synd det ikke er nok intresse i spillmarkedet i dag til å lage slike spill. Med grafikknivået i dag har det blitt noe mange flere kunne kommet til å like tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...