Gå til innhold

Overklokke T-Bird 1.4 Ghz (er n00b)

Anbefalte innlegg

Kan jeg overklokke min 1.4 Ghz T-Bird uten å tegne på den? core er på 1.81 volt, CPU er 34" på idle og 40" når den har jobbet som en gærning, hvor mye burde/kan jeg overklokke uten at maskinen min går til helvete? Jeg har lite lyst å ta av vifta og fikla nå som den har hatt goop på.

Hvis det er mer dere trenger å vite så bare si ifra.

Forresten: 266 Mhz bus og MSI K7T HK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

**** jeg glemte poenget mitt, det er litt seint. Du trenger ikke bruke den tegne teknikken, fordi, hvis jeg ikke husker feil er ikke tbird1400/266 låst. anyway den mest ytelses messige måten å overklokke på er med FSB klokking.

Nå har du vel en fsb på 133MHz prøv å øk den sakte. Først 138, 140, osv. Følg alltd godt med på tempen!

Lenke til kommentar

Hvis du kan stille på multiplier så er IKKE t-birden din låst. Multiplier finner du på samme sted i bios som fsb... (i hvert fall i min bios...)

Jeg har klokket min Amd T-Bird 1.4GHz 266fsb opp til 1610MHz. Da er fsb på 140, muliplier på 11,5 og vcore på 1,800V.

Du klarer jo mye høyere fsb enn meg, men prøv å still opp ett hakk på multiplier. Blir maskinen ustabil så kan du jo øke spenningen ett hakk også...

Ellers skal du være obs på temperaturen. Det er jo ikke helt sikkert at hovedkortet ditt måler rett temperatur!? Hva slags kjøler har du egentlig?

Lykke til!

AMD T-bird 1400@1610 (140*11,5 - 1,800V)

MSI K7MASTER

512MB Apacer DDR (PC2100)

MSI Geforce 2MX400 (28.32)

Chieftec DX01SLD m/340W enermax

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-04-02 18:30 ]

Lenke til kommentar

Du kan ha så mange vifter i kassa di som du bare orker. Har du en forholdsvis dårlig kjøler for prosessoren spiller det ingen rolle. Kanskje litt men ikke no spesiellt.

Alt har en grense. Når du er veldig nær den skjer slikt. Den er for ustabil og tilslutt kræsjer den.

Øk volt! 1.85v er ikke skadelig for en amd prosessor i det heletatt. Den tar ikke skade av overspenning før man presser den opp mot 2.10v

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...