SveinE Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Har fått meg DV camera og er i full gang med å prøve å redigere i PinnacleStudio 8. Alt fungerer sånn noenlunde, men selve renderingen av filmen går tregt. Er dette normalt? Har prøvd meg på AVI,mpeg ogSVCD i god lvalitet. 18 minutts film tok ca 2 timer. Vel har jeg en del musikk,overganger og tekst, men allikevel...? Jeg bruker den externe disken til å lagre filmen på. CPU'en går i 100%. Rett før røyken kommer Hva er det beste/raskeste formatet å lagre filmen i hvis den bare skal vises på pc? Min Pc er P4 1,4GHZ , 640 mb.ram interndisk 40gb extern maxtor 300gb firewire. Hilsen Svein Egil Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Du har ikke akkurat et kraftig system så du må regne med at det går litt tregt. Jeg pleier å rendre ut i mpeg Video-CD formatet når jeg kun skal se på pc. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 CPUen er nok i slappeste laget, ja. Du kjører vel ingen andre programmer i bakgrunnen? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Det er vel spørs åssen kvalitet du renderer i... Men skal du ha noe som er bra, så må det ta tid.. Men systemet ditt er litt i det minste laget for film redigering da. Få deg raskere prosessor så tror jeg du vil merke forskjell. Lenke til kommentar
SveinE Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Ja systemet er litt slappt, og jeg har kjørt andre programmer i bakgrunnen. Bør vel bytte prosessor, eller hele maskina. Er det stor forskjell på Celeron, AMD eller pentium4 prosessorer når det gjelder redigering? Hvor stor Ram bør en ha? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Ja systemet er litt slappt, og jeg har kjørt andre programmer i bakgrunnen.Bør vel bytte prosessor, eller hele maskina. Er det stor forskjell på Celeron, AMD eller pentium4 prosessorer når det gjelder redigering? Hvor stor Ram bør en ha? Du bør ha minst 512, men 1024 er alltid en forskjell. Angående prosessorer bør du utelukke Celeron og vurdere AMD 64 om du skal ha maskinen lenge og bruke den til andre ting enn bare redigering. P4 er best idag til rendering, men den er ikke særlig fremtidsrettet. P4 er nok det beste valg om maskinen kun brukes til redigering, though. Lenke til kommentar
SveinE Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Takker for opplysende svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå