bamsefar Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Heisann, Etter litt omrokkering i heimen flytter jeg endelig snart på hybel (Snakker om samme huset), og skal selvfølgelig dra med meg internett linja. Der hvor jeg bor nå så dro vi en 30m TP kabel igjennom husets hjørner og kroker, og den jobben gjør jeg ikke igjen. Så derfor har jeg inngått et lite spleiselag på trådløs ruter, men denne må ha et par tilkoblingsmuligheter jeg ikke har klart å finne selv. Anyone up for the challenge? Dette må ruteren ha: - (Minst)2 stykk tilkoblinger WLAN - (Minst)4 stykk koblinger LAN - USB inngang for tilkobling til skriver - Følge alle nye standarer Og aller helst ikke koste skjorta. Kan i værste fall dekke 2 laken, men vil helst ikke. Skal som sagt ha 2 trådløse tilkoblinger og disse blir gjennom USB, og en fordel hadde også vært om disse var så billige som mulig. Har sett de har ligget fra 400kr til 800kr ettersom hvilket merke vi snakker om. Det går vel neppe ann å ha en 3com ruter og bruke en USB Adapter fra D-Link f.eks? Endret 13. april 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Calm Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Bruker selv Asus WL-500G og er veldig fornøyd med denne. Barbara.no testet den og den kom veldig bra ut! Den har mulighet for tilkobling av skriver på USB og LPT og støtter tilkobling av lagringsenheter (med tilgang via integrert FTP server) og webkamera via USB... Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Har sett på den,og likte den godt, men jeg har fått inntrykket av at den bare støtter en WLAN tilkobling? Lenke til kommentar
knut Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Skjønner ikke helt hva du mener med flere trådløse tilkoblinger. Men om du skal ha to separate aksesspunkt deler i en enhet så er det bare svært dyre enheter fra orinoco/avaya/proxim/cisco/3com som har dette. Men alle aksesspunkter/basestasjoner støtter mellom 32 og 254 klienter samtidig. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Hehe, da misforsto jeg. Trodde at når den bare hadde en antenne at jeg bare kunne koble til en maskin med WLAN. I så fall så vet jeg hvor jeg havner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå