|SeVen| Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Er vel endel der ute som har opplevd at vifta har stoppet på 9800PRO. Særlig vi med Buildt by ATI. Har hatt 2 PowerColor 9800pro nå og begge 2 har vifta stoppet på. Så da jeg fikk mitt nye kort på garanti så bestemte jeg med for å gå for en ny vifte. Stormet ned på komplett å kjøpte meg en Zalman-Heatpipe + tilhørende vifte. Da jeg endelig fikk montert det (45 min), så satte jeg igang og tenkte jeg skulle fyre på litt HZ på core og minne, jeg ble svært skuffet da jeg ikke klarte mere enn 412/367 stabilt, det som overasket meg mest var at jeg ikke fikk oC minne mindre nå enn da jeg hadde orginal vifte. Dette har sikkert heatpipen skyld i PGA den sperrer for luft og fungerer nesten som en hårføner mot brikkene. Jeg rev av hele rælet og fant ut en annen løsning som fungerte mye bedre. Satte på den orginale kjøleren igjen og limte en 80mm kabinettvifte rett opp på den game viften. Med dennen "Moden" klarer jeg nå å kjøre 435/376 stabilt Lenke til kommentar
TDK Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hmmm stilig..... gikk viften som ligger under kab-viften? Lenke til kommentar
Flames Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Har et slikt kort selv.. Tror jeg skal gjøre det samme! Muligens mekke ei trakt, så jeg slipper det dødpunktet rett under vifta der. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Hmmm stilig..... gikk viften som ligger under kab-viften? Nei, den har dratt ut strømmen på. Har limt fast vifta på klistremerket som sitter sentrert på den orginale vifta, fordi da kan jeg lett skifte ut vifta. Jeg måtte bruke dobbelt-sidig teip mellom kab. vifta og en kondensator som vifta hviler på for å få den stabil. Ps. husk at den orginale er en magnetvifte som du kan dra eller vippe ut, så du må nok gjøre som meg og feste kab. vifta til den ene kondensatoren. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Det så jo ut som GPU fikk ekstremt dårlig kjøling da... Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) de zalman greiene er noe herk, klarte å ødelegge mitt dyrebare radeon 9800 pro, men jeg lurer på om jeg har garanti selv om jeg kjøpte en pro gamer pc fra ps data neon som vet, kanskje man sku sende en mail selv om jeg ikke har orginalt h-kort og cpu? Endret 14. april 2004 av Harry_-_ Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Det er mulig å bruke 2 gummistrikker også... Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Det så jo ut som GPU fikk ekstremt dårlig kjøling da... Nope, den får god kjøling. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Gjør den nå egentlig det? Siden viften er limt rett oppå den gamle kjøleren vil jo dødpunktet til 80mm-viften være rett over GPU. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Den ligger ikke RETT over GPU, men det er ikke langt i fra. Jeg tror han ville fått litt ekstra ut fra skjermkortet hvis han hadde flyttet viften litt lengre opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det er mulig å bruke 2 gummistrikker også... Gummistrikkene blir porøse og strekker seg etterhvert. Anbefales ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå