sandvei Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg bare lurer på om det er mulig å skifte skjermkort i en bærbar pc. er ganske ny i gamet med bærbare så ikke le Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Ingenting å skamme seg over. Men beklager, du kan ikke bytte skjermkort i bærbare maskiner (ut i fra det jeg vet da). Endret 13. april 2004 av Diverse Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Med mindre du har en alienware maskin så kan du ikke bytte skjermkort selv. Men jeg tror du kan få levert inn maskinen din og få byttet skjermkort på enkelte whitebox maskiner. Kanskje andre merker også... ? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Flytter denne til bærbare jeg, da ekspertisen holder til der Det er feil at det kun er alienware maskiner man kan bytte i, men det er mange det ikke går med. Lenke til kommentar
KaffeKarsK Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Heisann. Det går ant å bytte skjermkort på bærbar PC. www.dinside.no hadde en artikkel om dette. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg sjekket temmelig grundig om det fantes noen PCMCIA-skjermkort til læpptåpper for ca et år siden, men alt jeg fant var noen spesialgreier for bruk med prosjektorer etc. FWIW. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 I min nå solgte Inspiron 8600 gikk et bytte smertefritt, så det lar seg gjøre helt sant, men dette må undersøkes NØYE Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 For å utdype posten min over: Det finnes to typer skjermkort i bærbare: * intergrerte på hovedkortet - det er mest sansynlig at det ikke er mulig å sette inn et dedikert, uten at jeg skal si dette med sikkerhet da jeg ikke kjenner alle chassier * dedikerte, som GeForce GO serien og Radeon Mobility serien. Her er det plass til å ta ut skjermkortet, og bytte det ut. Dette er en voldsom operasjon som krever, i alle tilfeller jeg har sett, at man tar ut tastaturet. En fin start er den lille artiklen på dinside.no, men jeg finner den ikke akurat nå Lenke til kommentar
iNas Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Altså, det er vanskelig og i den grad nesten umulig å fysisk bytte ut et skjermkort som sitter fast på hovedkortet. Dette kalles integrert skjermkort. Men det finnes selvsagt perifere add-on løsninger som per dags dato er basert på PCMCIA-standarden. Dvs at du trenger et PC-kort til å forbinde en ekstra grafikkmodul til din ære og bærbare. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 For å utdype posten min over: Det finnes to typer skjermkort i bærbare: * intergrerte på hovedkortet - det er mest sansynlig at det ikke er mulig å sette inn et dedikert, uten at jeg skal si dette med sikkerhet da jeg ikke kjenner alle chassier * dedikerte, som GeForce GO serien og Radeon Mobility serien. Her er det plass til å ta ut skjermkortet, og bytte det ut. Dette er en voldsom operasjon som krever, i alle tilfeller jeg har sett, at man tar ut tastaturet. En fin start er den lille artiklen på dinside.no, men jeg finner den ikke akurat nå Det er mange maskiner med dedikert skjermminne hvor skjermkort er "integrert" i hovedkort i den forstand at det er sveiset på. Jeg visste at Dell og Whitebox hadde noen modeller hvor det var opsjon for å skifte, men utifra det har jeg ikke peiling. Lenke til kommentar
iNas Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 På spørsmål om det vil være mulig innen noen fingerår å bytte ut skjermmoduler i en mekanisk prosess, så sier jeg ja. Modularitet i bærbare er begynnelsen og jeg tror at det vil ta av sammen med den nye Barebone standarden av pcer. Vi snakkes, Nasir Khar www.barbara.no Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 For å utdype posten min over: Det finnes to typer skjermkort i bærbare: * intergrerte på hovedkortet - det er mest sansynlig at det ikke er mulig å sette inn et dedikert, uten at jeg skal si dette med sikkerhet da jeg ikke kjenner alle chassier * dedikerte, som GeForce GO serien og Radeon Mobility serien. Her er det plass til å ta ut skjermkortet, og bytte det ut. Dette er en voldsom operasjon som krever, i alle tilfeller jeg har sett, at man tar ut tastaturet. En fin start er den lille artiklen på dinside.no, men jeg finner den ikke akurat nå altså, det er bare å ta av tastaturet, skru opp 4 skruer, så er okrtet løst:) kan ikke bli no særlig enklere! Lenke til kommentar
kenthlar Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) hei! Jeg tenkte også å bytte ut skjermkortet i min FJS. Tok kontakt med mange verksted/ leverandører og fikk mange varrierte svar. Ringte Service/support hos FJS. De kunne ikke svare på spørsmålet på stående fot, men skulle undersøke saken nermere. Dagen etter ringte de tilbake med negativt svar. Ta kontakt med hovedkontoret så får du garantert svar. NB! Om du skal ha nytt kort kun for å spille så duger radeon 9000 ok på nye spill. Du burde heller tenke på å skaffe deg mer ram! Kenth Endret 14. april 2004 av kenthlar Lenke til kommentar
kenthlar Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 her er guiden http://www.dinside.no/php/art.php?id=33225&=katnav kenth Lenke til kommentar
kbrnsr Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Men brukte de en helt vanlig skjermkort eller var det mobility modellen? Hvor kan man kjøpe slik utstyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå