Gå til innhold

Bytte skjermkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å utdype posten min over:

Det finnes to typer skjermkort i bærbare:

* intergrerte på hovedkortet - det er mest sansynlig at det ikke er mulig å sette inn et dedikert, uten at jeg skal si dette med sikkerhet da jeg ikke kjenner alle chassier

* dedikerte, som GeForce GO serien og Radeon Mobility serien. Her er det plass til å ta ut skjermkortet, og bytte det ut. Dette er en voldsom operasjon som krever, i alle tilfeller jeg har sett, at man tar ut tastaturet.

En fin start er den lille artiklen på dinside.no, men jeg finner den ikke akurat nå

Lenke til kommentar

Altså,

det er vanskelig og i den grad nesten umulig å fysisk bytte ut et skjermkort som sitter fast på hovedkortet. Dette kalles integrert skjermkort.

Men det finnes selvsagt perifere add-on løsninger som per dags dato er basert på PCMCIA-standarden. Dvs at du trenger et PC-kort til å forbinde en ekstra grafikkmodul til din ære og bærbare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

* intergrerte på hovedkortet - det er mest sansynlig at det ikke er mulig å sette inn et dedikert, uten at jeg skal si dette med sikkerhet da jeg ikke kjenner alle chassier

* dedikerte, som GeForce GO serien og Radeon Mobility serien. Her er det plass til å ta ut skjermkortet, og bytte det ut. Dette er en voldsom operasjon som krever, i alle tilfeller jeg har sett, at man tar ut tastaturet.

En fin start er den lille artiklen på dinside.no, men jeg finner den ikke akurat nå

Det er mange maskiner med dedikert skjermminne hvor skjermkort er "integrert" i hovedkort i den forstand at det er sveiset på. Jeg visste at Dell og Whitebox hadde noen modeller hvor det var opsjon for å skifte, men utifra det har jeg ikke peiling.

Lenke til kommentar

På spørsmål om det vil være mulig innen noen fingerår å bytte ut skjermmoduler i en mekanisk prosess, så sier jeg ja.

Modularitet i bærbare er begynnelsen og jeg tror at det vil ta av sammen med den nye Barebone standarden av pcer.

Vi snakkes,

Nasir Khar

www.barbara.no

Lenke til kommentar

altså, det er bare å ta av tastaturet, skru opp 4 skruer, så er okrtet løst:)

kan ikke bli no særlig enklere!:D

Lenke til kommentar
hei!
Jeg tenkte også å bytte ut skjermkortet i min FJS. Tok kontakt med mange verksted/ leverandører og fikk mange varrierte svar. Ringte Service/support hos FJS. De kunne ikke svare på spørsmålet på stående fot, men skulle undersøke saken nermere. Dagen etter ringte de tilbake med negativt svar. Ta kontakt med hovedkontoret så får du garantert svar.
NB! Om du skal ha nytt kort kun for å spille så duger radeon 9000 ok på nye spill. Du burde heller tenke på å skaffe deg mer ram!

Kenth Endret av kenthlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...