Gå til innhold

En skev HD. Usynlig oppbrukt plass.

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med en harddisk. Jeg prøvde å få hjelp i et annet innlegg for en stund siden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...vel+ganske+full

Men nå har jeg prøvd så jævla mye at jeg ikke vet hva mer jeg skal gjøre. Jeg har prøvd ulike "Drive Fitness tools". Vet ikke om jeg har brukt de riktige da. Så kan noen hjelpe meg å finne ut hvordan jeg skal få denne HDen opp å gå igjen.

Litt info jeg fant ut om den nettopp (som stod skrevet på selve HDen):

IBM Deskstar

model: IC35L060AVER07-0

Capacity: 61.5 GB

P/N: 07N6655

LBA: 120.103.200 sectors

RPM: 7200 rpm

MLC: H32161

CHS: 16383/16/63

HELP ME PLEASE!!!!!!! :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet med en WD 120 disk .. filene ble "hidden", men det var ingen synlig måte å få dem tilbake på. Fant frem til et program som heter Active@ File recovery som fikset biffen. Overførte filene fra disken til en annen disk og formaterte .. nå er alt gullegodt igjen. Hvordan problemet opprinnelig oppstod har jeg ingen anelse om. :blush:

Lenke til kommentar

Hadde nettopp akkurat samme problemet. Fikk alle filene mine tilbake med et genialt program som heter R-studio for NTFS. Det store problemet mitt nå er at mye av harddiskplassen er oppbrukt på samme måte som hos deg. (Filene jeg manglet har blitt gjennopprettet til en annen disk) Noen som vet hvordan jeg "sletter" disse ødelagte filene slik at harddiskplassen stemmer igjen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Det er en firmware-oppdatering til den serien av disker, grunnet mange feil med den serien. Den kan lastes ned fra IBM og løser de fleste problemer.

Den serien er *beryktet*.

Lenke til kommentar

Hmmm... noen som vet hvor jeg kan laste ned en FULL versjon av disse programmene (GetDataBack, R-studio.....) ???

Testet demoene. Virket interessant og brukbart. Men demo er demo...suger maks. Kan ikke gjøre shitt.

Endret av Jay-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...