Gå til innhold

Virker alle spill...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, tidi... Ikke bare kjører den alle spill, men den er også mest sannsynlig den raskeste prosessoren på markedet til spill :cool:

faen.. jeg som hadde tenkt å bruke den til videoredigering..

hvilken prosessor må jeg ha da?

Før var det vel sånn at AMD skulle være best til spill, mens Intel skulle være best på musikk og bilde/video redigering. Er vel neppe slik enda. Så gå for AMD64.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du er ute på blåbær tur. Denne cpu'en fungerer med ALLE spill ja, har iallefall ikke hørt noe annet.

Må nesten le av alle her (foruten trådstarter), for trådstarter er inne på noen når han stiller spørsmåltegn til hvorvidt AMD funker til alle spill. For det gjør det faktisk ikke. Det finnes spill hvor det står klart og tydelig på omslaget "Only runs with Intel cpu's". Jeg så nylig et eksempel på dette, skal få scannet det inn og lagt det ut.

Likevel er det ikke noe man bør bekymre seg for når man kjøper prosessor. Det er svært få spill dette gjelder og sannsynligvis lages ikke slike spill lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
amd64 er nok betre til videoredigering enn p4 om du ser litt framover.....hehe som feks ram og at det blir meir vanleg med smp

P4 er per idag bedre. Betydelige prosent faktisk.

Lenke til kommentar

AMD Athlon 64-bit gruser den...

pentium 4 3.06 GHZ er vel PC533.

den yter vel omtrent som en AMD Athlon XP 2600+ eller 2800+..

Skal man ha prosessor til 2500 kr. i dag så går man for AMD Athlon 64-bit 3200+

Skal man ha prosessor til 2000 kr. i dag så går man for AMD Athlon 64-bit 3000+

begge disse yter generelt mye bedre enn en prosessor fra Pentium 4 i samme prisklasse...

Pentium 4 (og Pentium generelt) er altfor overpriset etter min mening... burde senke prisen ihvertfall 500 kr. på hver eneste Prosessor.. da er det akseptabelt men fortsatt en del over AMD i pris i forhold til ytelse...

eneste grunnlaget jeg ser til å velge Pentium 4 i dag er hvis man skal ha en PC som skal brukes profft til musikk- og video-redigering... yter litt mer enn AMD der... men er man amatør så holder AMD absolutt mål ass...

Lenke til kommentar

Det er helt korrekt at A64 er glimrende på spill. Og trolig virker de fleste.

Og så en kommentar til andreasfe: (om overpriset P4)

Når det gjelder pris i forhold til ytelse kan følgende kommenteres. Og dette er etter å ha grundig bearbeidet 4 omfattende tester, samt sett på konklusjoner i 8 - 10 tester til. A64 3200+ og P4 3,2 koster omtrent det samme. Det samme gjør A64 3000+ og P4 3,0.

A64 yter omtrent 10 % bedre i spill en P4 - dvs omtrent 10 % bedre pris/ytelse ratio.

P4 yter ca 10 - 15 % bedre enn A64 i video (redigering, encoding), og det samme i audio. Unntak er enkelte programmer ved bruk av Xvid eller OggVorbis encoding, samt Canopus MPEG-2.

P4 yter ca 5 - 15 % bedre i 3d programmer (Cindema 4D, m.fl). Samme gjelder også i Photoshop (siste versjon)

A64 yter bedre i mange kontorapplikasjoner, og betydelig bedre (20 %) i compilering av kode.

For en normalbruker, dvs en som både spiller, pusler litt med video og audio og bruker ulike andre programmer ender derfor A64 pg P4 svært likt når det gjelder ytelse og pris/ytelse - i dag.

Et lite pluss til A64 er at 64bit kan gi ytelseforbedringer når optimalisert programvare kommer på banen. Fra minimal til betydelig. Dette er ikke sikkert når det gjelder alle. Da vi gikk fra 16 til 32 bit, gikk faktisk ytelsen ned på noen program. Og så er spørsmålet hvor lang tid dette tar.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...