Troy Henrik Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg opplevde noe merkelig idag Ser på datan og merka at det var veldig lite blått lys i datan (pga. har en blå katode) gikk for å undersøke dette videre, så finner jeg en katode som hele jævla toppen har smelta på og som brenner Det var jo satans skummelt så jeg tok et dypt pust og blåste og fikk det slukket det. Kanskje det ikke var sunbeam katoder alikevel? Kanskje q-tec (som klarer å få PSU'r til å sprenge som fyrverkeri) har lagd dem Under brannen så smelta ledningene også, temelig skummle greier! noen som veit grunnen, det hadde jo vært kjekt å vite.. BTW: vansklig å få fokusert.... Noen som har opplevd noe lignende? mvh troy Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg ser mine begynner å bli litt svidd / brune på samme sted. Håper de ikke begynner å brenne. Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 PASS på for det var heftig skummelt Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Helvete... Har det skjedd med noen andre? Satser på at det var feilproduksjon... Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Trur konklusjonen er at man får passe på katodene sine med gjevne mellomrom.... Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) nei, men mine bruker å gnistre ac og til, viss du ser nøye etter så går det en tynn ledning utenpå neon lyse, inni glassbeholdern, den bruker å gnistre noe s-ata(n) Endret 14. april 2004 av Harry_-_ Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 hm.... dette virket skummelt, er det fler som har erfart det samme problemet? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 tror jeg holder meg til led`s jeg.. Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) Blacklighten min begynte å brenne en gang (kjøpte brukt). Etter mye skjæring/åpning av katoden konstaterte jeg at grunnen var at den tynne ledningen som går på innsiden av røret katoden ligger i, men på utsiden av selve katoden var slitt. Da de to endene (av den tynne letningen) lå såpass nerme hverandre gikk det fortsatt strøm gjennom, og det produserte mye varme. Dette hadde smeltet isolasjonen rundt ledningen å begynt å brenne. Dersom du vil fikse det (noe jeg gjorde) så lodder/teiper du den tynne ledningen fast til den ledningen som den har vert festet til orginalt (litt vansklig å forklare) Stoler ikke 100% på denne løsningen og tar meg derfor en titt inni pcen ganske ofte. Har ikke hatt problemer med blacklighten siden. Ble ganske rotete forklaring dette, men håper det hjelper litt i allefall Edit: ser at du har den gamle typen katoder (med kvite striper på innsiden av røret). Blacklighten min er av samme type. Det er nok den gamle typen som er mest utsatt. Har ikke hørt om noen som har hatt problemer med den nye typen (den uten kvite striper på innsiden) Endret 24. april 2004 av HiddenDragon Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 opplevd at en inverter smalt til helvete. Men unastt. strømforsyninga skrudde av pcen da. Jeg har bare kadoden på, på lan. Eller når jeg bruker pcen og jeg trenger lys. Ellers har jeg den aldri på. Katdoen er en viftegrill for 120 MM. Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg fikk en kathode til å begynne å brenne :O Det var på et lan, da jeg satt å leika meg litt ..hehe det begynte å ryke så kom det en bitte lite flamme ... tok ut den kathoden å gidde den til den kizen som satt rett over meg... Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Helvete... Har det skjedd med noen andre? Satser på at det var feilproduksjon... skjedde med ene blacklighten min og en greenlight... begge var sunbeam... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå