opticus Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 lurte på om det er mulig å seriekoble 2 powersupply for å få "et" som er kraftigere, feks, 2 x 120W så det blir 240W, det er pga at jeg skal lage vifteløst system jeg trenger dette. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Du kan starte det andre ved å kortslutte 2 punkter, men da må du koble f eks disker + cdrommer på dette og hk og det andre på den andre psu 'en... Lenke til kommentar
norrick Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) lurte på om det er mulig å seriekoble 2 powersupply for å få "et" som er kraftigere, feks, 2 x 120W så det blir 240W, det er pga at jeg skal lage vifteløst system jeg trenger dette. Vifteløst? Det er ikke det smarteste å montere en ekstra PSU i kabinettet siden det er den delen som produserer mest varme i et kabinett! Hvordan hadde du tenkt å få et vifteløst system med enda flere varmeproduserende komponenter? En "seriekobling" er heller ikke smart om du ikke ønsker dobbel på komponentene dine... Men mener du hvordan man skal klare å trigge begge PSU'ene så gjøres det ved at den tynne grønne ledningen på ATX kontakten kobles sammen med den som er på den andre PSU'en (betinget at de har en felles jording en el. annen vei). Vet man ikke så alt for mye om el.nikk/elektro så råder jeg deg til å ikke fikle med PSU'er siden det kan få fatale følger (strøm, brann og i værste tilfellet så kan PC'en bli ødelagt...). Endret 14. april 2004 av norrick Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Du kan starte det andre ved å kortslutte 2 punkter, men da må du koble f eks disker + cdrommer på dette og hk og det andre på den andre psu'en... Den grønne og en svart ledning for å være eksakt Lenke til kommentar
opticus Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Men mener du hvordan man skal klare å trigge begge PSU'ene så gjøres det ved at den tynne grønne ledningen på ATX kontakten kobles sammen med den som er på den andre PSU'en (betinget at de har en felles jording en el. annen vei).Vet man ikke så alt for mye om el.nikk/elektro så råder jeg deg til å ikke fikle med PSU'er siden det kan få fatale følger (strøm, brann og i værste tilfellet så kan PC'en bli ødelagt...). det ordner seg hehe.. jeg vet nok pw-70a hadde jeg planer om å bruke i boksen min takk for gode forslag, hadde faktisk ikke tenkt på denne kortslutningen, kan jo bare lage en "dobbel" powerknapp Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 blir j*vlig fett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå