mobil_brukeren Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Dette gjelder Presterød skole, i Tønsberg... (tror jeg da)Jeg skal ihvertfall værte med å arragere noe lignende der og vil gjerne ha svar på dette. Helt riktig Edit: Skal sjekke med www.lindtel.no og NTG etterpå tusen takk for svar! bare og komme med flere forslag også.. Skal jeg spørre om de vil spånse oss eller om vi kan leie? Endret 14. april 2004 av mobil_brukeren Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Var på et miniskolelan sommerferien for 2 år siden. Til det LAN'et hadde de trukket kabel fra et hus med NGT ADSL. NGT sponset oss med 8mbit adsl. VI var 20-30 stykker, så det gikk utmerket. Kanskje ikke så rart, det var gamerlan. Det er jo et alternativ Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Altså, det huset hadde NGT ADSL, de bare oppgraderte linja for det LAN'et... Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Når vi arrangerte dataparty på skolen så leide vi 2mbit for 3 dager, men det var med trådløs forbindelse, måtte opp på taket og stille inn parabol og alt kjempemorro... Hvem leide dere fra? vi leide fra et lokalt (?) firma som heter H-nett. vet ikke hvor utbredt de er, men finnes sikkert alternativer. EDIT: url: www.h-nett.no - bare i nordre vestfold. Endret 14. april 2004 av InZomnia Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 NextGenTel har jo også Quattro tilbudet som gir deg 4 Mbit èn helg til en grei pris. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 har snakket med ngt de kunne ikke. jeg måtte binde meg i 12 mnd... Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Slå litt ekstra på dørene til læreran så ordner det seg nok! Er jo latterlig at dere ikke får bruke det da! Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Slå litt ekstra på dørene til læreran så ordner det seg nok!Er jo latterlig at dere ikke får bruke det da! Ja, vi fikk bruke skolen sitt etter litt godsnakk med it-ansvarlig. Måtte bare sette opp IP & DNS manuelt og opprette ny brukergruppe for å holde oss borte fra skolens nettverk Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Mobil_brukeren: Hehe, virker som vi ikke er helt informert angående hverandre... Men det er en god mulighet for at vi kan disponere fiberen til skolen alikevel! Bastian hadde hvis misforsod litt... Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Dere får håpe det beste da.. Endret 14. april 2004 av Volutpat Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 får håpe d da... får svar på fredag...eller vet u noe mer Jon? Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Mobil_brukeren: Hehe, virker som vi ikke er helt informert angående hverandre... Men det er en god mulighet for at vi kan disponere fiberen til skolen alikevel! Bastian hadde hvis misforsod litt... Ok.. hehe fikk beskjed om at det ble lan hvis vi fikk til en måte å gå på internet uten og bruke skolens fiber... Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 oky. la meg klarer noen ting ført om TG. di bruker fiber fra hallen og bort til togstasjoen som banetele har fiber linje vidre til oslo og dems net. tg har gravd og betalt den selv. derfor tg inngikk di avtale med vikingskipe i 3år for at di skule tjene inn fibern. (ikke noe telenor eller nrk til stede). polarparty betaler faktiks for linja helle året rundt. ja det er en del tusen. vi bruker sdsl enn del sdsl linjer. når det gjelder fiber linja til tønsberg så burde du snakke med lacor på efnet spør etter han på #globelan(han er it-lærlig i kommunen) når jeg var på irc nå så hadde han LakSl33p is [email protected] * Lars Åge Kamfjord detta nicket. trenger dere hjelp med lei av switcher (vi har opp til 500porter) og strøm til 500stk. pris for switcher er jeg ikke siker på men spør etter fx på #polarparty og strøm er vært fall for 100stk 1000kr (enester dere trenger og få takk i nøkel til sikring skap/tavle) resten blir ordan(spør etter Erik_ på irc for mer info) Lenke til kommentar
BTT Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Kandu har svaret: Fra siden http://www.kandu.no/espresso/pages/kandu/P...Guide/view.html Ca. midt på siden: Internet- Ordnes best via ISDN. Med 2 kanaler via en ruter får man 2x64Kbit, som holder ganske bra for et party for inntil 100-150 personer. Etter deres beregninger hadde TG klart seg med 10 Mbit Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Internet- Ordnes best via ISDN. Med 2 kanaler via en ruter får man 2x64Kbit, som holder ganske bra for et party for inntil 100-150 personer. Genialt! Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 glemte og si en ting nå det gjelder ipen på skolen får du bare 1 ip. så og skafe en i-line er en fordel. eller sett opp ipv6 så alle får irc. ikke bare di 10-15første. hva er url til lanet ? Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Vi har desverre ikke no side.. (enda) Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 tja.. stressa litt med og få tak i bredbånd til et lite lan vi arrangerte i påska... Men hvis jeg forstod songnetvorks rett kunne vi få leid noe av de, de kobla opp linja eller noe sånt.. Men det var forliten tid hvis vi skulle arrangere det i påska.... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Mobil_brukeren: Hehe, virker som vi ikke er helt informert angående hverandre... Men det er en god mulighet for at vi kan disponere fiberen til skolen alikevel! Bastian hadde hvis misforsod litt... Ok.. hehe fikk beskjed om at det ble lan hvis vi fikk til en måte å gå på internet uten og bruke skolens fiber... Men fiberen er da ikke skolen sin, det er kommunen som eier den... Og jeg har snakket med IT-ansvarlig på skolen, men han trodde vi kanskje fikk nei pga det har vært problemer med ett LAN der får. Men Laaknor kjente noen i kommunen som han skal på møte med i dag så jeg tror det går i orden. Jeg skal også prate med rektor ang. låning av selve bygget og vaktmesteren ang. kursene i bygget... (tror det skulle gå greit i orden) Lenke til kommentar
n0nst0p Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Skaff en spons. gjør alt mye lettere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå