Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Arangere lan for på skole for ca 100 stk

Anbefalte innlegg

Dette gjelder Presterød skole, i Tønsberg... (tror jeg da)

Jeg skal ihvertfall værte med å arragere noe lignende der og vil gjerne ha svar på dette.

Helt riktig ;)

Edit: Skal sjekke med www.lindtel.no og NTG etterpå tusen takk for svar! :D bare og komme med flere forslag også..

Skal jeg spørre om de vil spånse oss eller om vi kan leie?

Endret av mobil_brukeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på et miniskolelan sommerferien for 2 år siden. Til det LAN'et hadde de trukket kabel fra et hus med NGT ADSL. NGT sponset oss med 8mbit adsl. VI var 20-30 stykker, så det gikk utmerket. Kanskje ikke så rart, det var gamerlan. Det er jo et alternativ

Lenke til kommentar
Når vi arrangerte dataparty på skolen så leide vi 2mbit for 3 dager, men det var med trådløs forbindelse, måtte opp på taket og stille inn parabol og alt ;) kjempemorro...

Hvem leide dere fra?

vi leide fra et lokalt (?) firma som heter H-nett. vet ikke hvor utbredt de er, men finnes sikkert alternativer.

EDIT: url: www.h-nett.no - bare i nordre vestfold.

Endret av InZomnia
Lenke til kommentar
Slå litt ekstra på dørene til læreran så ordner det seg nok!

Er jo latterlig at dere ikke får bruke det da!

Ja, vi fikk bruke skolen sitt etter litt godsnakk med it-ansvarlig. Måtte bare sette opp IP & DNS manuelt og opprette ny brukergruppe for å holde oss borte fra skolens nettverk :roll:

Lenke til kommentar
Mobil_brukeren: Hehe, virker som vi ikke er helt informert angående hverandre... Men det er en god mulighet for at vi kan disponere fiberen til skolen alikevel! Bastian hadde hvis misforsod litt...

Ok.. hehe :p fikk beskjed om at det ble lan hvis vi fikk til en måte å gå på internet uten og bruke skolens fiber...

Lenke til kommentar

oky.

la meg klarer noen ting ført om TG. di bruker fiber fra hallen og bort til togstasjoen som banetele har fiber linje vidre til oslo og dems net. tg har gravd og betalt den selv. derfor tg inngikk di avtale med vikingskipe i 3år for at di skule tjene inn fibern. (ikke noe telenor eller nrk til stede).

polarparty betaler faktiks for linja helle året rundt. ja det er en del tusen. vi bruker sdsl enn del sdsl linjer. når det gjelder fiber linja til tønsberg så burde du snakke med lacor på efnet spør etter han på #globelan(han er it-lærlig i kommunen)

når jeg var på irc nå så hadde han LakSl33p is [email protected] * Lars Åge Kamfjord detta nicket. trenger dere hjelp med lei av switcher (vi har opp til 500porter) og strøm til 500stk. pris for switcher er jeg ikke siker på men spør etter fx på #polarparty og strøm er vært fall for 100stk 1000kr (enester dere trenger og få takk i nøkel til sikring skap/tavle) resten blir ordan(spør etter Erik_ på irc for mer info)

Lenke til kommentar
Mobil_brukeren: Hehe, virker som vi ikke er helt informert angående hverandre... Men det er en god mulighet for at vi kan disponere fiberen til skolen alikevel! Bastian hadde hvis misforsod litt...

Ok.. hehe :p fikk beskjed om at det ble lan hvis vi fikk til en måte å gå på internet uten og bruke skolens fiber...

Men fiberen er da ikke skolen sin, det er kommunen som eier den...

Og jeg har snakket med IT-ansvarlig på skolen, men han trodde vi kanskje fikk nei pga det har vært problemer med ett LAN der får. Men Laaknor kjente noen i kommunen som han skal på møte med i dag så jeg tror det går i orden.

Jeg skal også prate med rektor ang. låning av selve bygget og vaktmesteren ang. kursene i bygget... (tror det skulle gå greit i orden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...