ExuZ Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 jeg har lyst til å lage en fjærnkontroll til pcen, litt for å lære om pcen, og litt fordi det ikke er så digg å stå opp om kvelden for å skur av pcen, etter kvelds filmen (ser alltid en film fra sengen istede for å lese bok). så denne fjernkontrollen min, det hadde vert greit om den var ir, men kunne klart meg med en kabling også. JA jeg vet at det går ann å kjøpe en ferdig fjernkontroll, men det er liksom ikke like digg. de fungsjonene jeg trenger er: 1. play/pause i winamp 2. opp og ned på lyden 3. enter 4. skru av pcen kommer ikke på fler i farten, men de hadde sikkert vert greit å ha noen å programmere om jeg skulle få noen flere ideer. det må jo gå ann å få hauk til å sende inn signaler, ikke bare ut. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 har du mobil med bluetooth? kjøp den en bluetoth ting til pc`en isåfall.. funker fint med rett programvare.. (ikke erfaring, enda) Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 seiøst!! det hadde vert det diggeste (men da må jeg jo skaffe meg en blåtann telefon) Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Winamp har IR-plugin Det du trenger i tillegg er en IR-modulk som kobles til Serial-porten. Koster et par hundre kr ferdig montert. Såvidt jeg husker kan du skru av maskina med den, samt styre Winamp fullt ut. Du bruker en vanlig fjernkontroll til dette! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Vel han hadde jo ikke lyst til å kjøpe ferdig. Disse linkene ligger under linux; lirc prosjektet, men hardwaren burde funke fint med windows også. reciever transmitter Har ikke bygd noe basert på disse sidene selv, men du kan jo rote litt rundt på dem og følge noen linker og se om du finner ut mye lurt. Det er forøvrig drøssevis av selvbygde ir-sender-motaker greier på nettet. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Du kan laste ned WINlirc også, så alle lirc-saker kan brukes på Windows-maskiner. Lenke til kommentar
crusade Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 her er oppskrift på ein grei IR mottaker.. http://www.cesko.host.sk/girderplugin.htm Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg har Nokia 3650 med prog.. Sinnsykt fett;) Skaff deg det! Lenke til kommentar
pizzi Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 www.hammar.no selger ir byggesett som kan brukes til fjernkontroll Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Litt Off-Topic: Fant et program til å styre pc`n via bluetooth (tenkte viss noen andre er interiserte ) Det ligger Her Endret 14. april 2004 av RayBay Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Bemused er tingen om du skal styre med bluetooth Bemused kan du laste ned her Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Vendur.no er vel et greit nettsted hvis du skal fjernstyre PCen. Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 hva er egentlig forskjellen på disse to? 1.denne og 2.denne om de er så godt som like så er jo den siste det beste valget vell? Lenke til kommentar
crusade Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Med Accent kontrollen kan du slå PCen på, mottakeren kobles mellom hovedkort og strømforsyning. Packard Bell fjernkontrollen derimot fungerer bare når programvaren kjører, du kan med andre styre alt når den er på og slå den av, men ikkje slå den på igjen. Dette må da gjeres manuelt. Begge mottakerne fungerer med stort sett alt av fjernkontroller så dersom du har noken liggende heime som du vil bruke går dette fint. F.eks. om du bruker ein universal fjernkontroll med ledige knapper, kan du ha ein for alt av tv,dvd,video og PC. Endret 19. april 2004 av crusade Lenke til kommentar
Mirtonos Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Takk disse linkene var virkelig nyttige Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) jeg har en hjemmelaget IR-reciever som jeg styrer winamp med vha. Girder. Girder er etter min mening kjekkere enn winlirc enklere å sette opp, og VELDIG mye enklere å programmere fjernkontroller... i alle fall, koblingsskjemaet fant jeg et eller annet sted på nettet, bestilte delene fra elfa.se, noe som kostet meg den nette sum av 60kr.. Med litt basic loddekunnskaper setter du sammen en slik meget enkelt skal se om jeg finner igjen koblingsskjemaet (edit:) den jeg bygde var etter det koblingsskjemaet crusade viste til. Endret 28. april 2004 av humbuq Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå