strajk Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 det startet med at en rekke folk begynnte og msg'e meg og spørre hvemm er du osv... Jeg spurte de om jeg hadde sakt noe, og de sa at jeg hadde sakt Yo ,wass upp og masse forskjellig..... noen hadde jeg tilogmed pasta en virus link til :O jeg fårstår at jeg har fått et virus men jeg får det ikke vekk.... jeg har sett på andre topicer her i formuet og de har sakt at man kan sette av system restore og scanne hele pc'en men dette hjelper ikke.... jeg har scanna for spyware,virus, og tilogmed et egent trojan program.... men ingen ting finner noe....... NOen som har kjennskap til dette eller vet om en måe og fjerne det på? svar! takk Lenke til kommentar
Swampen Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 har nøyaktig det samme problemet. Folk på irc klikker på meg, og jeg kan rett og slett ikke gå inn på irc lenger. Har prøvd med; Norton2003, The cleaner og panda. INgenting nytter.... Norton finner viruset, men greier ikke å slette det/sette det i karantene... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Slette den infiserte fila manuelt? Eventuelt slette hele mIRC og installere på nytt? Lenke til kommentar
Swampen Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 går ikke ann å slette fila, har prøvd i sikkerhetsmodus også. Reinstallasjon av mirc hjalp ikke.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Task-manager og se om det er noen lumske programmer som kanskje bruker fila? Søke på google? (Hvis virusnavnet dukker opp i viruskiller'n). Lenke til kommentar
Swampen Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Har ikke tilgang til å stoppe bakgrunnsprogrammet i taskmanager. Får ikke lov liksom, fila som er infisert heter csrss.exe Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Lag en oppstartsdiskett med viruskiller. (Skal gå i de fleste nye Norton VK-erne tror jeg) og boot med den. Mulig man kan boote med Norton CD-en også. Den skal ta alt da INGEN filer på harddisken er i bruk hvis du booter fra en annen enhet. Edit. Hvis du lager en boot-disk så bør du absolutt lage denne på en virusfri maskin! Endret 14. april 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Kanskje denne: http://securityresponse.symantec.com/avcen...ojan.gutta.html Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Ny installasjon av mIRC hjalp ikke ? Til og med om dere sletta alle gamle filer ? Ofte legges det ofte til et par linjer i scriptfilene til mIRC. Dette er nesten umulig for virusprogrammer å oppdage. Lenke til kommentar
antrax_ Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 alt + r og view . der finner du den ligger kansje i custom elno hadde det jeg og men fikk fjærna den.. eller du sier den ikke vidre vertfall HF Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Denne tråden her har litt informasjon om å fjerne irc virus. Du bør kanskje søke etter irc+virus på Google - en relativt bra :-) søkeside. Lenke til kommentar
don_Vito Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Start opp windows i sikkerhetsmodus, søk etter filen og slett den... start maskinen på nytt igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå