Gå til innhold

Treg avslutting av windows.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sliter med samme problemet, men gidder ikke formatere.

noen andre løsninger?

virus scan..

defragmentering..

kjør msconfig for å fjerne ting fra oppstarten,som kan sinke avslutningen..

scandisk..

sjekk hvilke programmer som bruker lang tid.. Altså, hvis hvilke prosesser som henger igjen etter at du har trykkt avslutt..

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet med MSI KT6 Delta kortet mitt også. (Har nå Asus a7n8x-x)

Må være noe med disken, RAM'en, CPU'en, skjermkortet eller PSU'en (den siste er tvilsom, men men)

Jeg sovner nesten foran pc'en hver gang den slåes av. :no:

Lenke til kommentar
Kan vel ikke være noe med at disken er partisjonert? :hmm:

jeg har da 3 partisjoner.. blir ikke treigt for det..

hadde litt rot med partisjoneringen tilogmed..

C:\ = musikk og film

D:\ = DVD/ cd-rw

E:\ = system

F:\ = spill

G, h i ,j :\ = daemon tool...

Funker som faen.. :p (som du ser, kommer cd stasjonen midt i av en eller annen grunn) :D

Lenke til kommentar
Jeg hadde det problemet med 2000.....

.....jeg formaterte :p

Det var muligens bortkastet. Det var nemlig en feil i en patch fra Windows Update som forårsaket heng på et par-tre minutter ved avslutning i w2k.

Alle maskinene på jobb, en av mine private samt min godeste far fikk problemet. Samtlige fungerte etter at patchen var avinstallert. Husker ikke nummeret på den lenger da...

Lenke til kommentar
Min pc bruker enkelte ganger opptil 5-6 min på å slå seg av. Noen som har hatt et lignende problem?

Burde vel være et program på nettet som gjør at maskinen slår seg av fortere.

Jeg har et lignene problem, bare at PC-en ikke skrur seg av. Trykkte på "skru av" når jeg gikk til skolen, men når jeg kom hjem stod det "windows avslutter". :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg sovner nesten foran pc'en hver gang den slåes av.  :no:

Må du sitte og vente på at den skrur seg av da?

Det må jeg ikke ( ;) ) men når jeg f.eks. skal restarte maskinen etter en oppdatering er det kjedelig å sitte i så lang tid.

Lenke til kommentar
Jeg hadde det problemet med 2000.....

.....jeg formaterte :p

Det var muligens bortkastet. Det var nemlig en feil i en patch fra Windows Update som forårsaket heng på et par-tre minutter ved avslutning i w2k.

Alle maskinene på jobb, en av mine private samt min godeste far fikk problemet. Samtlige fungerte etter at patchen var avinstallert. Husker ikke nummeret på den lenger da...

heh, daså.... men det funka, og da er det jo greit ;)

Lenke til kommentar

pappa har det problemet som han andre fyren lengre oppe har..

at pcn ikke skrur seg av.. det står windows avslutter... (siste bilde før den skal slå seg av) så må pappa under pulten hver gang og trekke ut støpselet! (win2000)

Lenke til kommentar
pappa har det problemet som han andre fyren lengre oppe har..

at pcn ikke skrur seg av.. det står windows avslutter... (siste bilde før den skal slå seg av) så må pappa under pulten hver gang og trekke ut støpselet! (win2000)

Kan han ikke bare trykke på knappen forran på kabinettet da?

Jeg må bare legge til at jeg har Windows 2000 både på bærbaren og stasjonær pcen min, og jeg har inget problem med avslutting eller restarting.

Lenke til kommentar

Kommer det noen meldinger i eventloggen?

Når dere booter i safemode, hvor lang tid tar shutdown da?

Kjører noen av dere Nvidia Kort? Prøv å manuellt avslutte Nvidia Helper servicecn før dere avslutter.

Ellers, se om dere har sikkerhets patch Q329170 installert.

Control Panel>Add/Remove Programs > Change/Remove Programs

og se om Q329170 er lista som en update. Prøv å ta den vekk og se om det hjelper. ( det er en sikkerhets patch ja, så prøv på eget ansvar!!)

Edit: Typo

Endret av Pompel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...