Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk med brannmur i XP, maskinene ser ikke hverandre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt at den skal være bra, da er maskinen usynlig. Kanskje litt for usynlig :smile:.

Telcontar

---------------------------------------

Dell Dimension XPS-R450

Dual boot Win2k/WinME

PIII 1GHz

768MB RAM

IBM 60GB HDD

Yamaha 16x10x40x

Toshiba 4x DVD

Asus GeForce2 GTS Deluxe 32MB DDR

3dMark 2000, ca.6600p

--------

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-10-30 18:05 ]

Ser du dem når den er av da, jeg hadde ingen problemer. har tatt den av jeg da, det klikka når jeg skulle motta bilder i MSN. IDIOTISK av Microsoft.

har du prøvd å søke etter dem!?

Sindre

-et helt vanlig datanerd!:-)

[ Denne Melding var redigert av: Sindre på 2001-10-30 21:15 ]

Jeg prøvde også brannmuren i XP, men den slo seg automatisk av når jeg skulle dele mapper på LAN.

Etter litt videre sjekking viste det seg at MS kun anbefalte å bruke den brannmuren på maskiner som var direkte eksponert mot Internett. Dersom man prøvde å bruke det på interne nettverk ville man få problemer med fil/skriverdeling.

På den andre siden finnes det en opsjon for å gi tilgang til gitte IP-adresser, så du kan jo prøve å skrive inn IP til den andre maskinen på hver av maskinene dine.

Mitt tips er likevel å bruke ZoneAlarm eller Tiny eller en annen gratis BM, da disse er konfigurerbare i større grad enn XP sin, og du har full kontroll på hva som kommer inn og ut. XP sin BM er litt for "brukervennlig" i det den holder kjeft hele tiden, sier ikke fra om noe som helst, ikke en gang om den slår seg av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...