Telcontar Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Jeg to maskiner med XP i nettverk, men ingen av dem ser hverandre når brannmur er aktivert. Noen som har peiling på hvordan man løser dette?? [ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-10-30 17:14 ] Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Deaktiverer den jævla tåpelige brannmuren den er noe dritt. BobboZ Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 30. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2001 Har hørt at den skal være bra, da er maskinen usynlig. Kanskje litt for usynlig :smile:. Telcontar _________________ --------------------------------------- Dell Dimension XPS-R450 Dual boot Win2k/WinME PIII 1GHz 768MB RAM IBM 60GB HDD Yamaha 16x10x40x Toshiba 4x DVD Asus GeForce2 GTS Deluxe 32MB DDR 3dMark 2000, ca.6600p -------- [ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-10-30 18:05 ] Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Ser du dem når den er av da, jeg hadde ingen problemer. har tatt den av jeg da, det klikka når jeg skulle motta bilder i MSN. IDIOTISK av Microsoft. har du prøvd å søke etter dem!? _________________ Sindre -et helt vanlig datanerd!:-) [ Denne Melding var redigert av: Sindre på 2001-10-30 21:15 ] Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 30. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2001 Som sagt alt funker veldig bra så lenge den er av. Det er umulig å oppnå kontakt når brannmuren er på. Telcontar Lenke til kommentar
bulldog76 Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Quote: On 2001-10-30 22:25, Telcontar skrev:Som sagt alt funker veldig bra så lenge den er av. Det er umulig å oppnå kontakt når brannmuren er på.Telcontar Hva slags brannmur er det? Hvordan er nettverket satt opp? Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Jeg prøvde også brannmuren i XP, men den slo seg automatisk av når jeg skulle dele mapper på LAN. Etter litt videre sjekking viste det seg at MS kun anbefalte å bruke den brannmuren på maskiner som var direkte eksponert mot Internett. Dersom man prøvde å bruke det på interne nettverk ville man få problemer med fil/skriverdeling. På den andre siden finnes det en opsjon for å gi tilgang til gitte IP-adresser, så du kan jo prøve å skrive inn IP til den andre maskinen på hver av maskinene dine. Mitt tips er likevel å bruke ZoneAlarm eller Tiny eller en annen gratis BM, da disse er konfigurerbare i større grad enn XP sin, og du har full kontroll på hva som kommer inn og ut. XP sin BM er litt for "brukervennlig" i det den holder kjeft hele tiden, sier ikke fra om noe som helst, ikke en gang om den slår seg av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå