Bøgge Bakken Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Hører folk snakkes om at vannkjøling støyer veldig lite men hvor mye støyer det? Vis du ikke tar med støyen fra viftene på radiatoren hvor høy er støyen? Hvormye støyer pumpen? Hører man at vanne "renner i slangene/rørene?? Lenke til kommentar
shorin Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Har kjøpt AMD pro waterkit,men har ikke fått cpu,radiator og hovedkort enda.Prøvde self.pumpa i vasken,den var så godt som lyd løs.Vil aldri kunne høre denne montert inne i pc'n.Venter på maxexpert mono radiatoren fra oik(har gått 14 dager nå)og har kjøpt 2 papst 120mm vifter med zalman reostat,det går oxo på så å si lydløs modus,så...me happy :smile: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Quote: On 2002-04-01 23:40, Bøgge Bakken skrev:Hører folk snakkes om at vannkjøling støyer veldig lite men hvor mye støyer det? Vis du ikke tar med støyen fra viftene på radiatoren hvor høy er støyen?Hvormye støyer pumpen?Hører man at vanne "renner i slangene/rørene?? Et riktig bygget vannkjølingssystem vil få deg til å ergre deg blå over støyen fra PSU-vifta, for ikke å snakke om en spinnende CD-rom! Viften(e) på radiatoren (120x120x38mm) kan som regel reguleres ned til å bli nærmest uhørbare uten at dette går utover temperaturen i nevneverdig grad, og en riktig montert pumpe vil du heller ikke irriteres over! vannet i slanger / rør lager ikke lyd i det hele tatt! Så om du plages av pesende CPU-vifter og ditto kabinettblåsere, skal du ikke være redd for å prøve vannkjøling! Stillheten er rett og slett øredøvende Lenke til kommentar
Helt Harry Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Har også kjøpt og montert AMD pro waterkit,er ikke videre imponert over pumpa,har en sånn iriterende during så den står for utskifting. Finnes ikke støy fra vannet som strømmer i slangene,men pass på og få lufta både blokka og radiatoren godt ellers kan det sikkert komme noen sildre lyder. Lykke til med prosjektet! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Deilig å slippe hyling fra cpu vifter vertfall. Men nå er det andre ting som bråker, vifta på gpu "bråker" og nå hører jeg pumpa også.. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 skal man først vannkjøle må man vel kjøle alt :smile: men er det ingen som har prøv og lage en litt stor vanntankt og søyisolert den. Det burde vel ha funket fint. Hvordan Er det under transport (LAN) tapper dere ut vannet eller bærer dere så ryggen knekker? Hørte npoen snakka om algeveks. ER det noe proplem og er det noe annet en vann som fungerer bedre? Lenke til kommentar
moda1701 Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 11:43, Bøgge Bakken skrev:skal man først vannkjøle må man vel kjøle alt :smile: men er det ingen som har prøv og lage en litt stor vanntankt og søyisolert den. Det burde vel ha funket fint.Hvordan Er det under transport (LAN) tapper dere ut vannet eller bærer dere så ryggen knekker?Hørte npoen snakka om algeveks. ER det noe proplem og er det noe annet en vann som fungerer bedre? Hei Når du nevner transport til LAN så kan jeg jo svare på det da jeg var på TG i år med mitt 35 Kg tunge kabinett. Hvis du da ikke har en tralle til å rulle PC-en på så kan du bli ganske øderlagt i ryggen. Algevekst er ingen problem så lenge man bruker kjøleveske som er beregnet til bil, denne hindrer alger bra. Det som bråker i min PC er HDene. Disse gir fra seg så mye støy att jeg ikke kan høre Eheimpumpa min. Dette skal jeg fikse på når jeg får meg mitt nye kabinett som har mye bedre plass. Da blir det vannkjøling av HDene og lydisolering av stort sett alt som er inne i kabinettet. Viftene jeg bruker er 4 stykk 120 mm som går på 5V. Dette støyer jo noe men mindre en en Enermax 80mm vifte på 14Db Mvh Morten Dahl Lenke til kommentar
Rambo_. Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Kjøp ikke en Aqua medic oceanrunner pumpe, den blir man idiot i hodet etter 10min. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 09:29, Helt Harry skrev:Har også kjøpt og montert AMD pro waterkit,er ikke videre imponert over pumpa,har en sånn iriterende during så den står for utskifting.Finnes ikke støy fra vannet som strømmer i slangene,men pass på og få lufta både blokka og radiatoren godt ellers kan det sikkert komme noen sildre lyder.Lykke til med prosjektet! Hvordan har du festet pumpa da? Om denne er montért rett i chassiet, så vil nok de fleste pumper bråke, uansett type. Som jeg har nevnt tidligere i tråden er det viktig at pumpa isoleres godt fra underlaget! Ooops! I _denne_ tråden: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...=23129&forum=12 De fleste pumper klarer greit å evakuere luft i systemet, så noen spesiell lufting av blokk og radiator er sjelden nødvendig. [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-04-02 17:37 ] Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 15:30, Rambo_. skrev:Kjøp ikke en Aqua medic oceanrunner pumpe, den blir man idiot i hodet etter 10min. lager du mye støy?? jeg har 2 stk. liggende på http://www.webzoo.net som jeg venter på skal bli sendet... 3500l/t Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 18:02, Andre Brudevoll skrev: Quote: On 2002-04-02 15:30, Rambo_. skrev: Kjøp ikke en Aqua medic oceanrunner pumpe, den blir man idiot i hodet etter 10min. lager du mye støy?? jeg har 2 stk. liggende på http://www.webzoo.net som jeg venter på skal bli sendet... 3500l/t da vil jeg gjerne høre om ditt system. 2*3500l hørtest rått ut:) Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 15:30, Rambo_. skrev:Kjøp ikke en Aqua medic oceanrunner pumpe, den blir man idiot i hodet etter 10min. Åh, vil ikke si det. Hvor tykke slanger bruker du i forhold til pumpa? Jeg har min under huset, så jeg bryr meg ikke uansett Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 syns jeg leste at det blei mye dritt i systemet når du brukte både kobber og alliminium i systemet. Stemmer det? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 20:04, Bøgge Bakken skrev:syns jeg leste at det blei mye dritt i systemet når du brukte både kobber og alliminium i systemet. Stemmer det? Nei, det stemmer ikke. Det man imidlertid skal være klar over, er at kobber og aluminium befinner seg et stykke unna hverandre på den galvaniske skalaen, slik at det teoretisk sett kan oppstå en viss tæring på delene. I praksis kan man se bort fra dette, forutsatt at man bruker rent vann tilsatt litt frostvæske. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 18:35, SirHartge skrev: Quote: On 2002-04-02 18:02, Andre Brudevoll skrev: Quote: On 2002-04-02 15:30, Rambo_. skrev: Kjøp ikke en Aqua medic oceanrunner pumpe, den blir man idiot i hodet etter 10min. lager du mye støy?? jeg har 2 stk. liggende på http://www.webzoo.net som jeg venter på skal bli sendet... 3500l/t da vil jeg gjerne høre om ditt system. 2*3500l hørtest rått ut:) Jeg óg! Er veldig spent på hvorfor du behøver såpass kraftige pumper for å kjøle ned innholdet i en stakkars PC? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 11:43, Bøgge Bakken skrev:skal man først vannkjøle må man vel kjøle alt :smile: men er det ingen som har prøv og lage en litt stor vanntankt og søyisolert den. Det burde vel ha funket fint.Hvordan Er det under transport (LAN) tapper dere ut vannet eller bærer dere så ryggen knekker?Hørte npoen snakka om algeveks. ER det noe proplem og er det noe annet en vann som fungerer bedre? Selv om man skal kjøle "alt" i maskinen, behøves ikke en "stor" vanntank! Det er jo radiatoren som evnt. bør være stor. Tanken behøver ikke være større enn at man akkurat får plass til pumpa, om man vil bruke tanken som støydemping for pumpa. Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg skal vannkjøle 2.stk pc er da... men rått blir de ja... etter planen cpu gpu-skjermkort gpu-north bridge og psu viss jeg får det til :smile: Og jeg har ikke klart og bestemt meg heilt enda om jeg skal bruke 1 eller 2 stk. varmeregister pr. system?? De må vel testes... (ps kun et med "direkte" vifter på) Alle delene lager jeg selv.... men du må ikke innbille deg at det blir noe billigere av den grun bare EXTREM kalitet.... :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 22:19, Andre Brudevoll skrev:Alle delene lager jeg selv.... men du må ikke innbille deg at det blir noe billigere av den grun bare EXTREM kalitet.... :smile: Vi gleder oss, har du digital kamera, så kan vi bedømme kvaliteten litt ut i fra bildene. Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Beklager... men bilder kommer... utover våren.... (scana).... som kommer til og bli lagt ut på vannkjølings sida mi.... :smile: :smile: Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Quote: On 2002-04-03 14:50, Andre Brudevoll skrev:Beklager... men bilder kommer... utover våren.... (scana).... som kommer til og bli lagt ut på vannkjølings sida mi.... :smile: :smile: Siste Spørsmål (Trur jeg da :smile: ) Hvordan går vannet i systemet, parallellt eller serie?? må man ha kraftdigere vannkjølingsystem for og bruke fryseelemnter (Pertiler eller hvordan det staves). Tenker på mere vann, større radiator og vifter (mere bråk) Trenger man kabinettvifter med vannkjøling vis man kjøler ned alt? Bare ha masse luftehull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå