FenrisC0de Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jo, jeg byttet nettopp ut kabinett viftene mine (Enermax Silent fan) med et par Papst vifter. (12dBA), når jeg holder hånden min foran den papst viften er det et veldig svakt lufttrykk i forhold til Enermax viften, men alikevell er det hittill et par grader kjøligere i kabinettet... , så jeg lurer på om. A: Enermax viften blåser mye mer luft inn, men luften den blåste inn var varm (pga pcen står veldig nærme veggen) B: Papstviften er mer effektiv? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Den blåser vel ikke luft fra utsiden bak på kabinettet og inn? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 jo tenkte hvis jeg plasserte en vifte foran går det vel bra? Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Det kommer vel alt ann på hvilken vifte som flytter mer luft, og den 12db Papst vifta flytter 33m^3/time (regner med det er 80mm x 80mm), så det er vanskelig å si noe som helst om hvorfor før du vet hvor mye enermax'en flytter. Ellers så er vel tommelfingerregelen innen kabinettvifter å ha en vifte på baksiden, høyt i kassa som blåser ut, og en vifte så lavt som mulig på forsiden som blåser inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå