Stian89 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Man kan kjøpe dell insp 9100 med 3.0ghz eller 3.2, men man må betale over 2000kr for disse 200mhz'ene. Er det ikke bare like greitt å overklocke fra 3 til 3.2 ghz da? Er dette mulig på bærbar? På denne?. Jeg har overclocka en stasjonær, det gjorde jeg i BIOSen, jeg vet ikke hvordan dette foregår på bærbar. Prossesoren er en P4 prossesor. Mens vi er igang, så følger det også med et ATI® Mobility™ RADEON™ 9700 128MB, 8x AGP. Er det mulig å klokke dette? Vil alt dette være veldig risikabelt? Lenke til kommentar
krasberg Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Man kan kjøpe dell insp 9100 med 3.0ghz eller 3.2, men man må betale over 2000kr for disse 200mhz'ene. Er det ikke bare like greitt å overklocke fra 3 til 3.2 ghz da? Er dette mulig på bærbar? På denne?. Jeg har overclocka en stasjonær, det gjorde jeg i BIOSen, jeg vet ikke hvordan dette foregår på bærbar. Prossesoren er en P4 prossesor. Mens vi er igang, så følger det også med et ATI® Mobility™ RADEON™ 9700 128MB, 8x AGP. Er det mulig å klokke dette? Vil alt dette være veldig risikabelt? Dette kan eg ingenting om, men advarar deg likevel mot overklokking av p4-prosessorar og bærbar. Denne PC-en vert vel varm nok som han er, og overklokking vil føre til varmare prosessor og ENNO meir viftestøy. Når det gjeld klokking av skjermkortet ser eg ikkje noko poeng i dette heller, skjermkortet er vel bra nok. Hadde du hatt ein celeron 300A hadde eg sett poenget med overklokking. Lenke til kommentar
xerxes Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Unngå overclocking.. Det brenner pc'en. På merker som DELL og COMPAQ så har de tynt alt de kan ut av maskinen. Du kan ødelegge strømforsyningen også (det gjorde jeg) Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Vi har en mengde Dell maskiner på jobben, både stasjonære og bærbare. På de maskinene som jeg har sett, så har det ikke vært noen opsjoner for overklokking (FSB eller multiplier). Det er heller ikke temp.måler i hovedkortene, ihvertfall har ikke jeg klart å "hale ut" temp.på CPU og system på Dell maskiner. Dette gjør at overklokking ville blitt litt hasardiøst, for man ville da ikke finne ut på hvilken temp. man havner. Nei, kjøp en vanlig stasjonær som du bygger selv hvis du skal overklokke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå