Gå til innhold

MS Access 2003 feilmelding

Anbefalte innlegg

Etter å ha vert på tg har MS access 2003 sluttet å fungere. Det som skjer er at når jeg åpner en hvilkensomhelst database, kommer jeg ikke lenger en til at den viser hvilke raporter, tabeller jeg har etc. Når jeg klikker på hva som helst får jeg opp denne feilmeldingen:

Microsoft Office Access has encountered a problem and needs to close.  We are sorry for the inconvenience.

Jeg klikker så på "What data does this error report contain?"

Da kommer dette opp:

Error signature:

AppName: msaccess.exe      AppVer: 11.0.5614.0     AppStamp:3f3c8e3c

ModName: msaccess.exe      ModVer: 11.0.5614.0      ModStamp:3f3c8e3c

fDebug: 0       Offset: 000ef3ba

Dette har jeg prøvd:

1) Installere office 2003 på nytt ved å velge scan and repair.

2) Installere ved å velge reinstall

3) Installere Office XP, samma feilen der.

4) La inn office 2003 på nytt. Samme feilen fortsatt.

Noen som har ideer om hvorfor dette skjer og hva jeg skal gjøre for å fikse det?

Endret av fatsheep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd dette ??

Ja. Det virker ikke. Har nemlig det installert fra starten av.

Greia er jo at dette ikke har skjedd fordi du var på TG, men fordi du har innstallert noe nytt, slettet noe gammelt, endret noe, fått virus el...

Fjernet noe fra oppstarten som har med VB å gjøre el.? Innstallert programmer med eget oppsett for VB og/eller SQL?

Lenke til kommentar
Prøvd dette ??

Ja. Det virker ikke. Har nemlig det installert fra starten av.

Greia er jo at dette ikke har skjedd fordi du var på TG, men fordi du har innstallert noe nytt, slettet noe gammelt, endret noe, fått virus el...

Fjernet noe fra oppstarten som har med VB å gjøre el.? Innstallert programmer med eget oppsett for VB og/eller SQL?

Har ikke så mye peiling på hvilke programmer som bruker VB. Kan du nevne noen vanlige. Ellers scanna jeg for virus og sletta de jeg fant, men det hjalp ikke. Men som du sier kan det hende det er noe jeg installerte. Bare kom med forlsag. skal jeg avinstallere de og prøve uten de

Lenke til kommentar

Når system restore ikke virker, og dette gjelder alle databaser, vil jeg tippe på enten at det har oppstått en feil i Access installasjonen, eller det er oppstått en feil på hardware (harddisk) feil (om ikke det er noe virus som har vært på gang).

Fra og med xp (kanskje 2000 og?) versjonen, er det et "Detect and Repair" valg på hjelpemenyen, bør sikkert finnes på 2003 også, som kan prøves, før reinstallasjon.

En annen ting jeg gjerne bruker når det har oppstått korrupsjon i en database og tilsvarende feilmeldinger dukker opp, er å kjøre /decompile.

I steden for å forklare her, får du "nøye" deg med engelsk forklaring her Decompile or how to reduce Microsoft Access MDB/MDE size and decrease start-up times

Dette funker på det meste av korrupsjonsproblematikk på 97-xp (selv om det er "markedsført" som noe annet), så jeg tipper den kan brukes på 2003 også. Husk å holde skift knappen nede dersom det er noe startkode i databasen.

Edit:Så først etterpå at detect/repair og reinstallasjon var prøvd...

Endret av offko
Lenke til kommentar

Takk uansett. Ja jeg har prøvd det du skriver. Jeg hadde en del virus etter tg, men norton tok kverken på de. Tror du at de har herpa access før de ble sletta?.

Driver å går i de tanker at jeg kansje må legge inn hele windows på nytt, men det er veldig irriterende. Håper på at noen har noen ideer om hva som kan være galt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har samme problemet! Har avinstallert office, prøvd office XP og tilbake til office 2003. Uansett, jeg får ikke åpnet en eneste database. Første gang jeg såg feilen, ble jeg møtt med to meldinger, hvor den siste inneholdt kinesiske tegn...

Etter det får jeg samme feil som deg. Og hvis jeg prøver å åpne en tabell før meldingen kommer, så står det bare "ukjent"

Lenke til kommentar

Nå har jeg avinstallert igjen, kjørt reparer, avinstallert kun access, installert access xp, avinstallert, installert. Ja, jeg har prøvd alt. :wallbash: Til og med å fjerne andre programmer som var installert rett før problemet oppstod (28.09.2004). Ingen virus er å finne, og absolutt alle databaser er umulige å lese. Får kun åpnet, men blir stoppet av feilmeldingen. Etter at jeg har forsøkt å åpne mdb-filen, blir den halvert i størrelse også :realmad:

Jeg er skikkelig forbanna! Ettersom jeg er avhengig av å kunne redigere og lese databaser, så må jeg antagelig formatere c:\... Ingen som vet noen løsning? :sick:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...