Gå til innhold

Kjøp av rimelig kamera

Anbefalte innlegg

har sett litt på pentax optio 30 med 3.2mpix og 3 optisk zoom som koster 1772 på databutikken eneste minus med det er at det ikke er lyd på filmer :( men det er vel ikke så veldig farlig, sony p32 som har 3,2mpix men ikke optisk zoom som er litt minus men den har bra film modus som støtter vga oppløsning og lyd, og minolta dimage x21 som er veldig lite med 2,1 mpix og 3 optisk zoom.... jeg skal hovedsaklig bruke det til feriebilder, fest bilder osv... nybegynner kamera mao.

Hvilket anbefaler dere??? kan godt være andre enn de over men jeg kan ikke bruke særlig over 2000kr

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg kjøpte meg Nikon Coolpix 2000 i fjor sommer. Det har gjort god nytte men mangler manuelle innstillinger og lyd (men god til makro-bilder). I ettertid skulle jeg ha spart mer og kjøpt f.eks. Canon A80 som har mange manuelle muligheter også..

Sjekk ut anbefalinger 0-3000 kr . Hvis du følger linkene for hver kamera får du et godt inntrykk. Du kan også i mange tilfeller laste ned brukermanual (hvis du er blant dem som liker å lese slikt).

Regn med at du må kjøpe minnekort og muligens oppladbare batterier. Så da er du ganske tett oppunder 2000 kr. Canon A310 ser også bra ut.

Lenke til kommentar

Jeg har Nikon coolpix 3100 og er godt fornøyd med det. Jeg vil derfor anbefale deg den nye coolpix 3200 til 2338,- med 3 mp. Er du ikke villig til å betale så mye kan du gå for 2 mp utgaven coolpix 2200 til 1804.

3100 tar kjempe gode bilder om dagen og ganske gode blitzbilder inne.

Et minus med de nye kameraene (kommer selvfølgelig an på hvordan man ser det) er at de tar SD kort istedenfor CF som mitt kamera gjør.

Mvh Isen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...