Gå til innhold

Til minne om de drepte Britiske soldatene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var ihvertfall påtvungen krig fra USA og bukkenikkemann Tony Blair kastet like greit inn alle de første uskyldige små (useful idiots) soldatene han fant til døden.

 

Påtvungen ja. Men det etter det jeg vet frivillig om du vil gå i militæret i USA. Men så er det jo spørsmålet om at de som alerede var i militæret hadde no valg.

Lenke til kommentar
For mange i USA er militæret eneste muligheten til å få seg en utdannelse og komme seg ut av fattigdom og elendighet, så om det er påtvunget eller ei er en definisjonssak.

 

Ja, det er det jeg prøver å komme frem til. USA's hær består av folk fra arbeiderklassen. Overklassen har null interesse, eller fordeler av å gå i militæret. Ikke det at jeg mener at de skulle hatt det, men det systemet er helt skjevt fordelt slik som det er nå.

Lenke til kommentar

war ON Iraq? Det var da ingen som erklerte Irak krig. Det var regimet som det ble erklert krig mot.

 

I krig dør sivile, slik har det alltid vært og slik kommer det alltid til å bli.

 

Vi skal huske på en ting her, og det er at hadde det ikke vært for Amerika og Britene så hadde vi enten hatt Tysk til hovedmål, eller drukket vodka til frokost.

 

Les sitatet på første siden her: www.1stvets.com

 

edit: skrivefeil og link

 

 

des,OUT!

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar
værste jeg har hørt. Loffelur, hvor blir det av din kampanje? :thumbup:

Off topic:

 

OhhNoo! Bøyer meg i støvet. Sorry men jeg glemte tråden :roll:

 

Så klart støtter jeg deg fullt ut Jokke.

 

On topic:

 

Vi bør hedre alle de allierte som døde under Irak krigen, Turban eller ikke. Så lenge de var på USA sitt lag. (sier usa siden det er dems krig)

 

Vi er jo også alliert med usa og bør støtte dem.

 

Bin Laden\Saddam ett fett. De er gale å burde *****************-******-*******,**** (Sensurert av hennsyn til min egen sikkerhet :p )

 

 

Edit: Og det med killcount er bare sprøyt, uansett så dør sivilister og det kan man ikke komme unna det, untatt å droppe krigen. Men hvor mange ville dødd uten krigen? Hadde vel strøket med et par ti tusner neste gang Saddam klødde seg i barten.

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar
That there's some corner of a foreign field

That is forever England.

Ikke for å være vanskelig eller noe, men jeg syns dette diktet passet dårlig inn.

Poenget med krigen var ikke å erobre mer land, men å fjerne Saddam Hussein.

Det er et veldig, veldig kjent dikt som de aller fleste har hørt og kjenner til. Der finner du grunnen til at det er der. Det er gammelt så selfølgelig passer det ikke inn i denne krigen.

Lenke til kommentar
1: war ON Iraq? Det var da ingen som erklerte Irak krig. Det var regimet som det ble erklert krig mot.

 

 

2: Vi skal huske på en ting her, og det er at hadde det ikke vært for Amerika og Britene så hadde vi enten hatt Tysk til hovedmål, eller drukket vodka til frokost.

1:Det omtales med ON.

 

2: Amen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Jeg har alltid blitt fascinert av krig. Hvorfor de har blitt startet, hvordan de forgikk og slikt. Hvordan et menneske klarer å drepe et annet, ofte mennesker så like som dem selv. Hvor primitivt og undøvendig det egentlig er, hvordan tusenvis har dødd fordi noen få med makt ikke klarte å enes. Tanken på at folk dreper og har drept hverandre for noen hundremeter av jord eller en bygning, er bare absurd.

 

På tross av at Romerriket var en høytstående sivilisasjon for 2000 år siden, sørget ting som gladiatorkamper for at vi i dag ser på dem som primitive. Man kan spørre seg hvordan mennesket om nye 2000 år vil se på oss, når man tenker over hva vi egentlig driver med.

 

Heh, dette ble mer halvsentimentalt bullshit enn jeg hadde tenkt. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...