Gå til innhold

64-bits foran 32 bits brikkesett?

keidem19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du råd og valgt hovedkort og ram kombinasjon med nøye så er 64bit det du bør satse på. Kanskje liste opp hva du skulle bestille? om det drøyer noen timer spiller ingen rolle liksom. De pakker ikke før imorgen

Tanken ligger på 16 000,-

Hovedkort (usikker)

Prosessor(Usikker)

Ram - 1024mb

disk - 160bg s-ata

skjermkort - Spillmodus

Skjerm - lcd 17"dvi

Tips?

Lenke til kommentar
Har du råd og valgt hovedkort og ram kombinasjon med nøye så er 64bit det du bør satse på. Kanskje liste opp hva du skulle bestille? om det drøyer noen timer spiller ingen rolle liksom. De pakker ikke før imorgen

Tanken ligger på 16 000,-

Hovedkort (usikker)

Prosessor(Usikker)

Ram - 1024mb

disk - 160bg s-ata

skjermkort - Spillmodus

Skjerm - lcd 17"dvi

Tips?

Skjerm vil jeg enbefalle FlexScan L550 , en *utrolig* bra LCD skjerm for spilling,

Har den selv og flere venner har kjøpt den, alle er fornøyd så det smeller:)

Er ganske sikker på at LCD ekspertene på forumet er enig med meg at det er en knall skjerm, eneste som mangler litt er noen instillinger, men hva gjør det når bildet er perfekt og auto justerende anyways? :)

Kjøp et nForce3 Pro Hovedkort, utrolig bra og du slipper og kjøpe Lydkort og nettverks kort.. (64bit CPU,hovedkort)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Kjøp et nForce3 Pro Hovedkort, utrolig bra og du slipper og kjøpe Lydkort og nettverks kort.. (64bit CPU,hovedkort)

Takker for tipsene blir nnokk at jeg går for nForce3 Pro Hovedkort.

Har hørt at minne kan være sært til 64-bit

anbefalinger til nForce3 Pro Hovedkort?

Lenke til kommentar

Kjøp et nForce3 Pro Hovedkort, utrolig bra og du slipper og kjøpe Lydkort og nettverks kort..  (64bit CPU,hovedkort)

Takker for tipsene blir nnokk at jeg går for nForce3 Pro Hovedkort.

Har hørt at minne kan være sært til 64-bit

anbefalinger til nForce3 Pro Hovedkort?

Ville gått for enten ASUS eller MSI,

ellers kan du jo vente 1 mnd eller noe og få deg et hovedkort som støtter den nye sokkelen for AMD-64, denne vet jeg ikke så mye om dog..

Ellers så må du ha ECC/REG Ram for og kunne bruke AMD-64bit sålangt jeg har forstått

Lenke til kommentar

Ikke behov for REG/ECC minne til A64, for Opteron/FX derimot må du trå til med REG/ECC. Regner med at det ikke er server/kraftig arbeidsstasjon du skal kjøpe.

Kompatibilitet hovedkort og minne for A64 kan du lese her.

Brukererfaringer kan du lese her.

Som sagt er kort med det nye Nforce3Pro250 brikkesettet rett rundt hjørnet, dette er 2. generasjons brikkesett og er vanligvis å foretrekke foran 1. generasjon. Hvilken produsent du skal velge er vel hipp som happ.

Velger du å ikke vente på de nye korta (burde være i fullt salg i løpet av mai), gir kort med VIAKT800 best ytelse, men er mer kresent på minne enn kort basert på Nforce3Pro150. Om du merker noe til ytelsesforskjellen tviler jeg på.

Uansett anbefaler jeg deg med å vente på de nye korta hvis du bestemmer deg for A64.

Lenke til kommentar

Takker for alle tipsa. Satt i dag og satt sammen en pc. Si hva dere syns....

Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA S-ATA/150 8MB cache 7200RPM

Samsung 17" LCD Syncmaster 172V TCO99 Skjerm, Silve

MSI GeForce FX5600XT 128MB DDR AGP, FX5600XT-TD128, Tv-Out/DVI-I,Retail

MSI K8T NEO-FSR Hovedkort Socket 754 K8T800, SATA/ATA, GbLAN, ATX, LYD

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM

Virker dette fornuftig eller er jeg ute å sykler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...