Gå til innhold

Radeon9800pro spill-problemer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er fastwrite, og hvordan stiller man på den?

Høyre klikk på skrivebord og velg egenskaper,så instillinger\avansert\smartgart og der finner du fast write som du setter til AV,klikk bruk og ok.Så restarter du maskinen og det skal være greit

edit: jeg merket ingen ytelses forandring med fastwrite på eller av.

Endret av Kark
Lenke til kommentar
prøv å skru av fastwrite og sett det til 4xagp, hjalp for min del :)

edit - btw, hva slags PSU har du? ikke tilfeldigvis en fra qtec?

skjønner ikke hva det skal hjelpe for. med fastwrite av, så hakker det noe sinnsykt med gjevne mellomrom i spill. og det ER forskjell på agp 4x og 8x, bare så det er nevnt. Det er vel en grunn til at det er produsert ...

Edit: Om dere har lest nøye hva han sier, så ser dere at han får VPU recover. Det sier bare en ting: skjermkortet er for varmt. Sjekk GPU vifta. Og til dere som råder å slå av VPU:" jaha? funker ett skjermkort uten VPU a?" u get the point :)

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
prøv å skru av fastwrite og sett det til 4xagp, hjalp for min del :)

edit - btw, hva slags PSU har du? ikke tilfeldigvis en fra qtec?

skjønner ikke hva det skal hjelpe for. med fastwrite av, så hakker det noe sinnsykt med gjevne mellomrom i spill.

I følge Omegadriverne har ikke fastwrite noen betydning på nyere ATI-kort enn Radeon 9000 og de integrerte chipene elns.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jah ! Da har problemet "løst" seg ved at jeg har fått tilbake kortet mitt etter en måned eller mer, hos Komplett !

Synes det var merkelig at jeg ikkefikk noe som helst lapp om at noe var riktig, eller galt, og måtte helt inn i radeon esken og titte på kortet for å se om noe var nytt. ( esken var forøvrig den jag sendte fra meg :) )

Nytt kort ventet meg altså inne i pakken, og det kunne jeg lett se på vifta.

Aner ikke om det har vært mye problemer med disse kortene, eller om jeg har fått feil.. men legger uansett med bilder av de viftene jeg har sett.

Det første kortet mitt.

heatsink_300pixels.jpg

Det nye:

radeon_New.jpg

Ja jeg vet ! helt håpløst bilde.. men finner det desverre ikke på nett, og har et semi ødelagt kamera :p

Når dette er sakt, har jeg fortsatt ikke testa det nye kortet. Men det skal gjøres nå.. tenkte bare å oppdatere denne først :)

Wish me luck !

Lenke til kommentar

Hei!

Har nettopp satt sammen min nye maskin med et PowerColor Radeon 9800 pro kort, og har ett av de problema du hadde. I far cry så har jeg liksom et gjennomsiktlig sjakkbrett, og i 3dmark03 så er det masse sorte streker i et trekantmønster over skjermen. I bfvietnam så er det også masse tull med grafikken. I windows så er det rosa bokser og streker over bilder her og der... Er skjermkortet mitt også ødelagt, eller er det noen instilliger jeg kan forandre?

Har skrudd av fast write, men har ikke mulighet til å kjøre kortet på noe annet enn agp8x.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...