Asak Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Når jeg fikk mitt R9800 pro Så fikk jeg masse såne her ting på skjermen Fucka Skjermbilde Det som visste seg å være fucka var at jeg hadde et MSI hk som skulle støtte 8x agp men gjorde ikke det, så ved å settte ned til 4x agp hjalp som faen, og nei det er ikke noe å tape på og skifte til 4x fra 8x. Fastwrite skal du også ha slått av, er bare et par radeon 9600 som tjene å ha den på. Slå også av VPU og sørg for ha de nyste driverne 4.4 catalyst, hjalp hvertfall meg i Bf-v Skrudde av Fast write i går kveld og spilte BFV i flere timer, med lave video settings ellers ! Skal prøve å jekke opp video settings i kveld og se om ting har løst seg. Lenke til kommentar
Good_Riddance Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 nå har jeg prøvd allt som kan tenkes ! Dro frem Bordvifta til dama, reiv dekselet av boksen og trøkka vifta på fullt inntil cpu og skjermkortet. I asus-probe har temperaturene gått ned fra: CPU: 38 og RAM: 30 Til: CPU: 29 RAM: 22. Etter dette klarte jeg å gjennomføre trolls lair (?), og kom meg til starten av "mother nature", men da gikk det til hellvett igjen trenger jeg enda mer kjøling eller er det no annet galt ? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Det er nok noe annet galt tror jeg ja............. Lenke til kommentar
z1nox Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Ingen som har nevnt problemer med at ram'en kan være delvis defekt, eller annen hardware? 38 grader på cpu og 30 på ram'en høres ikke ut til å være noe høyt akkurat, så jeg tror ikke du har varme problemer.. Prøv og lån diverse deler fra kompiser eller noe sånt Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg fikk en masse artifakter. Jeg prøvde alt mulig, underklokking, fjerne harddisker ol. for at det skulle bli mer tilgjengelig strøm, forskjellige kvalitetsinstillinger ++, men det ordnet seg ikke før jeg satte AGP ned til 2x. Nå har det virket som det skal i timesvis, med alle andre innstillinger som de skal være. Jeg har et jalla MSI HK og Powercolor R9800 Pro. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Prøv en tidligere driver........ Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Prøv å endre på minneinnstillingene sett dem til slow eller lignende isteden for turbo Lenke til kommentar
Good_Riddance Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Da tenker du på i biosen eller ? (slow/turbo) Med siste omegadrivere finner jeg ikke lenger hvor jeg setter ned agp x ? I biosen står det noe om rekkefølgen på agp / pci.. den står nå på AGP -> PCI. Det er vel riktig ? Lenke til kommentar
Good_Riddance Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 titta på spec`s i 3dmark03 og fannt noe snodig på hovedkortet: AGP: Available Rate 0x00000000 Selected Rate 0x00000000 Aperture Size 0 B er dette riktig da ?? Noen som vet hva som kan gjøres ? Tror jeg sender korter tilbake til Komplett hvis jeg ikke finner noen løsning snart ! Surt å måtte betale masse spenn hvis de ikke finner noe feil på det ! Lenke til kommentar
leoss Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg vet at det finnes en update på windows update for xp som fikser "games not responding/crash when playing video". Denne skal fikse feil som gjør at spillene kræsjer når det avspilles en fil under spillingen, typisk mellom brett e.l. Kanskje du kan laste ned denne og forsøke igjen? Leoss Lenke til kommentar
Good_Riddance Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 re-installerte Xp for noen dager siden og har lasta ned rubb og bit av updates. 3dmark03 klikker fortsatt på forskjellige steder, mens jeg klarte å spille Prince of Persia SOT, i mange timer tidligere i dag uten at det klikka. Hadde et gjennomsiktig "sjakkbrett" over skjermen store deler av tiden.. noen som har klart å løse dette problemet ? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 re-installerte Xp for noen dager siden og har lasta ned rubb og bit av updates. 3dmark03 klikker fortsatt på forskjellige steder, mens jeg klarte å spille Prince of Persia SOT, i mange timer tidligere i dag uten at det klikka. Hadde et gjennomsiktig "sjakkbrett" over skjermen store deler av tiden.. noen som har klart å løse dette problemet ? Skjermkortet ditt høres ødelagt ut. For øvrig har folk rapportert i hytt og pine om hvilke ati-drivere som funker med Far Cry, klarer ikke se noen sammenheng i det, noen sier 3.9 uten AA/AF, andre sier 4.3 med alt, andre igjen sier 4.4 (?)... Prøv kortet i en annen maskin og se om du kan fremprovosere samme feil. Lenke til kommentar
Loukomalada Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 hmm har samme problemet selv kresjer far cry, demo av Joint Operations Typhoon til og med Rtcw klikker no hele tida blei verre nå som sommern kom spesielt den helga da d var varme sjokk da klarte eg ikke spille i d hele tat. da var d restart restart restart sukk* har god kjøing 7vifter på pcen min. kjente på 3d korte mit og d var glo heit så eg mekka meg en vannkjølings boks med is vatn og la over minne brikka (den var vann tet ja ) da funket d lengre helt til vatenet såg ut til og boble (lit ovedrevetnt) men når eg tok fingeren oppi var d glo hett! Har ikke klokket skjermkorte midt 9800XT powercolor 2.53@3ghz vannkjøling 512 corsair ram Wd hardisker (120) (80) Chiftec kabinet dragon high tower med standar strømførsyning (340w tror eg) har lurt på og sende mail til komplett men ? for meg virker d som d er 3d korte veffal som e probleme eller psu? hadde ikke d problemet med gammle Geforce4 korte mit (pc fryser og med ho dama i 3dmark03 ) Lenke til kommentar
Good_Riddance Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Testa kortet mitt i dama mi sin litt eldre p4 maskin , og da fikk jeg vanvittig lav framerate... til slutt stoppa hele greia rett for trolls lair. Jeg har nå sendt kortet tilbake til Komplett og håper på at det skal bli ødelagt i frakt Håper såklart på at det er skada, så jeg får et nytt et og allt blir peachy igjen. Surt å måtte betale frakt x 2, og 150 hvis de ikke finner noe feil. Lenke til kommentar
drengen Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hei!Har prøvd å søke litt på forumet men finner ikke helt samme problemet. Har prøvd BF-V og Far Cry-demo og problemet dukker opp i begge programmene. Etter et par minutter med spilling, fryser plutselig spillet seg og noen ganger også hele maskinen. Hvis jeg har VPU aktivert dukker det noen ganger opp en feilmelding, men maskinen er fortsatt ikke til å redde, og en Re-boot er uungålig. Problemene oppstod med omegadrivere til XP, men de nyeste cathalyst driverene hjalp heller ikke. Sapphire radeon 9800pro er ikke klokket, jeg har standar vifter (strøm + 3dkort) P4-ht 2.8 @ 3.08. 1024 twinMos ram (2x 512) Asus p4c800 Noen som har opplevd det samme, eller som kan tenke seg hva som kan være feil ? Problemene oppstod etter å ha kjøpt nye høytalere og Sub, men tviler på at det har noe med saken å gjøre ? På forhånd takk ! hadde de samme problemene jeg også, feilen viste seg å være et progr, som lå og jobbet i bakgrunnen. gå inn i msconfig og fanen oppstart. disable programmene der så skal du se at ting ordner seg. har selv win xp amd 3000xp og radeon 9800 pro samt 1024mb ram Lenke til kommentar
Kark Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Som drengen sier er det viktig å få stoppet unødige bakgrunns prog. Men ang far cry demoen vil jeg nevne at jeg fikk full crash og kastet til desktop gang på gang og der fikk jeg en kryptisk crash report fra Ubisoft var det vel de het.Og det er første spillet jeg har hatt som har gitt meg problemer med crash.Kjører med catalyst 4,5 (resten av mine specs finner du i profilen) men etter at jeg disabled fast write går demoen av far cry som en drøm uten noe crash. Lenke til kommentar
Loukomalada Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Good_Riddance håper d ordnerseg for deg da! oxo må du huske og si kordan d går så får eg vente på hva dei sier til deg Lenke til kommentar
drengen Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 nå har jeg prøvd allt som kan tenkes ! Dro frem Bordvifta til dama, reiv dekselet av boksen og trøkka vifta på fullt inntil cpu og skjermkortet. I asus-probe har temperaturene gått ned fra: CPU: 38 og RAM: 30 Til: CPU: 29 RAM: 22. Etter dette klarte jeg å gjennomføre trolls lair (?), og kom meg til starten av "mother nature", men da gikk det til hellvett igjen trenger jeg enda mer kjøling eller er det no annet galt ? fikk tilbake problemene igjenn jeg, men åpnet på ny msconfig og fanen tjenester og etter en masse prøving viste det seg at tjenesten "plug and play" var den som skapte problemet. aktiverte alle i fanen oppstart. og alt fungerte utmerket. har prøvd mange ganger med og uten "plug and play" og resultatet er at feilen lå der Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Hadde en bedritn Powerman psu på 250w, da hadde jeg problemer med at maskinen kræsja i div. spill, men så kjøpte jeg en Chieftec psu på 420w med dual fan, og da ble plutselig allt stabilt. Nå spiller jeg FarCry uten noen problemer.. p.s. Jeg har et PowerColor Radeon 9800PRO 128MB m. Catalyst 4.3 prøvde å kjøre 4.5 men d ville den ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå