wotg Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Etter å ha bygd mange pc`er og stort sett alltid blitt fornøyd med resultatet. Med unntak av kablingen har jeg bestemmt meg for å lage en custom løsning på min PSU. Først skal jeg klippe av/fjærne AUX kontakten da denne alltid henger og slenger. De to strømkontaktene til HK`et blir kledd i svart nylon strømpe. Min PSU har to "strenger" med molex kontakter, jeg har bestemt meg for å klippe av disse bare noen cm. etter at de kommer ut av strømforsyningen, for så å sette på han molex kontakter. Da kan jeg lage meg kabler med molex kontakter akkurat slik jeg vil ha de....koble sammen alle diskene, dvd rom osv for så å koble sammen kontaktene ved PSU`en. I mitt hode høres dette ut som en smart løsning. Har noen prøvd dette......hvordan gikk det i så fall? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Mulig du bør poste i elektronikkforumet..? Litt usikker på om det kanskje kan passe bedre der. Men ideen hørtes veldig god ut Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Min PSU har to "strenger" med molex kontakter, jeg har bestemt meg for å klippe av disse bare noen cm. etter at de kommer ut av strømforsyningen, for så å sette på han molex kontakter. Da kan jeg lage meg kabler med molex kontakter akkurat slik jeg vil ha de....koble sammen alle diskene, dvd rom osv for så å koble sammen kontaktene ved PSU`en. Ikke dumt, har sett antec psu blitt solgt slik, har tenkt å gjøre det samme selv. Men et spm. hvor får du tak i molexkontaktene hen? og verktøy for å feste de små metallpinsa som sitter i molex til kabel? kun 1 tanke, å koble alle disker på 1 kabel/string, blir kansje litt hardt for kun 1 kabel? Hvis det er mange diskder da... Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Mar ikke microplex molexkontakter og verktøy da? Hvis ikke skal du banne på at Claes Ohlson ha det Lenke til kommentar
wotg Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Ellers så er det jo mange "mod" shopper på viritual hideout de selger messe stasj for å modde PSU`er. De selger et spessielt verktøy for å åpne molex kontakter, de selger også de forskjellige kontaktene i masse ulike farger. Sjekk ut www.voyeurmods.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå