Gå til innhold

Idè til PSU modding

Anbefalte innlegg

Etter å ha bygd mange pc`er og stort sett alltid blitt fornøyd med resultatet. Med unntak av kablingen har jeg bestemmt meg for å lage en custom løsning på min PSU.

Først skal jeg klippe av/fjærne AUX kontakten da denne alltid henger og slenger. De to strømkontaktene til HK`et blir kledd i svart nylon strømpe. Min PSU har to "strenger" med molex kontakter, jeg har bestemt meg for å klippe av disse bare noen cm. etter at de kommer ut av strømforsyningen, for så å sette på han molex kontakter. Da kan jeg lage meg kabler med molex kontakter akkurat slik jeg vil ha de....koble sammen alle diskene, dvd rom osv for så å koble sammen kontaktene ved PSU`en.

I mitt hode høres dette ut som en smart løsning. Har noen prøvd dette......hvordan gikk det i så fall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min PSU har to "strenger" med molex kontakter, jeg har bestemt meg for å klippe av disse bare noen cm. etter at de kommer ut av strømforsyningen, for så å sette på han molex kontakter. Da kan jeg lage meg kabler med molex kontakter akkurat slik jeg vil ha de....koble sammen alle diskene, dvd rom osv for så å koble sammen kontaktene ved PSU`en.

Ikke dumt, har sett antec psu blitt solgt slik, har tenkt å gjøre det samme selv.

Men et spm. hvor får du tak i molexkontaktene hen? og verktøy for å feste de små metallpinsa som sitter i molex til kabel?

kun 1 tanke, å koble alle disker på 1 kabel/string, blir kansje litt hardt for kun 1 kabel? Hvis det er mange diskder da...

Lenke til kommentar

Ellers så er det jo mange "mod" shopper på viritual hideout de selger messe stasj for å modde PSU`er. De selger et spessielt verktøy for å åpne molex kontakter, de selger også de forskjellige kontaktene i masse ulike farger. Sjekk ut

www.voyeurmods.com :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...