karrog Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 I påsken, rettere sagt onsdagen før skjærtorsdag klarte jeg å knote til telefonene min slik at jeg måtte benytte meg av PUK koden for å benytte den videre. Var på Trysil fjellet og hadde da seff ikke tilgang til den koden. Desverre var chess stengt frem til lørdagen, men når jeg ringte dem da, og spurte etter min puk kode, fikk jeg den egentlig ikke, da de sender ut denne via post og ikke over telefon - som er veldig forståelig. Men etter at jeg hadde forklart at telefonen var min jobb telefon, og at jeg måtte være tilgjengelig, lot ting seg ordne, etter et bitte lite avhør. Tusen takk Chess for at dere viste STOR service. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Med TnM hadde du fått koden over telefon med en gang... Lenke til kommentar
Dollarglis Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Med TnM hadde du fått koden over telefon med en gang... Det høres jo veldig sikkert ut........... Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 tror du koden blir levert pr tlf uten noe grunn for sikkerhet?? må vel være mye bedre å få den med en gang man trenger den eller... ehh.... Lenke til kommentar
voluz Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Netcom gir den også ut på telefon uten videre avhør. Du kan tilogmed si at du ringer for noen andre. Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Netcom gir den også ut på telefon uten videre avhør. Du kan tilogmed si at du ringer for noen andre. er det så lurt da?? ingen form for sikkerhet i det hele tatt da... Lenke til kommentar
voluz Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Tjosh... spør du meg kan det være fri flyt i koder. Har du kontroll på telefonen din så er det også DU som får tilsendt/lest opp kodene. Har du IKKE kontroll på telefonen din så meld den STJÅLET! Da kan den uansett ikke åpnes med en PUK-kode eller noen annen kode. Lenke til kommentar
whaley Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Netcom gir den også ut på telefon uten videre avhør. Du kan tilogmed si at du ringer for noen andre. Hvis du ringer inn for å få puk koden til kompisen din, og sier at du ringer for kompisen.. tviler jeg sterkt på at du får puk koden over telefon Lenke til kommentar
voluz Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Snodig at de gjorde det for meg da... når jeg ringte for broren til dama mi. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Sløvt...TnM sjekker diverse ting, samt at det er kun eier eller bruker som får utlevert koden. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Netcom gjer ikkje ut PUK koder over telefon anna enn til nc-forhandlarar og då skal legitimasjon forevises av kunde. Viss du har fått PUK kode ut for ein anna person har den som satt på kundesenteret til necom gjort ein alvorleg feil. Den einaste måten kunder sjølv kan få ut ein PUK kode på er å få den tilsendt til adressa som står registert. TnM og NC har same rutiner no (telenor hadde noko forferdeleg treige rutiner før men har heldigvis endra desse) JanEirik nc-forhandler Lenke til kommentar
tbone Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hvis ikke Netcom gir ut PUK over telefonen så har de vel ikke samme rutine. Lenke til kommentar
krasberg Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Tusen takk Chess for at dere viste STOR service. ...og mangel på sikkerheit. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hvis ikke Netcom gir ut PUK over telefonen så har de vel ikke samme rutine. Netcom leverer ut PUK kode på to måter: 1) Via telefon til netcom forhandler (legitimasjon må framvises) 2) sending til kundes adresse. Er nesten heilt sikker på at telenor praktiserer dei same retningslinjene. (dei gamle til telenor var faks og vent 3 dager før fakssvaret kom tilbake) mvh JanEirik Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Nope, telenor gir ut puk kode pr tlf hvis du oppgir fødselsdato, personnr, navn og adresse. stemmer dette så får du ut puk koden der og da. dette vet jeg da jeg har fått puk koden ut selv pr tlf.... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 då er dei blitt litt slappere enn kva netcom er på den delen. Men det var jaggu på tide at dei mjuka opp ein del av retninglinjene sine. mvh JanEirik Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 egentlig så er det jo ikke det... man er dum hvis man gir ut person nr sitt til noen... da får man leve opp til konsekvensene av det selv... er vel bedre å få den ut med engang man trenger den, istedetfor å vente i flere dager til den kommer i posten... Lenke til kommentar
voluz Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Tjosh... spør du meg kan det være fri flyt i koder. Har du kontroll på telefonen din så er det også DU som får tilsendt/lest opp kodene. Har du IKKE kontroll på telefonen din så meld den STJÅLET! Da kan den uansett ikke åpnes med en PUK-kode eller noen annen kode. Enig. Som jeg sa.... (se over) Lenke til kommentar
karrog Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Tusen takk Chess for at dere viste STOR service. ...og mangel på sikkerheit. ikke noe mangel på sikkerhet hvis du visste alt jeg måtte svare på, dette er for at de skal forsikre seg om at jeg er meg....... Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 du sa etter et bitte lite avhør... og dessuten så er det jo litt rart at chess plutselig gir ut den koden pr tlf når rutinene deres sier noe annet.. selvom det er kjempe flott at du fikk koden slik at tlf din ble åpent igjen men anyway Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå