Gå til innhold

Duger dette til en liten server?

Pantheon

Anbefalte innlegg

men folk er enige at celeron 2.4 er ett dårlig valg i forhold til Duron 1.6 både på pris OG ytelse?

Celeron får grisebank hos AnandTech.com, Dårligere kjøp skal man lete lenge etter

I denne artikkelen slår Duron 1,6 GHz klart en Celeron 2,6GHz, Duron'en vil selvfølgelig slå den tregeree Celeron 2,4'en ennå mer. Prisen på Duron-CPU'en er omentrent halvparten det Celeronen koster.

Lurte på en sak liksom, har du en test som viser hvordan 1.6Ghz duron yter mot en vanlig P4 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle klager på valg av CPU og hovedkort når det som virkelig er problemet her for en server er kabinettet...

Ikke velg Q-Tec, gå heller for en annen rimelig løsning, feks. AOpen. Q-Tec'en har elendig PSU, dårlig oppbygning så det blir lett varmt inne i kabinettet, og ellers ræva kvalitet. Glemte jeg å nevne støy? En server skal være stille.

Snakker her fra egne og 100-vis av andres erfaringer her på forumet.

Lenke til kommentar
Glemte jeg å nevne støy? En server skal være stille.

Ja, det glemte du! :yes: En server skal så absolutt ikke være stille. Stikk motsatt. Støy er GØY i server. Mine servere høres ut som noen jet-fly der de står å surrer. Servere skal stå bortgjemt i ett og annet kott, og da har ikke støy mye å si.

Men jeg er helt enig i at Q-Tec må være det verste valget man kan velge innen Hardware UANSETT hva det gjelder.

Gå for AOpen eller Chieftech. Begge disse har PSU'er som er gode nok i masser, og er fornuftige kabinetter når det gjelder kjøle løsninger og diverse.

Lenke til kommentar
men folk er enige at celeron 2.4 er ett dårlig valg i forhold til Duron 1.6 både på pris OG ytelse?

Celeron får grisebank hos AnandTech.com, Dårligere kjøp skal man lete lenge etter

I denne artikkelen slår Duron 1,6 GHz klart en Celeron 2,6GHz, Duron'en vil selvfølgelig slå den tregeree Celeron 2,4'en ennå mer. Prisen på Duron-CPU'en er omentrent halvparten det Celeronen koster.

Lurte på en sak liksom, har du en test som viser hvordan 1.6Ghz duron yter mot en vanlig P4 ?

hvis du leser den testen ser du at de har lagt med en P4 1.8 Northwood i testen, og Duron'en er jevnt over bedre enn den også...

Lenke til kommentar
Glemte jeg å nevne støy? En server skal være stille.

Ja, det glemte du! :yes: En server skal så absolutt ikke være stille. Stikk motsatt. Støy er GØY i server. Mine servere høres ut som noen jet-fly der de står å surrer. Servere skal stå bortgjemt i ett og annet kott, og da har ikke støy mye å si.

Men jeg er helt enig i at Q-Tec må være det verste valget man kan velge innen Hardware UANSETT hva det gjelder.

Gå for AOpen eller Chieftech. Begge disse har PSU'er som er gode nok i masser, og er fornuftige kabinetter når det gjelder kjøle løsninger og diverse.

Ja, jeg har fått med meg at Q-Tec suger skikkelig.. Men det er størrelsen på det kabinettet som er så utrolig attraktivt.. Det er altså ikke prisen som har gjort at jeg valgte Q-Tec, men størrelsen..

Lenke til kommentar

P4 ødelegger Duron. Grunnen til at det er få tester av f.eks en P4 2.8C mot en Duron 1.6 er at de ikke akkurat konkurrenter (eller alternativer).

Som JohndoeMAKT sier, skal du ha gigabit så kjøp en P4 og pass på å få deg et hovedkort med CSA-gigabit nettverk. Min 2.4C+i875P/CSA dytter faktisk over 100MB/s via FTP.

Som 356speedster sier, Avantech kassene er igrunn svært greie til servere, billige, små og "hendige". Medfølgende PSU fôrer fint en P4 og 6-8 disker.

Sist men ikke minst - har du masse disk så pass på å ha masse vifte, som Slinkey sier, støy er gøy (hvertfall i server :blush: ). Stillegående servere er dødsfeller for diskene dine!

Lenke til kommentar

P4 ødelegger Duron. Grunnen til at det er få tester av f.eks en P4 2.8C mot en Duron 1.6 er at de ikke akkurat konkurrenter (eller alternativer).

Heller mer som en sammeligningssak, jeg gir blaffen i hvor mye dårligere celeron er mot duron, jeg vil isåfall vite hvordan en duron yter kontra en P4, yter 1.6Ghz duron som en 2.2Ghz P4B så er brått ikke celeron så ræva som alle skal ha det til.

Lenke til kommentar

Heller mer som en sammeligningssak, jeg gir blaffen i hvor mye dårligere celeron er mot duron, jeg vil isåfall vite hvordan en duron yter kontra en P4, yter 1.6Ghz duron som en 2.2Ghz P4B så er brått ikke celeron så ræva som alle skal ha det til.

Duron 1,6 yter omtrent som en P4 1,8 mens en XP2200 til 500,- yter på linje med en P4 2,2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...