Gå til innhold

Abit KG7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fettern min har en pc med det ... (han sliter med å få PC-en slåt på og må sitte med kabinettet åpent(ikke pga varme)) min bror kjøpte for en uke siden .. jeg sitter nå med hele den PC-en å prøver å få den igang. men .... ingen lykke .. noen tips på bra hovedkort de selger på komplett?? (ja bare komplett skal ikke bestille over inett)

Lenke til kommentar

Har du trykket rambrikkene ordentlig på plass?

Ramslottene kan være veldig trange på dette kortet.

Er det koblet till noen vifte til <FAN4> kontakten?

(Starter ikke uten)

Hvis viften er regulerbar skru opp eller ned turtallet på den.

Lenke til kommentar

FAN4 greine bra du sa .. (sto i FAN1 men funka fordi) pressa ramen lengre ned men .... Henger seg fortsat i oppstarten (kom helt inn en gang..) og må slå den av og på 5 ganger før det kommer no bilde på skjermen (ikke skjerm kortet sin feil prøvd med gammelt voodoo2 min geforce2 og et pci ).. (at ramen er no hÆrk godt mulig men ..mer sansynlig hovedkortet bare se på min fetters pc)

Lenke til kommentar

Jeg har KG7 selv og ingen problemer.

Tullballeri med dette kortet er:

1. RAM-portene er som nevnt litt treige.

2. RAM-Brikkene må plasseres i omvendt rekkefølge fra DIMM4 til DIMM1.

3. CPU-vifta må plugges til FAN4 som nevnt tidligere.

4. Noen har problem med XP-prosessorer før BIOS er oppdatert med XP-støtte. Jeg hadde ikke det, min CPU ble kjørt som en vanlig T-Bird 1,4GHz. Senere oppdaterte jeg BIOS med støtte for XP.

5. CMOS bør resettes etter ny CPU er satt inn.

Dette er de særegne egenskapene til KG7. Hvis dette ikke hjelper, så har jeg ikke peiling på hva som er feil.

Sørg hvertfall for at alt (skjermkort og RAM primært) er satt skikkelig på plass.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-01 23:21, Kebab GUD skrev:

FAN4 greine bra du sa .. (sto i FAN1 men funka fordi) pressa ramen lengre ned men .... Henger seg fortsat i oppstarten (kom helt inn en gang..) og må slå den av og på 5 ganger før det kommer no bilde på skjermen (ikke skjerm kortet sin feil prøvd med gammelt voodoo2 min geforce2 og et pci ).. (at ramen er no hÆrk godt mulig men ..mer sansynlig hovedkortet bare se på min fetters pc)

Har du flere RAM-brikker? Test med flere forskjellige hvis du har, evt. test brikkene hver for seg. Husk rekkefølgen fra DIMM4 til DIMM1.

Sveinl.

Chieftec Scorpio bigtower 340W

ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760

POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024

60GB Western Digital, 56x Acer

24x Plextor, Logitech cordless optical

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-04-01 23:35 ]

Lenke til kommentar

ramen DIMM4 ... same shitten enda...

Har ikke flere ram brikker nei men jeg har fått den til å funke noen ganger men ikke nå lenger ....

flere..

AMD Athlon XP 1700+ (1.46GHz)

512MB SDRam

100GB Harddisk

Geforce2 V7700 32MB

12x/10x/32A Plextor brenner

I like!!!

[ Denne Melding var redigert av: Kebab GUD på 2002-04-01 23:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-02 00:26, Killer_DT skrev:

Bruttern har det kortet og det er bare KUK med det. Gidder ikke å forklare hva, ingen vits. En kamerat av meg har det også og han har også en god del problemer.

kan du ikke si hva som er kuk med det da .. pls!!

Lenke til kommentar

Hold dere langt unna dette kortet! hadde et slik men har måttet returnere det da det kortslutta (du leste riktig KORTSLUTTA!!) cpu'en (2 stk). Jeg hadde også problemer med å få lydkort og SCSI-kort til å funke sammen, masse skurr i lyden til å begynne med. Fikk heller ikke lagt inn windows XP hvis hd'ene var tilkobla Raid-kontrolleren. Som sagt bare problemer, så hvis du er lur finner du deg et annet kort (Soyo funker uten problemer!).

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-02 01:02, Ygdrasil skrev:

Fikk heller ikke lagt inn windows XP hvis hd'ene var tilkobla Raid-kontrolleren. Som sagt bare problemer, så hvis du er lur finner du deg et annet kort (Soyo funker uten problemer!).

Du husker vel og trykke F6 under installeringa slik at du får installer WinXP raid drivere fra diskett?

Etter det jeg vet så følger det ikke med drivere til dette kortet i winxp, hverken norsk eller engelsk.. kan jo hende at jeg husker feil..

Bare lastet ned driverene fra http://www.abit-usa.com la de inn på disketten.. og vips.. alt funka som det skulle... :smile:

Har hatt KG7-Raid siden det kom i høst, og har ikke hatt noen problemer med det i heletatt :smile: Kanskje bare jeg som har vært heldig :smile:

Lenke til kommentar

Gjenombrudd .....

Den henger seg ikke lenger i oppstarten men ....

jeg må fortsatt slå pc av og på 50 ganger (mer som 6-7) før det kommer bilde på skjermen (og den pip lyden fra kortet)... og nei det er ikke skjermkortet sin skyld har som sagt før prøvd med 3 kort ...

(Ps: det er ikke RAMEN...)

AMD Athlon XP 1700+ (1.46GHz)

512MB SDRam

100GB Harddisk

Geforce2 V7700 32MB

12x/10x/32A Plextor brenner

I like!!!

[ Denne Melding var redigert av: Kebab GUD på 2002-04-02 12:31 ]

Lenke til kommentar

Her er en bra link for alle som har KG7(raid) og KR7(raid) hovedkort.

Jeg hadde også problemer med mitt KG7-Raid hovedkort, men det var først etter jeg fikk en Athlon XP CPU og oppdaterte Bios.

PC'en bare hang seg konstant opp. Ingen bluescreen eller noe.

Løsningen var å endre CPU slew rate til 7.

Hadde aldri funnet løsningen på dette hvis det ikke var for Pauls side.

Har også opplevd å ikke få bilde på skjermen. Løsning her har vært å ta ut strøm kabel, resette cmos, og så starte PC'en på nytt. Endre så CPU type til den du har med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...