Gå til innhold

Hvor mye bråker dell insp....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går sikkert greit å ha den på datarommet på skolen, men f.eks en lesesal ville kanskje ikke vært så lurt. Er ikke den rimelig stor og tung også?

Jo, den veir hele 4.1kg, men specsene er såpass gode at det ikke stopper meg, jeg tenkte mest på å bruke den i et klasserom, helt vanlig klasserom lissom, med snakking osv.....men den ville kanskje lagd for mye støy da også?

Lenke til kommentar

Den vil nok lage veldig mye støy ja. Jeg har selv en Inspiron 8200 som bråker ganske lite, men når den brukes i en forelesningssal så virker det mye høyere. Vil tippe at 9100 modellen bråker langt mer. Ville heller valgt Inspiron 8600 var jeg deg. Den har langt bedre batteri tid, veier vel litt mindre og så er det en centrino maskine som betyr nesten ingenting støy.

Men det som er greit med Dell maskinene er at det er en tysk kar som har laget ett lite program som kan brukes til å styre viftene på maskinen. Vet ikke om dette programmet fungerer på 9100, men vil tippe at det gjør. Dermed kan du velge å ha viftene på hele tiden med ett svakt turtall i stedet for at de går av og på med jevne mellomrom med en langt høyere turtall og støynivå.

Lenke til kommentar
Den vil nok lage veldig mye støy ja. Jeg har selv en Inspiron 8200 som bråker ganske lite, men når den brukes i en forelesningssal så virker det mye høyere. Vil tippe at 9100 modellen bråker langt mer. Ville heller valgt Inspiron 8600 var jeg deg. Den har langt bedre batteri tid, veier vel litt mindre og så er det en centrino maskine som betyr nesten ingenting støy.

Men det som er greit med Dell maskinene er at det er en tysk kar som har laget ett lite program som kan brukes til å styre viftene på maskinen. Vet ikke om dette programmet fungerer på 9100, men vil tippe at det gjør. Dermed kan du velge å ha viftene på hele tiden med ett svakt turtall i stedet for at de går av og på med jevne mellomrom med en langt høyere turtall og støynivå.

Og det er trykt?, man risikerer ikke å brenne CPU/skjermkort.......og hvis man skal utføre krevende oppgaver, bør man da skru av dette programmet...?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Har selv en Dell Latitude (jobb PC). Og den bråker som et h*. Skal aldri kjøpe Dell selv!

som ivrig dell forkjemper her på forumet, må jeg si at du har vært uheldig.. f.eks. 510m og 500m er praktisk talt støyfrie..

Du har nok fått deg en bærbar basert på en stasjonær prosessor, da disse ofte støyter en del.

Lenke til kommentar

satt på hytta og det var en som hadde tatt opp en laptop basert på desktop cpu og den bråkte som et helvete til tider før den ga seg igjen, og dette var ved vanlig tekstbehandling og et par andre småprogrammer.

Du burde gå for en centrino maskin med et ikke overdimensjonert skjermkort som lager ekstra varme.

Kjører du 3dmark eller prime95 på pcn får du jo støynivået med en gang ;). du kan sikkert spørre om å få gjøre det i butikken eller der de har et showoff rom

Lenke til kommentar

Nå er det bare det at jeg skal ha 9100 uansett. Lurte bare på hvordan det var med støyen, JoergenJonassen sa at det fantes et program som kunne gjøre slik at pcen kjører med viftene på konstant, men da med mindre lyd, finnes det andre måter og dempe lyden på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...