Radhoo Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 jeg har en 1024/256 linje fra bluecom. Når jeg bruker www.dinside.no sin speedometer, så får jeg 1044/172... Jeg har ringt Bluecom om at jeg ikke får den hele uploadhastigheten jeg skal ha. De sier at det er noe teknisk (husker ikke helt navnet), slik at det var rett at jeg skulle bare få 172 i upload. Hvordan er det med andre ISP'er? Har de også det slik at dere ikke får 256? eller får dere det? Jeg lurer på å gå over til andre ISP'er som kan levere til meg. Såfremt til at de kan levere full upload, ellers så er vel vitsen borte. Kan ikke få NG Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Nå garanterer ikke Bluecom 256kb ut hastighet,de sier INNTIL 256kb ut.Det gjør vel egentlig alle leverandører(for å være på den sikre siden),men fortsett å klag,det kan hjelpe.Hvis ikke , bytt leverandør(det holder jeg på med,jeg har også Bluecom) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Hvordan er det med andre ISP'er? Har de også det slik at dere ikke får 256? eller får dere det? Jeg lurer på å gå over til andre ISP'er som kan levere til meg. Så lenge du bare har tilgang på leverandører som leverer på Jara sitt utstyr er forskjellen minimal. Nedhastigheten er justert for overhead, det er ikke opplastningshastigheten. Dette er det ingenting ISP kan gjøre noe med så lenge de ikke selv eier utstyret i sentralen. Endret 13. april 2004 av agvg Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 jeg har faktisk aldri vært over 180 tror jeg på uploaden... det er litt surt ettersom broren spiller cs og han trenger upload. Når han spiller så kan jeg ikke ta ned filer uten å dempe farten til 80 kb/s. Lurer på hvordan det går når jeg får tak i meg 2 mbits. Må jeg sette ned farten såpass da også? da er jo hele vitsen borte Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 På 2Mbit'en er det jo samme upload hastighet, men det er vel bare til og prøve seg fram Lenke til kommentar
msundvor Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Har også 1024/256 linjen fra Bluecom, og har hele tiden fått helt greie resultater på linjetesten hos dinside.no. Nå i kveld var resultatet 1060/220. Så dette tyder vel på at dårlige resultater ikke er ISP relatert? -Wes Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Hvor mange prosent skal en overhead være da? Jeg regnet meg frem til at overheaden min er på 33.60%... Den tar hele 10.75kb/s fra uploaden min... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå