Gå til innhold

Stille hardisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sats på Seagate Barracuda IV den er veldig stillegående, har akkurat installert en hos broren min hører den nesten ikke.

I forhold til mine to WD disker så er stor forskjell på støy nivået, WD diskene har ett høyere støy nivå.

Lenke til kommentar

at folk klager på støyet hardisken lager er helt sykt spør du meg. Jeg klarer ikke høre om harddiskene mine står stille eller om de går.

Jeg har tre 7200rpm harddisker (2 WD og 1 IBM), og er mye mer bekymret over PSU og CPU vifte. (siden jeg ikke merker HD lyden)

Lenke til kommentar

Det har vært noen problemer med å kjøre de seagate diskene i raid hvis jeg husker riktig. Du finner nok absolutt informasjon om dette på forumene til http://www.storagereview.com

Ellers så er de seagate diskene meget gode (les test her for en ukes tid siden). Og jo du merker støynivået til harddisker, det er noen som har høyt støynivå ved søk og andre som har lavt. Seagate har lavt støynivå ved rotasjon (idle) og søk.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-01 22:30, Kaptein Splætt skrev:

Hei er det noen som kan anbefale en stille men ok harddisk?

Har fått anbefalt Seagate Barricuda IV men vet ikke om den er god nok.

Hardiske skal brukes til noe video, bildebehandling, spill og diverse.

Jeg skal sette opp 2 disker i raid, så hva kan dere anbefale??

Jeg har Seagate Barracuda 80GB selv og kan trygt anbefale den! Den fungerer helt strålende til video,bilde,spill etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...