Kaptein Splætt Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Hei er det noen som kan anbefale en stille men ok harddisk? Har fått anbefalt Seagate Barricuda IV men vet ikke om den er god nok. Hardiske skal brukes til noe video, bildebehandling, spill og diverse. Jeg skal sette opp 2 disker i raid, så hva kan dere anbefale?? Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Sats på Seagate Barracuda IV den er veldig stillegående, har akkurat installert en hos broren min hører den nesten ikke. I forhold til mine to WD disker så er stor forskjell på støy nivået, WD diskene har ett høyere støy nivå. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 at folk klager på støyet hardisken lager er helt sykt spør du meg. Jeg klarer ikke høre om harddiskene mine står stille eller om de går. Jeg har tre 7200rpm harddisker (2 WD og 1 IBM), og er mye mer bekymret over PSU og CPU vifte. (siden jeg ikke merker HD lyden) Lenke til kommentar
knut Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Det har vært noen problemer med å kjøre de seagate diskene i raid hvis jeg husker riktig. Du finner nok absolutt informasjon om dette på forumene til http://www.storagereview.com Ellers så er de seagate diskene meget gode (les test her for en ukes tid siden). Og jo du merker støynivået til harddisker, det er noen som har høyt støynivå ved søk og andre som har lavt. Seagate har lavt støynivå ved rotasjon (idle) og søk. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Seagate sies å støye lite. Jeg har en 45Gb IBM harddisk og den støyer noe helt jævlig. Hva kan jeg gjøre for å få den til å bråke mindre? Innspill taes imot med glede. Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 for å få ibm harddiskene til å være stille bruker du IBMS disktools og setter den i silent mode.. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Barracuda iv anbefales. har 2 stk i min maksin og en på hjemmemaskinen. Stilleste harddiskene jeg har vert borti. Virker veldig solide i utførelsen og blir ikke så sinnsykt varme heller. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 WD og IBM støyer en del synes jeg. HAr ikke prøvd barracudaen, men det blirm in neste disk. Lenke til kommentar
Anders20 Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Quote: On 2002-04-01 22:30, Kaptein Splætt skrev:Hei er det noen som kan anbefale en stille men ok harddisk?Har fått anbefalt Seagate Barricuda IV men vet ikke om den er god nok.Hardiske skal brukes til noe video, bildebehandling, spill og diverse.Jeg skal sette opp 2 disker i raid, så hva kan dere anbefale?? Jeg har Seagate Barracuda 80GB selv og kan trygt anbefale den! Den fungerer helt strålende til video,bilde,spill etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå