Try1 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg postet denne feil første gangen, men problemet er ikke løst. Jeg har en weblog på www."mittdomene.com"/weblog. Jeg ønsker at brukerne skal ha mittdomene.com i adressefeltet når de kommer til min side. Jeg prøvde med følgende i .htaccess, det funker, men da kommer ikke mine andre sider opp som www.mittdomene/photo og www.mittdomene/media. Dette la jeg til i min .htaccess: DirectoryIndex /weblog/index.php Dett er min .htaccess i publick_html --------------------------------------------------- # -FrontPage- DirectoryIndex /weblog/index.php IndexIgnore .htaccess */.??* *~ *# */HEADER* */README* */_vti* order deny,allow deny from all allow from all order deny,allow deny from all AuthName www.mittdomene.com AuthUserFile /home/mittbrukernavn/public_html/_vti_pvt/service.pwd AuthGroupFile /home/mittbrukernavn/public_html/_vti_pvt/service.grp --------------------------------------------------------------------------------------- Håper noen kan hjelpe meg, Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 public_html <- ikke at det har noe å si men uansett; vet ikke helt om jeg skjønte problemet.. Vil du at brukerne skal ha samme url i adressefeltet uansett hvor de er på siden din ? I tilfelle er dette lett med frames.. men jeg regner med at det var ikke det du mente ? Lenke til kommentar
Try1 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 public_html <- ikke at det har noe å si men uansett; vet ikke helt om jeg skjønte problemet.. Vil du at brukerne skal ha samme url i adressefeltet uansett hvor de er på siden din ? I tilfelle er dette lett med frames.. men jeg regner med at det var ikke det du mente ? Når en bruker går til www.mittdomene.com så ønsker jeg at www.mittdomene.com/weblog skal komme opp som første side, men brukerne ser bare www.mittdomene.com i adressefeltet. Jeg ønsker ikke å bruke frames. Som sagt så funker denne metoden jeg har beskrevet, men da kommer ikke mine andre sider. opp De trenger _ikke_ samme url uansett hvor de er siden, bare når de kommer til startsiden som er www.mittdomene.com/weblog Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 <?php include("/weblog/dinside.ext") ?> da ? Lenke til kommentar
Try1 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 <?php include("/weblog/dinside.ext") ?> da ? funker ikke Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 <?php include("/weblog/dinside.ext") ?> da ? funker ikke hva skjer ? støtter serveren din PHP ? skrev du "index.htm" <- eller noe i den dur i steden for "dinside.ext" ? Lenke til kommentar
Try1 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 (endret) funker ikke hva skjer ? støtter serveren din PHP ? skrev du "index.htm" <- eller noe i den dur i steden for "dinside.ext" ? serveren støtter php, jeg la inn "index.php" fikk en 500 internal error Som sagt det funker med; DirectoryIndex ./weblog/index.php i .htaccess, men da kommer ikke mine andre sider opp som www.mittdomene/photo og www.mittdomene/media. Endret 13. april 2004 av Try1 Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) whoops prøv med: <?php include("weblog/dinside.ext") ?> uten / i starten altså .. Endret 13. april 2004 av no_remorse Lenke til kommentar
Try1 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 whoops prøv med: <?php include("weblog/dinside.ext") ?> uten / i starten altså .. får internal error med <?php include("weblog/index.php.") ?> Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 whoops prøv med: <?php include("weblog/dinside.ext") ?> uten / i starten altså .. får internal error med <?php include("weblog/index.php.") ?> du har en . for mye der ser jeg, men regner med at du bare skrev feil her? Lenke til kommentar
joffar Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Bruk dette: CODE <?php include("./weblog/dinside.ext") ?> Lenke til kommentar
Try1 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 får internal error med <?php include("weblog/index.php.") ?> du har en . for mye der ser jeg, men regner med at du bare skrev feil her? Det stemmer, har prøv med flere varianter, men det får bare internal error Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Det er svært mulig at jeg blingser nå.. men dersom du ønsker at alle brukere som kommer til din side via http://www.dittdomene.com/ skal havne direkte i weblogen din så kan du jo bare legge bloggen i indexfila eller hva? Og dersom du kan* php og samtidig har skrevet koden din selv - og <?php include("weblog/dinside.ext"); ?> fremdeles ikke vil funke så lurer jeg på om serveren din støtter php i det hele tatt, da include-byggeklossen er en av de mest fundamentale i hele php, forutsatt at du vel ikke har prøvd å bruke overnevte funksjon i .htaccess-fila di vel? *Med "kan" tenker jeg på at man har grei kjennskap til de mest grunnleggende byggeklossene i php, f.x variabler, stringer og arrayer, samt kjenner til enkle funksjoner som f.x include og klarer sette opp en løkke med if then else. Altså, du er ikke nødvendigvis 1337 php-h4x0r, men begyner å skjønne hvordan ting funker. Endret 14. april 2004 av Dino_ Lenke til kommentar
Try1 Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Det er svært mulig at jeg blingser nå.. men dersom du ønsker at alle brukere som kommer til din side via http://www.dittdomene.com/ skal havne direkte i weblogen din så kan du jo bare legge bloggen i indexfila eller hva? hvordan legger jeg webloggen i index-filen? Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 hvordan legger jeg webloggen i index-filen? Kansje klønete sagt av meg, men Bruk weblogen som index-fil, altså du plasserer weblogen i mappa "/" istedet for i mappa "/weblog/" Eller i www_root/ eller public_html... whatever works for you, hvis du klinka til med en URL og muligens litt info om hosten din, om du hoster selv etc så hadde det vært ganske mye lettere å får guida deg på rett veg... Lenke til kommentar
Try1 Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 hvordan legger jeg webloggen i index-filen? Kansje klønete sagt av meg, men Bruk weblogen som index-fil, altså du plasserer weblogen i mappa "/" istedet for i mappa "/weblog/" Eller i www_root/ eller public_html... whatever works for you, hvis du klinka til med en URL og muligens litt info om hosten din, om du hoster selv etc så hadde det vært ganske mye lettere å får guida deg på rett veg... Flyttet allt innhold i mappen /weblog/ til public_html. Konfigurerte weblogen pånytt, og så slettet jeg weblogmappen. Og det fungerer Takk for all hjelp, tips og veiledning jeg har fått her Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 skal kunne konfigurere webserveren til dette med at brukeren skal rett inn i '/weblog/hva-jeg-vil.fil'.... for å ha 'mittdomene.com' øverst må du vel gjøre noe i kontrollpanelet ditt for domenet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå