sim Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Bråker windows mer ? Den forstod jeg ikke. Linux er ikke bare kommandoer i terminaler, da har du prøvd feil distro. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hva er poenget med å bruke Linux til annet enn server? Windows XP fungerer utmerket! Kanskje noen få ting er BITTElittegrann bedre i Linux, men det kan du vel leve med? Når veldig mye annet er SÅÅÅÅ mye bedre i Windows! Eneste er jo at XP koster penger (Host host ) og Linux er gratis.... Man har også friheten i Linux, pga. OpenSource. Gled deg til DRM, TCPA og alle de greiene der gutt, da blir Windows et artig konsept for de som er vant med å laste ned og cracke. http://www.efn.no/tcpa-faq-no.html Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Kjører Linux både på desktop og server. Regner meg selv som rimelig oppegående innen IT da. Linux går fort å lære, men du må ha viljen, og ikke bare hoppe tilbake til Windows når noe er annerledes. Linux skal ikke være slik som Windows, men noe helt annet. Faktisk finst det historier om folk som aldri har prøvd Windows, men bare kjørt Linux, og så prøver de Windows og synes alt er vanskelig. Som sagt dualboot er enkelt, og funker fint. Men det beste er jo å kvitte seg me Wintendo slik at du ikke kan boote det mer. Jeg spilte mye før, men liker nå å drive med annet. Uansett kan jeg spille Quake III Arena og Unreal Tournament 2004 (laget for Linux), CS 1.5 og CS 1.6 (Steam) gjennom WineX. Noen Windows spill kjører meget bra gjennom WineX (koster litt penger for WineX). Og som sagt, det er spillprodusentenes feil at det ikke lages flere spill for Linux. De funker i alle fall bra/bedre når de først lages. Om du og flere skifter til Linux snur kanskje spillprodusentene! Så ikke klag på mangelen på spill om du ikke gjør noe med det. Når jeg en sjelden gang booter Wintendo, hater jeg å finne cracker til alle program jeg vil ha, alt koster penger der nå! Jeg føler meg som en tyv når jeg cracker også. Endret 19. april 2004 av objorkum Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Har kjørt både Windows XP, Fedora Linux og BeOS på en av PC'ene mine, og merker at den jobber (bråker) betydelig mye mer når den kjører Windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå