Gå til innhold

Mislykket overklokkingsforsøk


Tomzern

Anbefalte innlegg

Ventet ikke lenge....Bare noen sekunder tror jeg...Skal jeg kanskje la det være ute i noen minutter??

 

I bruksanvisningen til hovedkortet står det jo at du kan tilbakestille bios ved å flytte jumpern til pin 2 og 3 og deretter flytte tilbake til 1 og 2 igjen....Det står ikke at du må vente...

 

Mvh Tomzern :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg flytter på jumperen, fram og tilbake, så skjer det ikke noe.

Det jeg måtte gjøre, var å flytte jumperen til Clear CMOS, slå på maskinen.

Fikk en liten konsert da, men slo bare av pc'en og flytta jumperen tilbake.

Da var det greit hos meg.

 

Husk å ta ut strømmen da, kan være lurt ;)

Lenke til kommentar

Hvis det ligger noe strøm i en kondensator kan det vel ligge der en stund.. ang batteri..

 

Ang om det er noe feil (fucked) med prosessoren din. Kjølepasta er ikke så skremmende dyrt. Det burde da være noen du kjenner som har hovedkort med samme socket du kan teste den hos?

Hvis den funker der kan du jo ta en annens prosessor i kortet ditt som tåler litt mere og prøve det? Biosen pleier jo å lese at det er en annen type prosessor i hovedkortet siden sist du startet maskinen?

 

Dette er kun forslag. Jeg er ingen ekspert på noen måte.

 

:thumbs:

Lenke til kommentar

Hey!!

 

Tusen takk for alle gode svar, dere løste problemet mitt, nå er jeg oppe og går igjen:)

 

Det som trengtes var å trekke ut strømmen og ta ut batteriet, vente i 10 minutter og sette på plass igjen :thumbs:

 

Uten dere hadde dette kanskje blitt dyrt for meg, så tusen takk for hjelpen :yes:

 

Mvh Tomzern :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Sitter på samme oppsettet. (cpu og motherb.)

 

Gjorde det samme som deg, men det var nok å endre på cmos-jumperen. (flytta fra 1-2 til 2-3 og tilbake til 1-2. Strømmen må være kobla fra.....

Greit å vite at det hjelper å ta ut batteriet også.

 

Lykke til videre med klokkinga....

 

mam

Lenke til kommentar

Reset bios gjennom batteri og jumper. Ta så bruk 1 ram brikke om gangen etter prøvelser. Jeg fant ut senere engang da pcen ville ikke boote var fordi hovedkortet plutselig ville ikke ta imot Twinmos BH5 chips, men den brikken funker på andre PC-er.

Lenke til kommentar
Hvis det er en Palomino er det kanskje ikke så rart, den tror jeg ikke tåler noe/mye overklokking

 

Si det til dem som har klokket sin XP1700+ med Palomino kjerne til 3200+ :yes:

De var nok basert på T-bred B kjernen, og hos noen webshops så kunne man få bestilt slike med såkalt "superstepping" AIUHB - Men tror ikke de selges lenger :(

Kunne ofte overklokkes til 2500mhz på luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...