Gå til innhold

Mislykket overklokkingsforsøk


Tomzern

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har jeg driti meg skikkelig ut her!!!

 

Jeg kjedet meg i går kveld, så jeg gikk inn og stilte multiplier til 14 på min XP2100+ som kjører veldig ustabilt allerede på 1800 mHz...Resultatet av dette var at PC'en ikke ville vise skjermbilde etter restart...Tok ut Bios-batteriet og starta på nytt, men det hjalp ikke...Gjentok det en gang til men fortsatt likt...Prøvde å nullstille bios via jumper oxo, men uten hell :no:

 

Min konklusjon er at enten hovedkort eller prosessor har gått til .......! :thumbdown:

 

Det jeg ikke vet er hva som har gått, vet dere??

 

Sjekk profil for specs:)

 

Mvh Tomzern :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer vel ikke ødelegge cpu på den måten vel. Så lenge ting ikke brenner opp blir det ikke ødelagt. bare litt plundrete å få i gang. Begyn med å jumpern for å resette cmos samtidig som du tar ut bateriet, la det bli ute en stund. Prøv litt med rambrikkene, ta ut og inn, prøv 1. Bytt plass osv. Ta ut skjermkort, sett inn igjen osv. Fikle litt, så skal du nok se at den starter til slutt.

Lenke til kommentar

Har gjort samme tingen selv med samme prosessor, bare at jeg stilte mp NED(for å sjekke om prosessorn var ulåst), noe den ikke var, så da ble d bare svart svart svart. Var med et MSI KT4V. Vet ikke om du har et nForce2 kort, for da er denne prosessoren ulåst....

Prøvde å resette bios, fortsatt svart. Tok ikke at batteri, men det burde funke.

Så tok bare ut prosessorn, satt den tilbake, startet opp, alt ok.

Lenke til kommentar

Har hatt lignende opplevelser med en Duron. Overklokka den, så fikk jeg bare svart skjerm. Stort sett da starta pc'n opp fint etter 3 restarts. På-Av-På igjen-Av igjen-På igjen-Av igjen-På og det funka. Er ikke sikker dette vil funke for deg da, men bare en tanke.

 

BTW, det skrives Thouroughbred ;)

Endret av DJtm
Lenke til kommentar

Hey takk for alle svar!!!

 

Tror min er en Palomino, siden den klokker utrolig dårlig!!!

Hovedkort er MSI KT4 Ultra BSR...

 

Skal prøve å styre og ordne litt til jeg...Får se om det hjelper...Kan jo alltids røske ut prosessoren og sette den inn igjen for å se om det løser problemet (må jeg ha på ny kjølepasta da?)

 

Mvh Tomzern

 

 

Edit: Blir ikke CMOS tilbakestilt med en gang batteriet er tatt ut og satt inn igjen?

Endret av Tomzern
Lenke til kommentar
Har hatt lignende opplevelser med en Duron. Overklokka den, så fikk jeg bare svart skjerm. Stort sett da starta pc'n opp fint etter 3 restarts. På-Av-På igjen-Av igjen-På igjen-Av igjen-På og det funka. Er ikke sikker dette vil funke for deg da, men bare en tanke.

 

BTW, det skrives Thouroughbred ;)

Hehe samme her,Msi hk'er er rare :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...