Tomzern Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hei! Nå har jeg driti meg skikkelig ut her!!! Jeg kjedet meg i går kveld, så jeg gikk inn og stilte multiplier til 14 på min XP2100+ som kjører veldig ustabilt allerede på 1800 mHz...Resultatet av dette var at PC'en ikke ville vise skjermbilde etter restart...Tok ut Bios-batteriet og starta på nytt, men det hjalp ikke...Gjentok det en gang til men fortsatt likt...Prøvde å nullstille bios via jumper oxo, men uten hell Min konklusjon er at enten hovedkort eller prosessor har gått til .......! Det jeg ikke vet er hva som har gått, vet dere?? Sjekk profil for specs:) Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Purify Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Flaut! Hehe, jeg er ikke sikker, men kan noe ha blitt for varmt tror du? Har du ordentlig kjøling? Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Ja, hehe Ikke le Neppe varme, da jeg bare hadde den på i et halvt minutt etter jeg hadde skrudd opp multiplier... Håper det bare er prosessor Mvh Tomzern Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Visse folk burdre ikkje ha pc.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Se om du kan få testet cpuen på et annet Socket A hk. Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 TonyMontana: Takk for hjelpen Alle kan gjøre feil!!Det er slik man lærer... Dessuten så er det rart at ting ryker når man stiller multiplier fra 13 til 14 (1733mHz til 1825mHz) Mvh Tomzern Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Klarer vel ikke ødelegge cpu på den måten vel. Så lenge ting ikke brenner opp blir det ikke ødelagt. bare litt plundrete å få i gang. Begyn med å jumpern for å resette cmos samtidig som du tar ut bateriet, la det bli ute en stund. Prøv litt med rambrikkene, ta ut og inn, prøv 1. Bytt plass osv. Ta ut skjermkort, sett inn igjen osv. Fikle litt, så skal du nok se at den starter til slutt. Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Visse folk burdre ikkje ha pc.. Han vil ha hjelp, ikke spydige kommentarer. Tosk... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Visse folk burdre ikkje ha pc.. Han vil ha hjelp, ikke spydige kommentarer. Tosk... At proffe ødelegger pcen sin via slike hendelser skjer ikke så alt for sjeldent! Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Tror nok de fleste her har gjort et eller annet i løpet av sin "karriere"...selv restarta jeg etter en dårlig flashing(hovedkort); ikke særlig lurt. Kan trygt si jeg lærte av det. Lenke til kommentar
Rotski Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Har gjort samme tingen selv med samme prosessor, bare at jeg stilte mp NED(for å sjekke om prosessorn var ulåst), noe den ikke var, så da ble d bare svart svart svart. Var med et MSI KT4V. Vet ikke om du har et nForce2 kort, for da er denne prosessoren ulåst.... Prøvde å resette bios, fortsatt svart. Tok ikke at batteri, men det burde funke. Så tok bare ut prosessorn, satt den tilbake, startet opp, alt ok. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Cpu'en lever nok den, trenger bare å få resatt cmos slik at multipliern kommer seg ned på 13 igjen. Neste gang du skal klokke så får du gjøre dette vha fsb ettersom cpu multipliern din egentlig er låst på 13 og vil derfor ikke starte om du begynner å tukle med den. Lenke til kommentar
NoXic^ Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Vet du om den var en Palomino (tror det er det det heter?) eller thourobred (hvordan i **** skrives det?) ? Hvis det er en Palomino er det kanskje ikke så rart, den tror jeg ikke tåler noe/mye overklokking. Lenke til kommentar
DJtm Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Har hatt lignende opplevelser med en Duron. Overklokka den, så fikk jeg bare svart skjerm. Stort sett da starta pc'n opp fint etter 3 restarts. På-Av-På igjen-Av igjen-På igjen-Av igjen-På og det funka. Er ikke sikker dette vil funke for deg da, men bare en tanke. BTW, det skrives Thouroughbred Endret 13. april 2004 av DJtm Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Palomino og msi kt4 er et særdeles dårlig par når du skal klokke... Og for alle som ikkje visste det: det heter Thoroughbred Er litt vanskelig det ordet der Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Hey takk for alle svar!!! Tror min er en Palomino, siden den klokker utrolig dårlig!!! Hovedkort er MSI KT4 Ultra BSR... Skal prøve å styre og ordne litt til jeg...Får se om det hjelper...Kan jo alltids røske ut prosessoren og sette den inn igjen for å se om det løser problemet (må jeg ha på ny kjølepasta da?) Mvh Tomzern Edit: Blir ikke CMOS tilbakestilt med en gang batteriet er tatt ut og satt inn igjen? Endret 13. april 2004 av Tomzern Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Har hatt lignende opplevelser med en Duron. Overklokka den, så fikk jeg bare svart skjerm. Stort sett da starta pc'n opp fint etter 3 restarts. På-Av-På igjen-Av igjen-På igjen-Av igjen-På og det funka. Er ikke sikker dette vil funke for deg da, men bare en tanke. BTW, det skrives Thouroughbred Hehe samme her,Msi hk'er er rare Lenke til kommentar
Rotski Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Skulle ikke klokke, skulle bare se om prosessor var ulåst. Var en Thoroughbred-kjerne.... Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hvor lenge ventet du med å sette batteriet tilbake? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå