Gå til innhold

Microsoft® IntelliMouse® Explorer 4

Anbefalte innlegg

Er meget stolt over musen, og angrer ikke.

Men jeg og pc-utstyr passer ikke sammen, derfor opplever jeg som vanlig problemer med et eller annet. I dette tilfellet; musen.

Den reagerer alt for lett, det er jo fint at den reagerer, men i spill bruker jeg såpass lav sensitivitet at jeg må flytte musen i luften for å ta lengre dreininger.

Når jeg da løfter/setter ned musen, så opplever jeg et lite hopp på musepekeren, noe som ødelegger enormt for meg i spill. Det hjalp en del å sette en gjennomsiktig tape-bit over laseren. Men får den støv, fingeravtrykk på seg, e.l. så blir reaksjonen helt elendig. Har dessverre ikke tålmodighet, tid, eller tape nok til å bytte hver gang det kommer lit støv på den.

Hvordan kan jeg da redusere følsomheten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle optiske mus er vel slik, iallfall de 10-12 jeg har prøvd. De får med seg bevegelser selv om musa er litt over matta. Irriterende nok løfter "alle" folk BITTELITT skrått når de løfter for å flytte musa, noe musa også registrerer som en bevegelse.

For å slippe det burde du hatt en ballmus.

EDIT: typo.

Endret av bdd
Lenke til kommentar

^Th0mas^:

Ehh, hva vil du fram til? Jeg er på Mouse Properties, Pointer Options, Motion.

Det er eneste innstilling der, og det er for hvor RASKT jeg beveger musen for å få den dit og dit, altså sensitivitet, mao følsomhet hvis du vil.

Jeg vil bare at på en eller annen måte skal den ikke reagere på at jeg løfter og setter den ned.

bdd:

Optiske er jo garantert best.

Når jeg ser på demoer av SK-gutta, så ser jeg ikke slike hopp opp og ned.

Jeg regner med de har såpass lav sensitivitet at de må løfte musen. Er det en "fordel" som Intelli3 har eller?

Lenke til kommentar

Intelli 3.0 har jeg faktisk aldri prøvd, har 4.0 nå.

Foretrekker optisk selv, syns de er mer nøyaktige.

Men med tanke på problemet her: eneste løsningen er vel å fysisk gjøre noe med hvor sterkt dioden lyser. Altså teip (eller lignende) eller å bytte den med en litt svakere en (bytte til blått/grønt noen?). Evt bruke en (halvgjennomsiktig?)musmatte som ikke reflekterer så godt som vanlige (kan gjøre at du mister presisjon da...)

Noen burde modde en sensor:

en mikrobryter under som, når man løfter musa, "kobler den ut" og kobler til igjen når den treffer matta igjen. Ikke koble ut hele musa som om man nappet ut usb-pluggen, men mer som det signalet som sier "beveg deg!" til maskina.

Noen som tar det på seg? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hele problemet ligger egentlig hos deg og ikke hos musen. Du begynner sikkert å dra den til en av sidene litt før du har satt den ned og vil da oppleve et hopp når du treffer musematten igjen. Skjer med meg også, er egentlig bare en vanesak.

Har forresten samme mus.

Lenke til kommentar
Du begynner sikkert å dra den til en av sidene litt før du har satt den ned og vil da oppleve et hopp når du treffer musematten igjen.

^^Som jeg prøvde å si lenger oppe.

Jeg har også Intelli 4.0 og Func 1030.

For å redusere problemet selv, spiller jeg ganske enkelt med høyere sens ( = færre løft). Man blir vant til det etterhvert.

Har litt lyst å putte i en litt svakere, og blå diode da :green:

Lenke til kommentar

Hmmm, det er nok kanskje litt min feil også. Men testet noe her.

Holdte musen på ca 5-10mm avstand fra matten, prøvde å holde musen helt i ro, men den rørte på seg. Det virket for mye til å være min skyld.

Så det virket nesten som musen trodde jeg beveget den, mens fakta er at jeg ikke gjorde det. Er temmelig sikker på at det er noe feil med musen, eller at musen er sånn. Kan prøve å vaske musematten igjen og rense laserhulen med q-tips, men tviler på at det vil hjelpe. :/

Damn mouse, den reagerer jo rett og slett på ingenting. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...