Stian89 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hallo, jeg har en kompis som jakter på ny bærbar pc, han trenger en til en pris av ca 15 000kr, den må ha så mye kraft i seg som mulig, et godt 3d kort, god prossesor, bra med ram osv. Dere forstår sikkert hva jeg leter etter. Gjør ikke noe om den støyer litt.. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Kom an da folkens, trenger litt hjepl her..! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Kom an da folkens, trenger litt hjepl her..! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Ops, posta det to ganger,.... Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Bumping er ikke lov her. Du risikerer at emnet blir stengt pga dette. Skjerpings! Vent heller til noen svarer istedenfor å mase. Det er også noe som heter REDIGER. Lenke til kommentar
Naalsund Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Alle skriver liksom at "kompisen min skal ha seg ditt og datt" Jeg tror heller det er han selv som skal ha det. EDIT: Han har bærbar selv, så det skjer ikke i dette tilfellet. Hehe Endret 13. april 2004 av Naalsund Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Ja, sorry.....er nettopp blitt medlem her, kan ikke så mye om forumet....men fremdeles folkens.....gi meg tips om bærbare til rundt 15-16 000! (var det masing?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hva med denne med en ekstra rambrikke? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Grei den men jeg tror jeg har funnet den ultimate med tanke på prisen DENNE Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Grei den men jeg tror jeg har funnet den ultimate med tanke på prisen DENNE De må nesten få lagt den ut for salg først da, kanskje? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 (endret) jau, du har et point der Når tror du det vil skje?! (og en ting til, jeg er newbie her i forumet, hvordan får d sånn hvit ture med det jeg sa i sist melding??) Endret 13. april 2004 av Stian89 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Er ikke tundra pcen hos psdata det samme som whiteboxen bare distribuert under et annet navn? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Har jeg og hørt.....finner ikke.....kan du se om du finner en link? Lenke til kommentar
Cera Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Cl 56 diskuteres her : http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=230271 (til det andre spm, så finnes: quote) (et annet tips er at du selv rapporterer dobbelpostingen og bumpingen din for å få den fjernet) Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Cl 56 diskuteres her : http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=230271 (til det andre spm, så finnes: quote) (et annet tips er at du selv rapporterer dobbelpostingen og bumpingen din for å få den fjernet) slik....kult Endret 13. april 2004 av Stian89 Lenke til kommentar
kindings Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Selv hadde jeg vurdert denne fra whitebox alvorlig, dersom jeg skulle kjøpt ny nå. Bra skjermkort, skjerm, CPU, stor HD, DVD brenner, omtrent det man kan øsnke seg. Zepto har vel liknende, men er litt dyrere av det jeg kan se. Ellers kan han vel få samme som deg, dvs Dell 9100 som vel er en grei maskin til rett under 15k? Også har du 8600 med WS, som også ser digg ut http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...fy&nComputer=12 Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Selv hadde jeg vurdert denne fra whitebox alvorlig, dersom jeg skulle kjøpt ny nå. Bra skjermkort, skjerm, CPU, stor HD, DVD brenner, omtrent det man kan øsnke seg. Zepto har vel liknende, men er litt dyrere av det jeg kan se. Ellers kan han vel få samme som deg, dvs Dell 9100 som vel er en grei maskin til rett under 15k? Også har du 8600 med WS, som også ser digg ut http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...fy&nComputer=12 Jah, men dellen ligger nærmere 18, men så har den jo bedre specs enn whitboxen da.....jeg har ikke fått dellen enda, bestillt, kommer snart.....det som er et minus med den er at den sikkert støyer endel, har du noen peiling på det? Også veier den litt, med det er ikke noe problem, det som er er støyen, funker vel ikke så bra i en forelesnings sal eller på skolen, eller? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Nå har jeg en litt eldre Dell selv da, 4150, men har også vært litt borti andre bærbare. Generelt, dersom du kjører dem i "batterisparemodus", max battery eller laptop modus heter de beste valgene windows, dvs dersom du ikke skal spille. Kjører du laptop'en i disse modusene vil viftene gå saktere/stoppe(særlig i max battery modus) og da kan du fint bruke dem i en forelesningssal. Skal du spille skifter du enkelt med å høyreklikke på nett/batteri-ikonet til always on eller home/office. Tipset for 9100, er at du velger ett års henteservice og sparer nesten 4000.-. Dersom det er noe galt, skjer det som regel 1ste året Dessuten har du uansett 5 års reklamasjonsrett, dvs mer enn det som er praktisk levetid på en slik maskin, blir noe mer stress enn henteservice. Kjenner flere som har Dell, selv fikk jeg problem med skjermen etter 1-2 mnd, henteservicen fungerte helt genialt, bodde i Trondheim da, et lokalt firma hentet den og byttet ut skjermen over natten. På stedet service er sløsing(spør du meg), med mindre du ikke har helt spesielle behov, dessuten tror jeg servicefolka arbeider best på egen arbeidsbenk. Maskinen er nå 2 år(sånn ca) og sviver helt fint fremdeles, batterier varer ikke så lenge lengre da, men.... Ekstra RAM etc, kjøper du sef ikke fra Dell, med mindre de har spesielt bra tilbud. edit: men sånt i utgangspunktet liker jeg bedre Whiteboxen, CPUen er ikke så mye dårlige enn en 2.8GHz P4 som det gjerne høres ut. + den er endel mer bærbar(dvs lengre batterilevetid) som følge av denne CPUen Endret 13. april 2004 av kindings Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Nå har jeg en litt eldre Dell selv da, 4150, men har også vært litt borti andre bærbare. Generelt, dersom du kjører dem i "batterisparemodus", max battery eller laptop modus heter de beste valgene windows, dvs dersom du ikke skal spille. Kjører du laptop'en i disse modusene vil viftene gå saktere/stoppe(særlig i max battery modus) og da kan du fint bruke dem i en forelesningssal. Skal du spille skifter du enkelt med å høyreklikke på nett/batteri-ikonet til always on eller home/office. Tipset for 9100, er at du velger ett års henteservice og sparer nesten 4000.-. Dersom det er noe galt, skjer det som regel 1ste året Dessuten har du uansett 5 års reklamasjonsrett, dvs mer enn det som er praktisk levetid på en slik maskin, blir noe mer stress enn henteservice. Kjenner flere som har Dell, selv fikk jeg problem med skjermen etter 1-2 mnd, henteservicen fungerte helt genialt, bodde i Trondheim da, et lokalt firma hentet den og byttet ut skjermen over natten. På stedet service er sløsing(spør du meg), med mindre du ikke har helt spesielle behov, dessuten tror jeg servicefolka arbeider best på egen arbeidsbenk. Maskinen er nå 2 år(sånn ca) og sviver helt fint fremdeles, batterier varer ikke så lenge lengre da, men.... Ekstra RAM etc, kjøper du sef ikke fra Dell, med mindre de har spesielt bra tilbud. edit: men sånt i utgangspunktet liker jeg bedre Whiteboxen, CPUen er ikke så mye dårlige enn en 2.8GHz P4 som det gjerne høres ut. + den er endel mer bærbar(dvs lengre batterilevetid) som følge av denne CPUen Takk for innlegget her asså, spesielt det der med "max battery mode" var VELDIG greitt å vite. Det er bare en ting jeg lurer på da, det er vel ikke sånn at du kan risikere å brenne CPU\Skjermkort når dette er på, til texbehandling forstår jeg at du ikke gjør dette, men hvis jeg skulle starte opp et krevende spill og fremdeles være i "max battery mode", vil jeg da kunne brenne CPU eller skjermkort? Eller vil dellen merke dette, og sette opp vifta automatisk? Når det gjelder det der et års henteservice, så må jeg bare si at det er veldig smart jah, som du sier sparer man masse, bruker heller det man sparer på litt eksta ram\3d e.l. Jeg la merke til det da jeg bestillte...... EDIT: kom på noe mer her, hvis man kjører den med strøm adapter, går det da an og få satt ned støyen? Og jeg har her en dell insp. 8200, når jeg klikker på batteriet da, har jeg ingen valg om moduser?.... EDIT: Igjen, jeg fant det, på egenskaper>skjermbeskytter>strøm.....da er det jeg som sagt lurer på: Vil det ha noen effekt om jeg setter på max battery greie, hvis trøm kabelen står i? Endret 13. april 2004 av Stian89 Lenke til kommentar
kindings Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Du risikerer ikke å ødelegge noe ved å kjøre på "max battery", du vil bare merke at spill etc ikke vil kjøre optimalt. Akkurat hvordan max battery vil virke inn på 9100 siden den ikke har en "mobile P4" er jeg ikke 100% sikker på, men antar at det finnes en eller annen sparefunksjon som drar nytte av det på HKet. Uansett vil skjermkortet gå i batteri modus som vil forminske ytelsen, men øke batterilevetiden. Ett annet triks for å få mer utav batteriet er å skru ned lysstyrken på skjermen helt(finnes hurtigtast(er) på min Dell for dette), min erfaring tilsier at dette funker helt topp når man skal f.eks ta notater. Whiteboxen med sin pentium -M vil nok uansett overgå din mht batterilevetid/støynivå, men sef vil nok din være egnet bedre til spill.. Dessuten er det ingenting som hindrer deg i å ha med deg batteriladeren til forelesningssalen. fant forresten en 9100 test(så du spurte i en annen tråd), den er på tysk; http://www.chip.de/artikel/c_artikel_11625306.html en annen(engelsk) http://www.notebookreview.com/default.aspx?newsID=1812 en annen tråd; http://www.notebookreview.com/forums/topic...633&whichpage=2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå