Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netlimiter funker dårlig

Anbefalte innlegg

Har Netlimiter liggende på tre maskiner i nettverk og har en linje fra kvalito/mtu-link 704/128.

Problemet er at selv om man skrur max upload på dc++/kazaa til 1kb\s, så får man i perioder sterk økning i ping på servere (AA, CS, medieval...).

Det jeg lurer på er om netlimiter faktisk fanger opp all trafikk, eller om det lar trafikk avogtil gå uregistrert gjennom maskinen, med resultat av høy ping i spill og lignende. Jeg har blant annet sett at windows update ikke registreres av netlimiter :ermm:

Jeg og brodern spiller en del på to av maskinene, noe som vanligvis går greit med dc++ på 2-3kb\s upload totalt, men av og til får man disse ping-økningene. Fins det noe annet og bedre program?

Ps. Beklager jeg laget to emner, mener den passer bedre her i nettverk\internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Netlimiter liggende på tre maskiner i nettverk og har en linje fra kvalito/mtu-link 704/128.

Problemet er at selv om man skrur max upload på dc++/kazaa til 1kb\s, så får man i perioder sterk økning i ping på servere (AA, CS, medieval...).

Det jeg lurer på er om netlimiter faktisk fanger opp all trafikk, eller om det lar trafikk avogtil gå uregistrert gjennom maskinen, med resultat av høy ping i spill og lignende. Jeg har blant annet sett at windows update ikke registreres av netlimiter :ermm:

Jeg og brodern spiller en del på to av maskinene, noe som vanligvis går greit med dc++ på 2-3kb\s upload totalt, men av og til får man disse ping-økningene. Fins det noe annet og bedre program?

Ps. Beklager jeg laget to emner, mener den passer bedre her i nettverk\internett.

Eneste erfaring jeg har med netlimiter er at det spiser cpu kraft og lett gjør maskinen ustabil. Kan kanskje ha noe med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
' date='13/04/2004 : 23:59'] NetLimiter gir deg muligheten til å begrense HELE båndbredden (Overall) eller for hver enkelt prosess, eller helt ned til hver enkel tilkobling en prosess har.

På den Pc'en det er installert på må du legge til og...

Det funker perfekt her... Ingen problemer med at Mutter,fatter, og søstern sitter og driver med sitt på Pc'en dem jeg. De bruker ikke mer en 54 kb/s ned og 10kb/s opp av 1024/256 linja MI!!! så jeg er fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Det er nok logisk at du kommer til å LAGGE no javli når du setter den på 1k ja. Prøv å spill no 3d spill over nett med 5-10k upload så skjønner du hva jeg mener.

Setter den ikke på 1 kb\s total upload på de maskinene det spilles på da.... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er jo også en kjent sak at ikke alle prosesser blir registrert av NetLimiter, som f.eks. Windows' Fildeling over nettverk.

Og da er det jo selvfølgelig mulig at det er andre prosesser som bruker båndbredde uten å bli registrert.

Last ned DU Meter, denne sjekker farten opp og ned, og så observerer du upstream/downstream under disse highping periodene og se etter uregelmessigheter.

Endret av Micromus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...