Axefjord Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Har Netlimiter liggende på tre maskiner i nettverk og har en linje fra kvalito/mtu-link 704/128. Problemet er at selv om man skrur max upload på dc++/kazaa til 1kb\s, så får man i perioder sterk økning i ping på servere (AA, CS, medieval...). Det jeg lurer på er om netlimiter faktisk fanger opp all trafikk, eller om det lar trafikk avogtil gå uregistrert gjennom maskinen, med resultat av høy ping i spill og lignende. Jeg har blant annet sett at windows update ikke registreres av netlimiter Jeg og brodern spiller en del på to av maskinene, noe som vanligvis går greit med dc++ på 2-3kb\s upload totalt, men av og til får man disse ping-økningene. Fins det noe annet og bedre program? Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Det kan ikke ha noe med ISP (kvalito)? har ikke akkurat hørt go'ord om dem akkurat.. Endret 13. april 2004 av eMPea Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 setter du grensen til 1kb/s så vil jo spill på disse maskinene mot internett hakke hvis dataen du sender ut overstiger 1kb/s. Det er jo greit å la den stå på 3 eller 6 avhengig av maskinen brukes til. Men prøv å skru av netlimiter og se om det hjelper, gjør det ikke det får du ribbe nettverket for enheter som pcr og switcher så godt du kan og se om det hjelper Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Klart, jeg stilller ikke total upload på 1kb\s på de maskinene det spilles på Linja blir helt fin hvis jeg avslutter kazaa og dc++, men som sagt har jeg max upload på 1kb\s på disse, ved hjelp av netlimiter, så det burde ikke være så stor forskjell på 2kb\s og av. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 NetLimiter tar heller ikke trafikk over windows-sharing. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 NetLimiter tar heller ikke trafikk over windows-sharing. Windows sharing? Mener du flytting av filer over nettverket, ved bruk av explorer? Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Dersom du setter upload limiten på DC++ til 1kb i sekundet så har ikke dette noe å si for andre programer som kjører på denne maskinen. Men du må allikavel tenke på at selv om ikke DC++ (og andre p2p programmer) Laster ned noe bruker de alikavel en heil hau med connections til internett for å sende forespørlser til brukere, stå i kø osv osv. Dette utgjør en mye mer stressende faktor på Internett linja enn selve nedlastinga, for ikke å snakke om stressende for en billig hjemmerouter. I edonkey/emule kan en jo sette max connections, tror ikke det går i DC++... Endret 14. april 2004 av D-Fender Lenke til kommentar
jocke Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 NetLimiter tar heller ikke trafikk over windows-sharing. Windows sharing? Mener du flytting av filer over nettverket, ved bruk av explorer? Jepp. Har sletet litt med dette selv. NetLimiter finner ikke prosessen som tar seg av windows-sharing. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Dersom du setter upload limiten på DC++ til 1kb i sekundet så har ikke dette noe å si for andre programer som kjører på denne maskinen. Men du må allikavel tenke på at selv om ikke DC++ (og andre p2p programmer) Laster ned noe bruker de alikavel en heil hau med connections til internett for å sende forespørlser til brukere, stå i kø osv osv. Dette utgjør en mye mer stressende faktor på Internett linja enn selve nedlastinga, for ikke å snakke om stressende for en billig hjemmerouter. I edonkey/emule kan en jo sette max connections, tror ikke det går i DC++... Noe sånt var det jeg hadde mistanke om. Takker for svar. Synd at det skal være sånn Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Dersom du setter upload limiten på DC++ til 1kb i sekundet så har ikke dette noe å si for andre programer som kjører på denne maskinen. Men du må allikavel tenke på at selv om ikke DC++ (og andre p2p programmer) Laster ned noe bruker de alikavel en heil hau med connections til internett for å sende forespørlser til brukere, stå i kø osv osv. Dette utgjør en mye mer stressende faktor på Internett linja enn selve nedlastinga, for ikke å snakke om stressende for en billig hjemmerouter. I edonkey/emule kan en jo sette max connections, tror ikke det går i DC++... Noe sånt var det jeg hadde mistanke om. Takker for svar. Synd at det skal være sånn Det er hovedproblemet med linjer til privatpersoner spør du meg. Båndbredden suger orntli, selv om hastigheten som loves er høy... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Softwarerelaterte ting passer ikke under "annet om hardware". Feilpostet og stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg