Gå til innhold

Ghosting på 193p!

Anbefalte innlegg

har akkurat fått en samsung 193p, og er overasket over hvor ekstrem ghosting det er på den?? 20ms burde jo gjøre den bedre enn de fleste 19" skjermer, og i tester av de står det alltid: I hardcore fps osv....

Men jeg får det overalt!

Feks i introvideoen til far cry, (der hvor logoene kommer frem) kommer det vertikale streker over skjermen, som om den ikke klarer følge med, i spillet er det ganske mye etterslep selv på små bevegelser.. Bruker et radeon 9800pro og DVI!

ER det noe jeg kan ha oversett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eit lite spørsmål:

Er oppløysninga sett til 1280x1024?

Dei fleste skjermer har etterslep og ser veldig uskarpe ut viss dei ikkje blir satt til rett oppløysing.

19" har større etterslep enn kva 17" har, dette kan nok forklarast med størrelsen/mellomrommet mellom pixlene sidan begge har 1280x1024 som naturlig oppløysing.

Dette kom blant anna fram i LCD testen del 2.

Viss du vil teste om skjermen har stort etterslep kan du laste ned passmark sin monitortest (gratis 30 dager) og gå ta den siste pixel testen der.

Gode 19" begynner først å ha etterlep på 400pixler/sec. Bedre enn det er det berre nokre 17" og 20" som kan greie foreløping.

Det andre problemet ditt høres ut som tearing. og har vel ikkje direkte med skjermen å gjere men spillet og grafikk kortet saman.

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Tester det programmet, filmer går egentlig helt perfekt, såvidt jeg har sjekka (testa biljakt scenen i swat på dvd)

har testet programmet, er vel først på 400px det et etterslep, men tafeks splinter cell, jeg ser på et tre, snur meg til siden, henger igjen 2-3 kopier av treet et halvt sekund virker det som..., samme om jeg strafer sidelengs i hvilket som helst spill..

Spillte en del på en _billig_ _noname_ lcd (15") for et par år siden, da var det ikkenoe etterslep.

Vil helst ikke bytte skjermen heller, er jo så digg å bruke ellers, og så flott design, og fantastiske farger :)

Er jo så skarpt at man ser alle komprimerings"feil" i divx osv :)

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Jeg har noe av det samme problemet med min maskin...

Dette er med en hyundai q17s... Desverre har jeg funnet ut at dette kommer fra hw på maskinen, ikke fra skjermen..

En slags interlazing følelse.. Ved raske bevegelser henger deler av bildet igjen.. Har samme problem, både ved crt og lcd..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har du fortsatt store problemer med etterslep på denne skjermen?

Spillene kjøres i 1280x1024 med riktig Hz?

Er det noen andre som har en slik skjerm som kan bekrefte/avkrefte at den har store problemer med spilling?

Lenke til kommentar

Har samme skjermen selv og ble også veldig overrasket over etterslepet. Fargene derimot synes jeg er meget bra og realistiske.

En enkel test er å aktivere midtre musetast og scrolle forsiktig opp og ned og hit og dit i et explorer vindu med tekst og bilder av forskjellig slag. Ser fort at bilde/tekst blir uklart/smøres utover og hakker.

Spiller nå svært lite men la godt merke til det i Max Payne til å begynne med men glemte det litt etterhvert..

Litt skuffet, ja. Men har ikke så mye erfaring med andre LCD skjermer heller.

Lenke til kommentar

Har en 191T,og de erfaringene jeg har gjort meg er at etterslepet blir mye mindre markant med vsync på ved 60 hz. De fargene som skaper mest etterslep til meg er forøvrig svart/mørkt og rødt. Regelen er vel at det blir mer etterslep dess større skjermen er (Ved samme responstid på skjermene).

Edit: trykkleif

Endret av mrOwnage
Lenke til kommentar

Har 191T, og den er det også et markant etterslep på. For min del blir det heller ikke aktuelt "å venne seg til det" som så mange sier om LCD skjermer. Har nesten ikke spilt etter at jeg fikk denne skjermen. Til alt annet er den derimot veldig bra. Jeg ville kjøpt en 19-21" CRT hvis du skal spille mye, det tar sikkert litt tid før store LCD skjermer blir raske/billige nok.

Lenke til kommentar
Det hadde vært fint om vi kunne fått en sammenligning med 193T, som ikke kom så værst ut av Den store LCD-testen: Del 2.

Ja, gjerne ta med 191T også, da jeg har en på vei i posten...

Når vi først ber om tjenester, liksom :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...