Gå til innhold

Hvilken S-ATA 160BG?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter tester som er gjort. Blant annet PCWorld Norge.

 

Unngå Maxtor, selv om den har best ytelse. Støyer for mye. WD skal være det beste kompromisset mellom støy og ytelse, mens Samsung og Seagate er de som har minst støy. Men ytelsen er noe lavere.

 

Selv har jeg en Seagate 160 GB S-ATA, og er godt fornøyd.

Lenke til kommentar

Min personlige mening er at Samsung/ Seagate er de som er best til midt bruk. De er stabile, og har ikke gitt meg noen form for bry. De er stille, og raske nok til midt bruk. Vel det er vel bare lagring av ting jeg bruker de til. Så det er ikke mye speed jeg trenger.

 

Men det beste er at du har en HD OS/ spill og en / flere lagrings HD hvis det trengs.

Lenke til kommentar
WD = 3 års garanti

Maxtor og Seagate = 1 års garanti

 

!!!!

Er vel bare 8mb cache- utgavene av WD som har 3 års garanti. Men har ikke de andre produsentene det også?

 

Mener forresten å ha lest at Samsung sine disker har 3 års garanti på alle utgaver.

 

Når det gjelder støy er den stilleste disken jeg har testet Samsung PL40. Bygde ei billig kontormaskin med Duron 1.6, Silent Breeeze og nevnte disk, og ja, Chieftec M-atx tower...måtte ta av lokket når jeg startet opp hjemme hos kunden for å sjekke at cpu-vifta snurret...for det var omtrent ikke lyd å høre...

 

Har forresten gode erfaringer med Seagate, har hatt av 15.3 scsi, og 80 gb V, samt at jeg har 2 120GB 7200.7 og et par 10.krpm scsi-disker, flere av disse i døgnkontinuerlig drift. Ingen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...