Gå til innhold

Kan noen si meg forskjellen på disse modellene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei du.

Pentax s4 er modellen med 1,6 lcd skjerm og uten docking stasjon.

Pentax s40 kan du sette vanlige aa batterier i, vet ikke sikkert om det er med docking stasjon.

Pentax s4i er med 1,8 lcd skjerm docking stasjon og noe forbedret batteri tid.

Jeg har selv vært i tvil i hva jeg skal kjøpe, det har stått mellom pentax s4i og Casio exilim z40.

Har nå bestemt meg for Casio.

Det er nesten identisk med Pentax. Pentax er litt mindre, men med dårligere batteri kapasitet og mindre lcd skjerm.

Pentax og Casio sammarbeider, så kameraene er nesten like.

Lenke til kommentar
Pentax er jo litt billigere enn casio, hvertfall når det gjelder s40 og s4 modellene. S4i mot z40 er ikke så stor prisforskjell på, men likevel litt billigere.

Skjermen er mindre,men blir den ikke da skarpere også?

Jo. De har samme oppløsning. Derfor misliker jeg Casio sin løsning... stor skjerm og grøtete bilde.

Pentax S4 har "overall" bedre spesifikasjoner enn Casio Z4, blant annet på fokussystemet.

Lenke til kommentar
Ser det er vanskelig å få tak i S4 noe sted, så lurer på om der er noen ulemper med å kjøpe s40 framfor s4.

Vi har det vanligvis på lager i butikken jeg jobber i. Men mulig S4i tar over etter hvert. Det har litt større skjerm, og litt annerledes design, men ellers veldig likt S4.

S40 er større, kan bruke batteri av typen AA (oppladbart eller engangs) og har annerledes design. Tror ikke forskjellene er de helt store her. Men kan ikke si det for sikkert... har ikke prøvd det ut selv.

Lenke til kommentar
S40 er større, kan bruke batteri av typen AA (oppladbart eller engangs) og har annerledes design. Tror ikke forskjellene er de helt store her. Men kan ikke si det for sikkert... har ikke prøvd det ut selv.

Hvor meget støre er A40 end A4?? Sådan, rigtig meget, eller kan man leve med det?

Lenke til kommentar

Hvor meget støre er A40 end A4?? Sådan, rigtig meget, eller kan man leve med det?

S40 mener du?

S40 er ikke stort det heller. Litt tykkere, men ikke så mye større i omfang, hvis du skjønner hva jeg mener. Det beste er å se de mot hverandre i en butikk eller lignende. Da finner man ut om kameraet er for stort for det man skal bruke det til.

Lenke til kommentar
s4i er jo en god del dyrere, så da går det utover budsjettet mitt. Har 3000 å bruke, så må bli ett annet kamera enn s4i da.

Problemet mitt er at der er ganske mange kamera og velge mellom når en har 3000, så vil s4 eller s40 være ett bra kjøp da?

S4 er ett godt valg hvis du vil ha ett så lite kamera som mulig. Men du har mange andre modeller i den klassen der, som kan være verdt å vurdere. Men en ting er sikkert, du får ikke ett mindre kamera enn S4, hvis du vil ha ett med optisk zoom og grei oppløsning.

Lenke til kommentar
S4 er ett godt valg hvis du vil ha ett så lite kamera som mulig. Men du har mange andre modeller i den klassen der, som kan være verdt å vurdere. Men en ting er sikkert, du får ikke ett mindre kamera enn S4, hvis du vil ha ett med optisk zoom og grei oppløsning.

Hvilke andre kamera mener du det er verdt å vurdere i prisklassen 3000 og ned?

Lenke til kommentar
Hvilke andre kamera mener du det er verdt å vurdere i prisklassen 3000 og ned?

Har svart deg i en annen tråd, på noen kamera du nevner i den tråden. Dette er også de kamera jeg vil anbefale i denne prisklassen.

MuGzZ : Hvilket kamera du velger av S4 og S40, kommer vel ann på hva du vektlegger. S4 er ultralite og veldig stilig. S40 har mulighet for AA batterier, men er noe større. Vi hadde en kunde i dag, som valgte S4 fremfor S40 utelukkende på grunn av størrelsen. Bildekvalitetsmessig er de nok helt like.

Lenke til kommentar

Ok, tak afseth... :)

Er der andre store forskelle på de 2 kamerarer?? Som er noget der betyder noget, og gør det ene bedre at tage end det andet?

Størelsen, når der er så småt, betyder 1 cm til eller fra ikke så meget for mig, skal bare ha et godt kamera... :)

Skal mest bruges "for sjov" :)

Lenke til kommentar

Det er prisen da. S40 er noe billigere enn S4. Tror ikke det er større forskjeller enn de jeg har nevnt, nemlig i designet og størrelsen, samt hvilken type batteri du kan bruke. Mulig det ikke følger med oppladbart batteri med S40, og at det må kjøpes i tillegg. Dette er for øvrig batterier av type AA, og oppladbare av disse er lette og billige å skaffe. Med S4, følger det med batteri og lader.

Lenke til kommentar

Ok, mange tak... :)

Jeg syntes det er umenneskelig svært at vælge... :blush:

Hvis du arbejder med kamerarer normalt, hvad vil du så anbefale, af de 2, som jeg skal ha med mig når jeg skal forskellige ting, på fodboldture, ferier, fester og sådan...

Hvad ville du sige hvis jeg kom ind i din butik og spurgte?? :)

Lenke til kommentar
Bare lidt info, der hvor jeg skal købe kameraret koster et S40 2 624 DKK mens et S4 koster 2 339 DKK. Så der hvor jeg køber er S4 billigst... :)

Antakeligvis fordi S4i er en ny modell, og de vil kanskje kvitte seg med S4, for å promotere S4i mer? I såfall, synes jeg du skal gå for S4... den er mindre, og synes også designet er bedre. Men hvis du synes muligheten for AA batterier er viktig, så bør du gå for S40.

Jeg ville valgt S4. Forskjellene er minimale (har allerede nevnt de) og S4 får plass i hvilken som helst lomme. S40 er litt større, og her får du nok problemer med de minste lommene. Ville for øvrig valgt den svarte utgaven av S4... den er stilig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...