Gå til innhold

CD-rom forsvinner. Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Plutselig oppdaget jeg at både CD-rom og Brenner ikon i min datamaskin er borte. I device manager er begge merket med gul !. Videre står det:

Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.

Har fjernet begge ogstartet maskinen på nytt. Maskinen finner dem og installerer dem, men samme feil.

Kjører windowsXP.

Håper virkelig at noen kan ha peiling på hva dette kan være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde det samme problemet en gang. Jeg vet ikke helt hva det skyldtest, men tror det var noe med at jeg hadde uninstallert DirectCD. MEn uansett så funket ikke DCD i XP( ble bare disablet pga noe driverproblemer) så jeg uninstallerte det. Etter det så fant ikke jeg DVD og brennern i min datamaskin men i device manager. Så da prøvde jeg å installere DirectCD igjen, og da fant XP dvd'en og brennern, men hver gang jeg startet opp PC'n så kom den irriterende feilmeldinga. Derfor installerte jeg XP på nytt....

Lenke til kommentar

Folkens! Litt overkill å installere OS på nytt, da!

Prøv dette:

1) fyr opp KONTROLLPANEL

2) velg MASKINVARE

3) velg ENHETSBEHANDLING

4) velg DVD-/CD-ROM-stasjoner

5) velg det du har av CD-ROM / DVD / CD-RW

6) velg AVINSTALLER

etter at dette er gjort, reboot. Win XP vil nå reinstallere drivere til "ny hardware" den har funnet.

Hvis dette ikke hjelper foreslår jeg at du sjekker ASPI-driverne.

Lenke til kommentar

Hei

jeg hadde tilsvarende problem i winXP, det hjalp ikke å avinstallere og installere cd/dvd på nytt. Det som viste seg var at jeg hadde installert et program som av en eller anne grunn "fjernet" cd/dvd. Jeg fant ikke ut av feilen før jeg av en annen årsak avistallerte dette programmet. men da... skjønte jeg det... skjønner....

så.. avistaller "rare" programmer - dersom du har noen da..

Lenke til kommentar

Takk for svarene. Jeg fant at cd-rom og brenner funket under oppstart. kunne boote fra dem. Ble så lei av å ikke finne ut, så jeg reinstallerte helle greia på nytt. Så nå virker det.

Det rare var at ikke hadde instalert noe da problemet startet. Det bare skjedde helt plutselig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...